וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון לאנשים עוזבים: גל נטישות ב"הארץ"

11.2.2018 / 17:00

לוואלה ברנז'ה נודע כי במקביל לתכנית הקיצוצים, שיצאה לפועל לאחרונה וכוללת פיטורי עובדים - עזבו את מערכת "הארץ" מספר עיתונאים. גם ב-TheMarker נרשמו מספר עזיבות משמעותיות

בית הארץ. צילום : ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בית הארץ/ראובן קסטרו, צילום : ראובן קסטרו

גל עזיבות בקבוצת "הארץ" כשברקע תכנית הקיצוצים שיצאה לפועל, כך נודע לוואלה ברנז'ה. בתקופה האחרונה עזבו את העיתון מספר עורכים: בין היתר שקד (קדמי) אורבך שעברה לחדשות עשר, מאיה הורדצ'יאנו שהצטרפה לוואלה! NEWS, ליאור יצחק שעבר ל"ישראל היום" (עבד בחטיבת הדיגיטל), עדי סמאריס, יעל אברבוך, עודד רענן ונופר ווחש ועוד. הסיבה לעזיבות הרבות, על פי גורם המעורה בפרטים, תנאי עבודה קשים במערכת. מלבד העזיבות הרבות בדסק בגלל התנאים הקשים, לאחרונה פרשה מהעיתון גם ענת זבדה, מנהלת השיווק, שכעבור 12 שנה עזבה לטובת משרה בקבוצת סיגנל טורס.

במקביל לעזיבות, בהנהלה הוציאו לפועל את תכנית הקיצוצים, הכוללת פיטורי עובדים. בשבועות האחרונים פוטרו מ-TheMarker מספר עובדים בקבוצה - כולל כתבים, עורכים וגרפיקאים - ובנוסף אליהם, פוטרו מספר עובדים ממחלקת העיתון בשפה האנגלית וממחלקת הפרסום של הקבוצה. לא ברור כמה עובדים בדיוק יפוטרו, שכן הנושא עדיין נמצא בדיונים של הוועד וההנהלה. גורם בכיר בעיתון אומר כי עד כה פוטרו הרבה פחות מ-10 עובדים. זאת כאשר המספר עליו סוכם עם הוועד עומד על 10 עובדים. כאשר בהנהלה רק החלו לגבש את תכנית הקיצוצים התכנון המקורי היה לפטר כ-40 עובדים, כך שבכל מקרה מדובר במספר קטן משמעותית.

לא רק את מערכת "הארץ" עזבו מספר עורכים, אלא נרשמה תחלופה גבוהה גם ב-TheMarker: לאחר שפורסם בוואלה ברנז'ה על עזיבתו של ישראל פישר לטובת התאגיד, נרשמו מספר עזיבות נוספות מהעיתון הכלכלי - בין היתר כתבת ההיי-טק ענבל אורפז שעוברת לעבוד בתחום, וכתב שוק ההון עומרי זרחוביץ' שעבר ל"גלובס".

למרות הפרסום על איחוד מערכת דה מרקר עם "הארץ" - הוחלט כזכור כי המערכות יישארו מופרדות, כפי שהצהיר בעבר שוקן בפני וואלה ברנז'ה. שוקן הבטיח בפגישה שערך עם העובדים לפני מספר חודשים כי מוסף המרקרוויק לא יבוטל, וכי התוכן השיווקי בקבוצה ימשיך להתפרסם, אך "בקבוצת 'הארץ' אף עיתונאי לא יכתוב לעולם תוכן שיווקי. אנחנו לא נידרדר לנורמות של העיתונים האחרים כמו בידיעות אחרונות".

תכנית הקיצוצים יוצאת לפועל לאחר פרסום נתוני TGI שהראו על מגמת שיפור בעיתון: "הארץ" הוא העיתון היומי היחיד שהצליח לרשום עלייה בסיכום שנתי, עלייה מינורית משיעור חשיפה של 4.3% בשנת 2016 ל-4.4% ב-2017. גם כאשר בוחנים את החציון נרשם שיפור: העיתון התחזק משיעור חשיפה של 3.9% בחציון הקודם ל-4.9% בחציון הנוכחי. הנתון עמד על 4.6% בחציון המקביל אשתקד, כך שגם כאן נרשמה עלייה נאה.

טרם התקבלה תגובה מ"הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully