וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות לחוד, ורון ירון לחוד

15.2.2018 / 11:37

עורך "ידיעות אחרונות", תחת הטוויטר של העיתון, תקף את כתב "הארץ" ניר גונטז', ש"שבר שיא חדש של שפלות, כאשר התקשר וניסה להפיל בלשונו בכיר בעיתון אשר יושב שבעה". לידי וואלה ברנז'ה הגיעה הקלטת השיחה, ממנה עולה שירון לא ממש דייק

יח"צ - חד פעמי

המלחמה בין "ידיעות אחרונות" לקבוצת שוקן לא דועכת, במיוחד בתקופה רגישה כמו השבוע עם פרסום ההמלצות נגד מו"ל העיתון נוני מוזס. השבוע הקדישו ב-TheMarker מוסף מיוחד מורחב לפרשת 2000, אם כי לא הביאו ממצאים חדשים לרוב - ויום לאחר פרסום ההמלצות החליט כתב מוסף "הארץ" ניר גונטז' לבדוק מה חושבים כתבי ידיעות על ההמלצה להגיש כתב אישום גם נגד מוזס. במדורו השבועי, גונטז' ידוע כמי שמתקשר לאנשים ומביא את דבריהם ללא אמצעי תיווך. הוא ניסה בתחילה לפנות לסימה קדמון ונחום ברנע, שלא שיתפו פעולה, ולאחריהם צלצל לשמעון שיפר - שיושב שבעה על אשתו. עד כאן, אין חולק על העובדות.

אתמול אחר הצהרים פורסמה בפרופיל הטוויטר של "ידיעות אחרונות" הודעה תקיפה המאשימה את "הארץ" בלא פחות משפלות. "בהתנפלות האובססיבית של הארץ-דה מרקר על ידיעות אחרונות נשבר היום שיא חדש של שפלות", נכתב, "'כתב' שלהם ניסה להפיל בלשונו בכיר בידיעות שיושב שבעה. מה אומרים? לא אומרים".

הטויטר של ידיעות אחרונות. צילום מסך
הציוץ של ידיעות אחרונות/צילום מסך

"שיטת 'הארץ' - נבזית ולא אתית"

ירון: "בשבוע האחרון כולנו קיבלנו פניות מעשרות כתבים וכלי תקשורת. כולם פנו בנימוס ובמקצוענות ולכולם השבנו באדיבות. לאף אחד לא טרקנו טלפון בפנים"

ואולם, מהקלטת השיחה שביצע גונטז' עם שיפר ואשר הגיעה לידי וואלה ברנז'ה, עולה כי גונטז' דווקא לא היה מודע להיותו של שיפר מצוי באבל, ובניגוד למה שנכתב בציוץ - הוא אף התנצל על כך וסיים את השיחה ברגע שהבין זאת - מספר שניות אחרי תחילתה. כזכור, לפני כשנה אתר "העין השביעית" דיווח כי מי שמפעיל את עמוד הטוויטר הוא עורך העיתון רון ירון בעצמו, זאת אחרי שנים של ספקולציות בנושא. הדיווח נולד בעקבות ציוץ עוקצני לכתב החרדים לשעבר של "הארץ", יאיר אטינגר, והציוץ הראה כי הוא נעשה מכפר בחבל טירול, אוסטריה, שם שהה ירון במסגרת חופשה משפחתית.

ומה אומרים היום ב"ידיעות אחרונות"? גורם בעיתון שמכיר את הפרטים חזר על הנטען בציוץ והוסיף כי "הציוץ היה מדויק לחלוטין על כל חלקיו. אותו גורם הסביר שהכוונה בציוץ הייתה להוקיע את השיטה הנלוזה שפיתחו ב'הארץ' להתקשר לאנשים, בעיקר לקולגות, אך ורק במטרה להפיל אותם בלשונם. זה נבזי ולא אתי באופן כללי ונכון שבעתיים כאשר מעבר לקו נמצא אדם שזה עתה קבר את אשתו".

רון ירון מסר בתגובה: "אכן, הטריפה אותי העובדה שכתב הארץ, 'קולגה', מתקשר לכתבי 'ידיעות אחרונות' בניסיון להפיל אותם בלשונם. אנחנו כמובן לא חסינים מסיקור או מפניות של עיתונאים ולחלוטין מבינים את הרצון לשמוע את עמדתנו על תיק 2000. ואכן בשבוע האחרון כולנו קיבלנו פניות מעשרות כתבים וכלי תקשורת. כולם פנו בנימוס ובמקצוענות ולכולם השבנו באדיבות. לאף אחד לא טרקנו טלפון בפנים. העובדה שזה מה שנעשה במקרה הנדון, מעידה על המתקשר ועל המוניטין המפוקפק של שיטת הראיונות הזו. 'ראיון הפפראצי' שלו מוציא שם רע למקצוע של כולנו. והשיא הוא להתקשר לאדם שזה עתה איבד את רעייתו. מתוך הרצון שלי להגן על העיתון וכותביו ולתבוע את עלבונם, עלה גם הציוץ הנדון. ולמרות שאני עומד מאחורי תוכנו, בדיעבד אני מצטער עליו רק מסיבה אחת: שבעקבותיו הטרגדיה הגדולה של משפחת שיפר הפכה לאייטם ברנז'אי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רון ירון. אביגיל עוזי,
לא שיא ולא חדש. רון ירון/אביגיל עוזי

"עורך העיתון משקר מבלי למצמץ"

"במקום לחפש אשמים, ראוי שרון ירון יקרא שוב את תמלולי שיחות תיק 2000, יניח את המפתחות וילך הביתה. הרי מדבריו של המו"ל מוזס, כפי שפורסמו, עולה בבירור שירון אינו עיתונאי"

ניר גונטז' מסר בתגובה: "מפעיל הטוויטר של ידיעות אחרונות הוא קברניט הספינה, רון ירון. כך נחשף בהעין השביעית. הציוץ שלו מאתמול הוא נבזי, נמוך, עלוב ובעיקר שקרי. הדבר העצוב הוא שהקברניט, היינו, עורך העיתון משקר מבלי למצמץ. ומדוע?".

לדבריו, "מובן מאליו שיש לפנות לבכירי ידיעות אחרונות דוגמת שמעון שיפר, בבוקר שלאחר פרסום הודעתה של המשטרה כי המו"ל שלהם צריך לעמוד לדין בשל הצעת שוחד לראש הממשלה, בדיוק כפי שנכון לצלצל לשרי הממשלה. לאחר שצלצלתי לנחום ברנע וסימה קדמון, שטרקו את הטלפון, פניתי לשיפר. מאחר שאיני קורא אדוק של עמודי מודעות האבל, לא ידעתי שאשתו נפטרה. מיד כשאמר לי זאת, התנצלתי וסיימתי את השיחה לאלתר".

"מהציוץ השקרי של רון ירון ניתן היה להבין כאילו אני יודע על מות האישה ו"מנצל" את חולשתו ואבלו לצרכי. זו האשמה שקרית וזדונית, המלמדת יותר מכל על מצוקתו של ירון, המודע היטב לתפקידו המושחת בדיל שהמשטרה הוקיעה כפלילי".

"במקום לחפש אשמים, ראוי שרון ירון יקרא שוב את תמלולי שיחות תיק 2000, יניח את המפתחות וילך הביתה. הרי מדבריו של המו"ל מוזס, כפי שפורסמו, עולה בבירור שירון אינו עיתונאי אלא המוציא לפועל הפוטנציאלי של מדיניותו הכלכלית-שוחדית לכאורה של המו"ל. שוחחתי ביממה האחרונה עם כמה מחבריי, עיתונאי "ידיעות". הם מתביישים בעורך שלהם ונשארים במקום העבודה בעיקר משיקולי פרנסה. רון ירון לא יכול 'לתבוע את עלבונם' של כתבי העיתון, המצוינים ברובם. רון ירון הוא עלבונם", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully