וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים סופדים: "משה נגבי היה זן נדיר של עיתונאי"

28.1.2018 / 8:35

חבריו ברשות השידור ובתאגיד של משה נגבי, שהלך אמש לעולמו, סופדים לפרשן המשפטי של רשת ב'. אריה גולן: "ניחן באומץ לב אדיר וביושרה מופלאה לומר בשידור את דברי הפרשנות שלו - לפעמים אפילו תוך סכנת פיטורין וסיכון פרנסתו"

משה נגבי. אביב חופי
משה נגבי/אביב חופי
קובי ברקאי: "נגבי היה ידען בלתי רגיל עם זיכרון בלתי רגיל. תמיד רלוונטי בפרשנויות שלו. הוא מצא מהר את פסק הדין המתאים, את האמירה הנכונה ואת התקדים הנכון"

הפרשן המשפטי והעיתונאי פרופסור משה נגבי הלך אמש (שבת) לעולמו. הוא עבד ברשות השידור משנת 1969 והיה שם עד לסגירתה במאי האחרון. תכניתו "דין ודברים" עלתה ברשת ב' בשנת 1981 ולאחר סגירת הרשות עברה לתאגיד. עמיתו הוותיק של נגבי, אריה גולן, אמר כי "משה נגבי היה בקי מאין כמותו בפסקי דין מכוננים של בית המשפט העליון שלנו, מומחה מספר אחת לתקדימים משפטיים היסטוריים, ומעל לכל הוא ניחן באומץ לב אדיר וביושרה מופלאה לומר בשידור את דברי הפרשנות שלו, גם אם מול מנהיגים ובעלי עצמה - לפעמים אפילו תוך סכנת פיטורין וסיכון פרנסתו".

קובי ברקאי, מגיש תכנית הרדיו "הידברות" בתאגיד, אמר לוואלה ברנז'ה: "ראשית נגבי היה ידען בלתי רגיל עם זיכרון בלתי רגיל. תמיד רלוונטי בפרשנויות שלו, תמיד העניק מהר פרשנות, תוך כמה דקות. הוא מצא מהר את פסק הדין המתאים, את האמירה הנכונה ואת התקדים הנכון. מה שהיה מעניין כל כך בפרשנות שלו זה שהוא תמיד הביא מקרים מההיסטוריה, מפסקי הדין הבולטים של בית המשפט העליון, כדי לחזק את הפרשנות המשפטית שלו ולא סתם להפריח מלים באוויר".

ברקאי הוסיף כי "נגבי אף פעם לא דיבר לגופו של אדם, אלא לגופו של עניין. למשל, בפרשת קצב כל מה שהפריע לו היה הטיפול במתלוננות. הוא תמיד דיבר על הזכויות של הנפגעים, הוא לא רצה שיקלו בעונשו של בנאדם שהוא פושע. זה היה בשבילו מסע בלתי נגמר להגן על הנזקקים. הדבר השני שבלט בו זה שהוא היה איש משפחה למופת והכי חשוב מהכל זה הצניעות שלו. הוא היה בלי טיפת גאווה. לי בעיקר הוא היה חבר נפש".

עיתונאית קול ישראל, כרמלה מנשה שנבחה להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. מאי 2014. מרכז ההסברה – משרד התרבות והספורט,
עיתונאית קול ישראל, כרמלה מנשה שנבחה להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. מאי 2014/מרכז ההסברה – משרד התרבות והספורט

"לוחם צדק שחופש העיתונות, אמינות ויושרה היו המצפן המקצועי שלו"

גיל ליטמן: "הוא היה סמל ליושרה עיתונאית ואומץ לב עיתונאי. נגבי היה כל כך ישר שהוא חטף על זה כמה פעמים במהלך הקריירה שלו ושילם מחיר על זה"

גיל ליטמן, לשעבר מנהל רשת ב' וחבר קרוב של נגבי, אמר: "משה נגבי היה זן נדיר של עיתונאי, כבר לא קיימים כאלה רבים, לצערי ובעיקר זן נדיר של בנאדם. הוא היה סמל ליושרה עיתונאית ואומץ לב עיתונאי. נגבי היה כל כך ישר שהוא חטף על זה כמה פעמים במהלך הקריירה שלו ושילם מחיר על זה - במקומות עבודה שלא יכלו להשלים עם היושרה שלו, עם ההליכה שלו עם האמת שלו עד הקצה".

הכתבת לענייני צבא וביטחון בתאגיד ולשעבר ברשות, כרמלה מנשה, אמרה לוואלה ברנז'ה: "נגבי היה עיתונאי, פרשן משפטי, מרצה ובעיקר לוחם צדק שחופש העיתונות, אמינות, טוהר המידות ויושרה היו המצפן המקצועי שלו. משה נגבי היה מורה הדרך המקצועי שלי ושל כתבי החדשות עוד בתחילת דרכו ברדיו כאשר שימש עורך ורכז בחדר החדשות בקול ישראל. בלא מורא, בלא משוא פנים, ברהיטות, בניקיון כפיים ובמקצועיות יוצאת דופן ובאמונה מלאה שהעיתונות היא שליחות - עד ימיו האחרונים".

חיים זיסוביץ, לשעבר כתב ומגיש ברשת ב', אמר: "פרופ' משה נגבי היה ידען וחכם וצנוע. הנאמנות המוחלטת שלו הייתה נתונה למשפט ולחוק. נראה לי שלו נשאל - היה משיב שהמשפט המבטא יותר מהכל את השקפת העולם שלו היה זה של השופט ברנדייס, שאותו הרבה לצטט: 'אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר'".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully