וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו העיתונאי והמשפטן משה נגבי

27.1.2018 / 21:39

הפרשן המשפטי חתן פרס סוקולוב, איש רשות השידור ועיתונאי "מעריב" בעבר, הגיש לאחרונה את התכנית "דין ודברים" בתאגיד. הוא הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה

משה נגבי. ברני ארדוב
משה נגבי/ברני ארדוב

הפרשן המשפטי והעיתונאי פרופסור משה נגבי הלך הערב (שבת) לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. נגבי, חתן פרס סוקולוב לעיתונות, היה מרצה בתחומי המשפט והתקשורת והגיש את התוכנית "דין ודברים" בתאגיד השידור. הוא שימש בנוסף כפרופסור חבר במחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית בירושלים.

נגבי, בן 69 במותו, החל לעבוד ברשות השידור בשנת 1969 והיה שם עד לסגירתה במאי האחרון. תכניתו "דין ודברים" - העוסקת בענייני משפט וזכויות אדם - עלתה ברשת ב' בשנת 1981 ולאחר סגירת הרשות עברה לתאגיד. בשנות ה-80 שימש כעיתונאי בעיתון "חדשות" ומאוחר יותר כבעל טור ב"מעריב".

באפריל 2001 פוטר נגבי מ"מעריב" מכיוון שסירב למתוח בטוריו ביקורת על הפרקליטות בעניין זיכוי אביגדור קהלני, ספיח לפרשת נמרודי, כדרישת עורכיו. בתגובה, עיתונאים ואנשי ציבור רבים מחו נגד פיטוריו. ב-2007 דחה הצעה לעבור ל"ישראל היום" ולשמש בתפקיד הפרשן המשפטי של העיתון. בשנים האחרונות פרסם מעת לעת טורי דעה ב"הארץ" וב"גלובס".

ב-2014 הציב אולטימטום למארגני עצרת עובדי הרשות נגד יישום מסקנות ועדת לנדס, ודרש כי יבטלו את נאומו של העיתונאי בן דרור ימיני, שברגע האחרון הוצא מרשימת הנואמים.

נגבי זכה בפרסים רבים במהלך הקריירה שלו, ובהם אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג מטעם האגודה לזכויות האזרח ואות אביר איכות השלטון מטעם התנועה לאיכות השלטון.

"מופת של יושרה"

הודעת כאן, תאגיד השידור הישראלי, הביעה צער על מותו של נגבי, "חברנו ועמיתנו". על פי ההודעה, "משפטן, עיתונאי ומרצה שעסק רבות בזכויות אדם, חופש העיתונות וטוהר המידות של אנשי ציבור".

נשיא המדינה ראובן ריבלין תיאר בהודעתו את נגבי כ"מופת של יושרה מקצועית ומוסרית, חתן פרס סוקולוב שהיה למורה דרך ומצפן מקצועי עד ימיו האחרונים עבור רבים כל כך. יהי זכרו ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • משה נגבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully