וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חה"כ חנין על חוק ערוץ 20: "חלק מתכנית ההשתלטות של נתניהו על התקשורת"

20.2.2018 / 12:05

אמש עברה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק לאסדרת הערוצים היעודיים, כאשר חה"כ חנין כינה את החוק שעבר כתחילתו של "תיק 5000". שר התקשורת קרא בירך על העברת החוק במליאה ואמר: "זהו יום חג לערוץ 20 בפרט, ולשוק התקשורת בכלל"

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב
"החוק שניצב בפנינו עכשיו התחיל בהטבות חסרות תקדים לערוץ 20 וכדי להחליק את המהלך חילקו גם הטבות לאחרים: צמצום הרגולציה, הפחתת השקעות ביצירות איכותיות, הגדלת אחוזי הבעלות הזרה, פירוק של ההגנות מפני ריכוזיות. והכל נגד עמדת גורמי המקצוע. איך אמרנו? תיק 5000"

אמש (שני) עברה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק לאסדרת הערוצים היעודיים. 36 חברי כנסת הצביעו בעד, 2 הצביעו נגד ו-1 נמנע. ואולם, עוד לפני ההצבעה התקיים דיון סוער, בו חה"כ דב חנין (חד"ש) תקף במליאה את החוק, וכינה זאת כ"חלק מתכנית ההשתלטות של נתניהו על התקשורת".

לדברי חנין: "לנתניהו יש אובססיה לשליטה בתקשורת ולכן הוא מקדם תכנית השתלטות מאוד אפקטיבית - זה התחיל מהתעקשותו להחזיק בתיק שר התקשורת ולחייב בהסכמים הקואליציונים הסכמה לכל מהלך שיקדם. זה המשיך בניסיון לשלוט בערוצים: ערוץ 10 - נתניהו הודה שעשה הכל לסגור ערוץ טלוויזיה, שהיה ביקורתי כלפיו; ערוץ 11 - נתניהו פירק את רשות השידור ורצה גם לסגור את תאגיד השידור הציבורי; ערוץ 22: נתניהו קידם הפרד ומשול - פצל והחלש כדי להשתלט. בלי שום רציונל כלכלי או תקשורתי. כי תקשורת מפוצלת וחלשה נוחה יותר; את ערוץ הכנסת (99) ניסו להעביר לשליטה של ערוץ 20 - הערוץ של נתניהו. רק בית המשפט בלם את המהלך".

עוד אמר, "ואז מתחילים התיקים: תיק 2000: שוב תקשורת. הדיל המושחת של נתניהו עם מו"ל ידיעות. נתניהו הסכים אפילו לצמצם את העיתון שקיבל במתנה במאות מיליונים מאדלסון, רק בשביל לקבל שליטה רחבה יותר בתקשורת; תיק 4000: שוב נתניהו והתקשורת. אנשי נתניהו נתנו העניקו הטבות והקלות בעשרות מיליונים לבעלי וואלה תמורת סיקור אוהד; והנה עכשיו ניצב לפנינו תיק 5000: החוק שניצב בפנינו עכשיו התחיל בהטבות חסרות תקדים לערוץ 20, שלא רוצה להיות ערוץ מורשת, אלא סתם ערוץ רגיל עם אידאולוגית ימין קיצונית. ואז כדי להחליק את המהלך חילקו גם הטבות לאחרים: צמצום הרגולציה, הפחתת השקעות ביצירות איכותיות, הגדלת אחוזי הבעלות הזרה, פירוק של ההגנות מפני ריכוזיות. והכל נגד עמדת גורמי המקצוע. איך אמרנו? תיק 5000".

מוקדם יותר אתמול, חה"כ יואל חסון (המחנה הציוני) התנגד להקדמת הדיון בהצעת החוק ואמר "בימים כאלה בהם המדינה סוערת בגלל פרשה בשוק התקשורת אתם מבקשים להעביר חוק כזה בהליך מזורז ואני מציע לכם לנהוג בזהירות", כשהוא מתכוון לפרשת בזק (גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק), כאשר בימים האחרונים בוצעו מעצרים של בכירים בבזק, ונלקחו עדויות של בכירים באתר.

יואב קיש, בועדת הפנים, כנסת, ירושלים, 20  בפברואר 2018. רוני כנפו
חה"כ קיש/רוני כנפו

קרא: "ערוץ 20 לא ייסגר - כפי שהבטחתי"

קיש: "זהו יום היסטורי כיוון בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, כנסת ישראל בתמיכת ממשלת ישראל מעבירה חוק שפותח את שוק התקשורת, מוריד רגולציה בצורה משמעותית ובעיקר נותן קצת יותר חופש ומגוון תקשורתי לעם ישראל"

לאחר שהחוק עבר לקראת חצות, בקריאה שנייה ושלישית, יוזמי החוק ושר התקשורת איוב קרא בירכו על ההצבעה. קרא אמר: "זהו יום חג לערוץ 20 בפרט, ולשוק התקשורת בכלל. אני מברך את הערוץ ומאחל לו מזל טוב, ומאמין שימשיך לשדר עוד זמן רב תוכן הוגן ואיכותי. הסדרנו את מעמד כל הערוצים הייעודיים והוספנו לאיכות ולגיוון. ערוץ 20 לא ייסגר כפי שהבטחתי, ובנוסף יוכל סוף סוף לשדר חדשות. פתחנו היום את השוק לתחרות אמיתית והוגנת, ואנחנו אף מאפשרים כניסת משקיעים חדשים לשוק, כולל זרים - כדי למנוע את גסיסתו". השר גם הודה ליו"ר לחה"כ יואב קיש ולחה"כ שרן השכל, יוזמת החוק המקורי.

קיש, יו"ר ועדת קיש - הוועדה לאסדרת הערוצים הייעודיים - אמר: "היום מתחיל עידן חדש במסך הישראלי. זהו יום היסטורי כיוון בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, כנסת ישראל בתמיכת ממשלת ישראל מעבירה חוק שפותח את שוק התקשורת, מוריד רגולציה בצורה משמעותית ובעיקר נותן קצת יותר חופש ומגוון תקשורתי לעם ישראל. ממשלת הליכוד בראשות נתניהו עשתה את המצופה ממנה כממשלה לאומית ליברלית. זהו יום גדול לצופי הטלוויזיה בישראל ויום גדול למחנה הלאומי שמאמין בחופש מקסימלי. אני גאה שניתנה לי האפשרות לעמוד בראש הוועדה הזו ולגבש את כלל השינויים המשמעותיים בחוק הזה. אני מודה לשר איוב קרא שדחף ונתן את כל כולו ולמציעת החוק הראשוני חה"כ שרן השכל".

מערוץ 20 נמסר: "אנו מברכים את שר התקשורת, חה"כ איוב קרא, על תחילתה של מהפכה חשובה והכרחית לחיזוק חופש הביטוי והורדת רגולציה מעל שידורי הטלוויזיה. אנו מודים ליו"ר הוועדה המשותפת חה"כ יואב קיש, אשר יחד עם חה"כ איתן כבל, יוזמת החוק חה"כ שרן השכל וחברי ועדה נוספים, הוביל רצף דיונים מעמיקים ומקצועיים. בהתאם לחוק, אנו נרגשים להתחיל לעבוד במרץ על לוח שידורים חדש אשר יכלול בין היתר שידורי חדשות, ונעשה הכל כדי לספק לצופינו תוכן עשיר, איכותי ומגוון ברוח מורשת ישראל והתרבות הישראלית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ביה"ד של הליכוד דן בהרחקתה של חברת הכנסת; השכל: "ניסיון להלך אימים הוא לא מקובל". צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
חה"כ השכל/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

חה"כ השכל: "הצעת החוק - מהפכה של ממש"

"בזכות התיקון כל מי שרוצה יכול היום לשדר חדשות בטלוויזיה. לא צריך לבקש רשות מהממשלה בשביל זה, כמו שמקובל במשטרים אפלים - ועד שעבר החוק הזה, גם בישראל. בזכות החוק חדש יוכלו הערוצים להסתמך על תוכן שיווקי כמקור מימון"

חה"כ שרן השכל מסרה: "30 שנה שרים, נבחרי ציבור, מנסים לפתוח את שוק התקשורת. לפני שנתיים כשהתחלתי לקדם את הצעת החוק הזו, היו רבים שאמרו לי שאין סיכוי. דאגו להזכיר לי כי טובים ממני ניסו ולא הצליחו. הזהירו אותי שמסוכן לצאת נגד הגופים החזקים במדינה גופי התקשורת, ופתיחה לתחרות עלולה לגרום להם להפסיד הרבה כסף רב. סיפרו לי שהדבר יפעל לרעתי, הרי כחברת כנסת אני צריכה שהתקשורת תדווח על הפעילות שלי. גם טלפונים ואיומים קיבלתי. מסיבה זו או אחרת קידמתי את ההצעה כיוזמת יחידה עד למשבר בערוץ 20. לשמחתי שר התקשורת נרתם לסייע ותמך לאורך כל הדרך".

עוד אמרה, "הצעת החוק הזו היא מהפכה של ממש. הערוצים הייעודיים הופכים לערוצים מסחריים באמת ומקבלים את הכלים להתחרות בשוק הישראלי עם חדשות ועם פרסומות. אין כל הצדקה מוסרית או כלכלית להתערבות של גורם ממשלתי בתכנים של גוף שידור. מצב בו המדינה כופה על ערוץ טלוויזיה כזה או אחר את סוג התכנים שיותר לשדר אינו ראוי במדינה דמוקרטית. ההישג המיידי הוא שהצלחנו להציל את ערוץ 20 - שמורת טלוויזיה - מסגירה. על הדרך הקלנו משמעותית את הרגולציה מהערוצים הקטנים הנוספים: ערוץ המוזיקה והערוצים ברוסית וערבית; וגם הסרנו רגולציה מיותרת מהערוצים הגדולים, 12, 13 ו-14".

לסיכום אמרה, "בזכות התיקון כל מי שרוצה יכול היום לשדר חדשות בטלוויזיה. לא צריך לבקש רשות מהממשלה בשביל זה, כמו שמקובל במשטרים אפלים - ועד שעבר החוק הזה, גם בישראל. בזכות החוק חדש יוכלו הערוצים להסתמך על תוכן שיווקי כמקור מימון. המשמעות: יותר כסף ליוצרים, בדגש על יוצרים חדשים שמאתגרים את הממסד הוותיק. הכספים הללו יגיעו מכיסם של מפרסמים לגיטימיים ויחולקו לפי קריטריונים פשוטים וברורים של שוק חופשי: תכנים מוצלחים יקבלו הרבה כסף ומפרסמים, תכנים כושלים לא יצאו לפועל. במקביל, מוסד הסוגה העילית נחתך משמעותית. המוסד הזה, שקיים רק במדינת ישראל, נשען על ההנחה שפקידים יודעים יותר טוב מהציבור מה איכותי בשבילו ומה לא. בשוק התחרותי שנפתח היום, רק הציבור מחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully