וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חזן: גם חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, נרתם להצלת החינוכית

29.1.2018 / 13:27

במכתב ששלח לשר האוצר משה כחלון, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, ביבס, המקורב לרה"מ, מבקש מכחלון לעצור את המהלך ולקיים דיון מעמיק בנושא, זאת בטענה שהסגירה תגרום לפגיעה בציבור הרחב

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון וחיים ביבס 11 לינואר 2018. ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון וחיים ביבס 11 לינואר 2018/ראובן קסטרו

לא רק חזן - גם חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מתגייס לטובת הצלת הטלוויזיה החינוכית. במכתב ששלח היום (שני) לשר האוצר משה כחלון והגיע לידי וואלה ברנז'ה, ביבס, הנחשב לאחד המקורבים לראש הממשלה נתניהו שאף מינה אותו לאותו ליו"ר מטה הבחירות בבחירות האחרונות, מבקש מכחלון לעצור את המהלך ולקיים דיון מעמיק בנושא, זאת בטענה שהסגירה תגרום לפגיעה בציבור הרחב. החינוכית אמורה להיסגר על פי חוק השידור הציבורי באמצע חודש אוגוסט, כאשר בינתיים ח"כ אורן חזן (הליכוד) מנסה לתקן את חוק השידור הציבורי ולמנוע את הסגירה הצפויה.

במכתב שנשלח על ידי ביבס נכתב כי "החינוכית מהווה אחד מנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית ולא יתכן כי ניתן יד להפסקתו של מפעל חשוב זה. חמישים שנה של שידורי איכות, הנצפים ע"י ילדים והוריהם. כולנו גדלנו על הטלוויזיה החינוכית וגם ילדינו ממשיכים מסורת נכבדה ומבורכת זו".

עוד נכתב, "לטלוויזיה החינוכית, שהינה חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך, תפקיד משמעותי בעיצוב זהותם של ילדי ישראל לדורותיהם, ומשכך בעיצוב פניה של החברה הישראלית. בעידן של ריבוי ערוצים מסחריים, תפקידה החינוכי של הטלוויזיה החינוכית מקבל משנה חשיבות. שידורי החינוכית מביאים למסך ייצוג של כל האזרחים וכל המגזרים בישראל, כולל דגש על אוכלוסיות אשר אינן זוכות לייצוג ראוי ומספק בשידור המסחרי".

לסיכום נכתב: "הטלוויזיה החינוכית היא ערוץ השידור לילדים היחיד שנגיש לכלל האוכלוסייה ללא תשלום. מהלך של סגירת הטלוויזיה החינוכית יביא לפגיעה בציבור הרחב בקרב ילדים והורים, עבורם הטלוויזיה החינוכית מהווה בית חם ובטוח. כראש העיר מודיעין מכבים רעות ויו"ר השלטון המקומי - הזרוע הביצועית של השלטון המרכזי האמון על חיי היומיום של התושבים אנו מבקשים את התערבותך למניעת מהלך זה, וקיום דיון מעמיק בנושא".

בשבוע שעבר פורסם כי חזן הגיש הצעה לתיקון "חוק השידור הציבורי", כך שהטלוויזיה החינוכית תמשיך לפעול גם לאחר אוגוסט 2018 ולא תוטמע בתאגיד השידור, כפי שקובע החוק הנוכחי. על ההצעה חתומים 40 ח"כים, בהם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם. חזן, המכהן כחבר קואליציה בוועדת הכספים של הכנסת, שתתחיל לדון בקרוב בתקציב, הצהיר כי לא ירפה מהנושא.

מנכ"לית החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, מסרה: "הפנייה של ביבס מצטרפת להצעת החוק של ח"כ אורן חזן ולהצעת חוק נוספת של ח"כ יוסי יונה, עליהן חתמו כבר 53 ח"כים מכל סיעות הבית, בדרישה לתקן את חוק השידור הציבורי כך שהחינוכית תמשיך בשידוריה. כולי תקווה שיאפשרו לחינוכית להמשיך להציג שידור ציבורי איכותי, בלתי מתפשר וחינוכי לעוד שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully