וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעקבות הגנתו על משפחת נתניהו בתקשורת": בני ציפר זומן לשיחת הבהרה

29.1.2018 / 16:04

עיתונאי "הארץ" המרצה גם במכללת ספיר הוזמן לשיחת הבהרה אצל נשיא המכללה, פרופ' עומרי ידלין, בעקבות התבטאות בתקשורת שבו הגן על יאיר נתניהו לאחר פרסום הקלטת הלוהטת. ידלין: "לא היה ראוי לערב את תלמידי המכללה בנושא בעל אופי שלילי זה"

בני ציפר 07/06/17. ראובן קסטרו
בני ציפר 07/06/17/ראובן קסטרו

עיתונאי "הארץ" בני ציפר הוזמן לשיחת הבהרה אצל נשיא מכללת ספיר, פרופ' עמרי ידלין, בעקבות התבטאות בתקשורת שבו הגן על יאיר נתניהו לאחר פרסום הקלטת הלוהטת. מלבדו זומן לשיחת הבהרה אצל נשיא המכללה מרצה שהחליט להפסיק את השיעור שלימד כאות מחאה על הדברים שנשמעו בקלטת.

במכתב ששלח לעובדי ספיר, פרופ' ידלין הסביר מדוע זימן את השניים לשיחת הבהרה: "מדי פעם מתרחש בארץ אירוע תקשורתי דרמטי, ולשמחתי הדבר אינו משאיר את המרצים והמרצות של מכללת ספיר אדישים...יחד עם זאת, היו שני מרצים שבחרו בדרך תגובה מאד לא שגרתית, שהניעה אותי להזמינם לשיחה. המרצה הראשון הגיב לאירוע מחוץ לתחומי המכללה - הוא התראיין בטלוויזיה".

לפי ידלין, "במסגרת זו ציפר התייחס לעובדה שהוא מלמד במכללה (אמנם בלי להזכיר את שם המכללה), וטען שהדבר מאפשר לו להכיר צעירים ולדעת כיצד הם מתנהגים. על אף שהמדובר בהתבטאות שאירעה מחוץ למכללה, בשיחה בינינו הייתה תמימות דעים על כך שזה לא היה ראוי לערב את תלמידי המכללה (ולו על דרך ההשוואה) בנושא בעל אופי שלילי זה, ושהאפיון הסוציולוגי שהמרצה נתן לתלמידינו הנו רחוק מאד מהמציאות. המרצה הגדיר את התבטאותו כטעות רגעית שהוא מצר עליה".

עוד כתב ידלין: "המרצה השני הגיב לאירוע בתוך תחומי המכללה: במחאה על האירוע הוא פיזר את השיעור לאחר חצי שעה בלבד, אשר אותה הוא הקדיש למושג הזנות בתנ"ך. בשיחה שלי עם מרצה זה הוא הבין שהוא עשה טעות בכך שהוא פיזר את השיעור. הוא הסכים שהתפקיד שלו הוא להעביר את השיעור, והוא לא יכול להחליט, על דעת עצמו, שהוא לא ילמד את השיעור. מצד שני, הוא שמח לשמוע שהמכללה אינה אוסרת על מרצה לעסוק באקטואליה ולהביע את עמדתו לגביה".

לסיכום כתב, "הוא בהחלט רשאי לכך, אך זאת בשני תנאים: שהדבר נעשה כדי לקדם את נושא הקורס, והמרצה גם רשאי להביע עמדה על הנושא האקטואלי, אך אסור שעמדתו זו תועבר באופן הכופה על הסטודנטים לקבל את עמדתו; להפך - יש טעם בהצגת העמדה של המרצה אך ורק אם יש בכך כדי להזמין את הסטודנטים לחשוב על הנושא באופן לוגי וביקורתי (גם על המרצה)".

ממכללת ספיר נמסר בתגובה: "נשיא המכללה שוחח עם שני מרצים על עמדות שמרצים אלו הביעו בנושאים שעמדו על סדר היום הציבורי. לא היה מדובר בשיחת נזיפה אלא בהחלפת דעות, שהסתיימה בהסכמה מלאה. מכללת ספיר רואה חשיבות רבה בכך שמרצים ידברו על נושאים אקטואליים ואף יביעו את עמדתם בנושאים אלה, ובלבד שהדבר הנו רלבנטי לנושא הקורס ונעשה באופן המכבד את הסטודנטים ומאפשר להם להביע את עמדתם שלהם באופן חופשי וביקורתי (גם על המרצה עצמו)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully