וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"הרצה" כלל לא אושרה על ידי מועצת התאגיד

29.1.2018 / 12:56

במהלך הליכי החקיקה עלה הרעיון להגדיר תקופת שידורי ניסיון לתאגיד והצעה זו לא התקבלה מתוך התפיסה שעליו לשדר שידורים מלאים ואיכותיים כבר מיומו הראשון; לוואלה ברנז'ה נודע כי את ההחלטה קיבלו ראשי התאגיד - מבלי לקיים דיון במועצה

כאן 11. מערכת וואלה!
כאן 11/מערכת וואלה!

בתאגיד ממשיכים לסרב לגלות עד מתי תימשך תקופת "ההרצה". בנוסף לכך, מבקשה של עמותת "הצלחה" מתברר כי ההגדרה לאורך תקופת ההרצה כלל אינה אושרה על ידי מועצת התאגיד. לפי אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה", עצם זה שהמועצה לא דנה בנושא מהווה חריגה מסמכות ובעצם אינה חוקית.

בתאגיד הגיבו לאחרונה לבקשה של" הצלחה", שהוגשה מטעם חוק חופש המידע, בניסיון לברר עד מתי תימשך התקופה, מי הגדיר אותה ובאיזו סמכות. בבקשה שנשלחה נכתב כי ברצונם לדעת מה מהות תקופת ההרצה שנקבעה והגדרתה, ואת אורכה ואפיונה ביחס לתקופות אחרות שהגדרתן נקבעה; זהות האורגן בתאגיד שבהחלטתו נקבעה תקופה זו ומקור הסמכות לקבוע אותה; מלוא ההחלטות והפרטוקולים הנוגעים לדיונים באשר לקביעת המונח.

בתשובתם לבקשה, בתאגיד חזרו על האמירה כי השימוש במונח " בהרצה" הינו זמני. בנוגע לאורך התקופה ומי החליט עליה השיבו כי "מדובר בהחלטה ניהולית ולא במידע במסגרת חוק חופש המידע, שכן לאחר בירור מול הגורמים הרלוונטיים אין בנמצא מסמכים הנוגעים לדיון בנושא". כלומר, מתשובתם משתמע כי לא מדובר במשהו שהמועצה כלל דנה בו.

מן אמר לוואלה ברנז'ה: "מתשובת התאגיד לבקשת חופש המידע עולה החשש כי אמות המידה וההגדות בכל הנוגע לתקופה שנקבעה כתקופת הרצה לא נדונו ונשקלו כראוי על ידי הגורם המוסמך לכך - מועצת התאגיד. העדר הודאות באשר למשך תקופה זו והעובדה שהפיקוח והבקרה על יעדיה ותכליתה לא נבחנו על ידי המועצה היא לכל הפחות תקלה שיש לתקן אותה באופן מיידי. נזכיר גם כי במהלך הליכי החקיקה והתיקונים לה עלה הרעיון להגדיר תקופת שידורי ניסיון לתאגיד והצעה זו לא התקבלה מתוך התפיסה שעל התאגיד לשדר שידורים מלאים ואיכותיים כבר מיומו הראשון באוויר, בשים לב לאילוצים השונים איתם התבקש להתמודד".

כך או אחרת, בדצמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בתאגיד כן הציבו לעצמם דד-ליין לסיום תקופת ההרצה: מונדיאל 2018. בערב של ה-14 ביוני, כאשר אז יחל המונדיאל באופן רשמי, התאגיד ייקרא "כאן" ולא "כאן בהרצה".

בתאגיד בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully