וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבוקר: גלי צה"ל מובילה - כאן נחלשת

24.1.2018 / 16:18

נתוני TGI כלליים של האזנה לרדיו זה מעניין, אבל מה קורה בקרב הענקים על הפריים טיים - שעות הבוקר? גם הפעם נכנסנו לנבכי טבלאות האקסל ובדקנו מי יכול היום לחייך. רמז: נויבך, ברקאי וסגל

אראל סגל, קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, רזי ברקאי. מערכת וואלה! NEWS
אראל סגל, קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, רזי ברקאי/מערכת וואלה! NEWS
מי שעוקפת את התאגיד בשעה הקריטית היא גלי צה"ל, עם "בוקר טוב ישראל" בהגשת אפי טריגר שהתחזקה משמעותית בין השעות 7-8 בבוקר

כאשר בוחנים את נתוני סקר TGI שפורסמו הבוקר יש לשים דגש על השינוי הגדול שהתרחש ברדיו לקראת סיום החציון הקודם, ובא לידי ביטוי במלואו בחציון הנוכחי - סגירת תחנות הרדיו של רשות השידור והקמתן של תחנות "כאן" של התאגיד. מלבד העלייה בנתוני 88 וג' החדשה, הכותרת המעניינת מנתוני TGI נוגעת למאבק בגזרת הבוקר, הנחשבת לשעות הפריים טיים ברדיו.

עד החציון הקודם, רצועת הבוקר של רשת ב' הייתה בעלת אופי קבוע, ואילו עכשיו הרצועה שינתה את אופיה - כך לדוגמא, אריה גולן כבר לא מגיש 5 פעמים בשבוע והורד ל-4 פעמים בלבד, ויומן הבוקר של יום שישי קוצר משעתיים לשעה, כל זאת לצד תקלות טכניות רבות, שמאפיינות גם את שאר שידורי התאגיד. ייתכן שכתוצאה מזה, ירדו נתוני ההאזנה של רשת ב': מנתונים פנימיים הכוללים את פילוח הרצועות עולה כי בין השעות 7 ל-8 בבוקר, כאשר בתאגיד משודרת תכניתו של גולן יש לה כ-300 אלף מאזינים. השעה 6 בבוקר היא קריטית ביותר, שכן אם היא טובה היא יכולה לתת פוש גדול לשעה 7 - שנחשבת לפריים טיים של הרדיו. ואולם לא כך המקרה של התכנית של גולן, מכיוון שדווקא בין 6-7 בבוקר שיעור ההאזנה גבוה יותר ועומד על 332 אלף - כאשר מדובר בירידה לעומת 339 אלף בחציון הקודם.

יש לשים לב שעד למעבר לתאגיד - קול ישראל וערוץ 1 פעלו כשתי ישויות נפרדות עם מערכות חדשות נפרדות. הרבה פעמים הרושם שהתקבל היה שכל מערכת מתחרה בשנייה על סקופים. יומן הבוקר של קול ישראל קבע במשך שנים את סדר היום התקשורתי של מדינת ישראל. כיום, מרבים להשמיע ב"הבוקר הזה" של גולן את המשפט "כפי ששודר או נחשף אתמול בערב במהדורת החדשות בטלוויזיה". יכול להיות שגם זה מסביר את הירידה בנתוני ההאזנה לתכניות הבוקר של התאגיד.

מי שעוקפת את התאגיד בשעה הקריטית היא גלי צה"ל, עם "בוקר טוב ישראל" בהגשת אפי טריגר שהתחזקה משמעותית בין השעות 7-8, מנתון של 295 אלף מאזינים בחציון הקודם ל-311 אלף בחציון השני של 2017. בין השעות 6-7 לתכנית יש 206 אלף מאזינים - ובמשבצת הזו היא דווקא מפסידה לתאגיד.

רזי ברקאי.
זינק. רזי ברקאי

רסקין יכול להתנחם, קלמן וליברמן - פחות

אראל סגל שוב מוכיח שלוח השידורים שייסד ירון דקל בצל ביקורת קטלנית שספג - התברר כמוצלח, כאשר נתוני ההאזנה לתכנית המשודרת מ-11-12 בגל"צ עלו מ-143 ל-156 אלף

ניב רסקין שזנח בקיץ האחרון את גל"צ לטובת תכנית הבוקר בקשת, שבינתיים מדשדשת מול המתחרים ולא ממריאה, לפחות יכול להתנחם בכך שבחציון האחרון בתכנית הבוקר בתחנה המשודרת בין 8-9 נתון ההאזנה זינק מ-219 אלף מאזינים ל-260 אלף (רסקין הגיש במחצית הראשונה של החציון, ואחריו תפס את מקומו ישי שנרב). זאת כאשר בתאגיד, הרצועה של 8-10 - שבהקמת התאגיד תפסו קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' - מתבררת כפחות אטרקטיבית מרצועת השידור של קרן נויבך ששודרה קודם לכן בקול ישראל. הרצועה נחלשה מ-341 אלף ל-323.

נויבך שעברה בתאגיד לשדר מ-10 עד 12 יכולה להיות מרוצה מהנתונים של החציון השני: התכנית רשמה עלייה בשיעורי ההאזנה לרצועה, מ-267 אלף ל-282 אלף. מולה, "מה בוער" של רזי ברקאי המשודרת בגלי צה"ל בין 9-11 עלתה ל-346 אלף לעומת 310 אלף בחציון קודם. לפני המעבר לתאגיד, נויבך שידרה את "סדר יום" ברשת ב' בין 8-10, ועברה כאמור למשבצת של 10-12 - כאשר קודם לכן שודרה במשבצת התכנית "הכל דיבורים" בהגשה משותפת של בני טייטלבוים ועדי מאירי. אראל סגל שוב מוכיח שלוח השידורים שייסד ירון דקל בצל ביקורת קטלנית שספג - התברר כמוצלח, כאשר נתוני ההאזנה לתכנית המשודרת ב-11-12 בגל"צ עלו מ-143 ל-156 אלף. (גילוי נאות: עורך המדור דוד ורטהיים משדר בתכנית).

עוד באותו נושא

סקר TGI: ידיעות וישראל היום צמודים בסופ"ש; למרות המחאה - 88 ו-ג' עולות

לכתבה המלאה
אופירה וברקוביץ' - תוכנית ה-12 בינואר. צילום מסך
אופירה וברקו/צילום מסך

ברדיו האזורי: טל ואביעד עם נתון שיא 280 אלף מאזינים

למרות הבאז העצום שיש לאופירה וברקו בקשת, דווקא ברדיו הם מפסידים למתחרים

בקרב תכניות הבוקר שאינן יומני חדשות: טל ואביעד ברדיו 99 עם נתון שיא 280 אלף מאזינים, כאשר מדובר בעלייה משמעותית מחציון קודם שעמד על 248 אלף. בתחנת רדיו ת"א 102 תכנית הבוקר של דפנה לוסטיג ומיה דגן התחזקה משמעותית עם 38 אלף לעומת 16 אלף בחציון הקודם. תכנית הבוקר של 103FM עם שי גולדשטיין ולאה לב ירדה מ-168 אלף ל-122 אלף.

בקרב תכניות הספורט: למרות הבאז העצום שיש לאופירה וברקו בקשת, דווקא ברדיו הם מפסידים למתחרים; תכנית הספורט של רון קופמן המשודרת בין 6-8 בערב ב-103 (המשודרת ב-3 תחנות בסינדקציה) עלתה מ-114 אלף ל-129 אלף. אופירה וברקו המשודרים ב-6 תחנות בסינדקציה עלו מ-111 אלף בחציון הקודם ל-121 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully