וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר אגודת העיתונאים לקובלנץ: "פנה מקום לאדם ראוי לתפקיד כה חשוב"

20.2.2018 / 17:31

התגובות הסוערות לראיון של קובלנץ אינן נפסקות, כשהפעם יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים קורא למנכ"ל התאגיד להתפטר: "אדם הלוקח קרדיט על הצלחותיו ומטיל אשם על כישלונותיו שלו בציבור שלם של עיתונאים מסורים - אינו ראוי לעמוד בראש מערכת השידור הציבורי"

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
קריאות להפסקת עבודתו בתאגיד. קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים
"מתוך הראיון עולה, כי אתה לא מתרגש מהרייטינג הנמוך בטלוויזיה, וכי אתה סבור כי הרייטינג הוא לא העיקר. להזכירך, מדד הרייטינג הנמוך היה אחת הסיבות שבהן נימק ידידך לנדס את המלצתו לסגירת רשות השידור"

התגובות הסוערות לראיון של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ במוסף "פירמה" של "גלובס" אינן נפסקות, כשהפעם הגיע תורו של אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים. זאת לאחר התכתבות זועמת שפורסמה אתמול (שני) בוואלה ברנז'ה בין עובדי הרשות שנקלטו בתאגיד בקבוצת וואצאפ - שבינתיים כבר נסגרה בעקבות הפרסום.

גם גינוסר, בדומה לעובדי הרשות, שם דגש על תשובתו של קובלנץ לשאלה: "אתה מדבר על זה שנכפה עליכם שרוב העובדים יהיו מרשות השידור?" - כאשר המנכ"ל הגיב ב"גם". גינוסר הוציא בתגובה מכתב זועם מטעם האגודה ובו כתב: "אכן - גם. גם יוהרה והתנשאות על ציבור עובדים שנשא בכישוריו שידור ציבורי איכותי לאורך שנים רבות. גם פגיעה בעובדים מסורים המנסים לתפקד בסביבת עבודה לא מטפחת מבית מדרשו. גם ניסיון נואל ליצירת מעמדות של שווים יותר ופחות בצוות עובדים האמור לעבוד במלוכד. גם הוכחה נוספת לכך שתאגיד השידור זקוק לטלטלה בצמרת כדי להתחיל ולתפקד. גם אמירה המחייבת התנצלות - וטוב שכך יעשה כאן ועכשיו. אך אין בכך די".

בנוסף, הוא שלח מכתב לקובלנץ בו ציין כי קרא את "הראיון הידידותי" שלו ב"גלובס", כאשר לטענתו, "מתוך הראיון עולה, כי אתה לא מתרגש מהרייטינג הנמוך בטלוויזיה, וכי אתה סבור כי הרייטינג הוא לא העיקר. להזכירך, מדד הרייטינג הנמוך היה אחת הסיבות שבהן נימק ידידך לנדס את המלצתו לסגירת רשות השידור. אתה מציין כי אתה משקיע כספים רבים בהפקות מקור, ובעתיד יראו הפירות. כספים רבים שהושקעו בהפקות שכבר שודרו ומשודרות ומתוכם סכומי עתק לחברת "קודה" של לנדס, לא מניבות רייטינג כמובטח. הפקות אלה מעידות על יכולותיך (ובעיקר העדרן) בבחירת תכנים.

"הדברים מעידים בעיקר על הכותב ומונעים מטינה של מי שאינו רלוונטי"

"בכל הקשור לרדיו, אתה ממהר לקחת קרדיט על עלייה זניחה בהאזנה לרשת FM88, אבל שוכח לציין, כי קיבלת פנינה בדמות רשת ב', רשת האקטואליה המואזנת ביותר בישראל, ו'הצלחת' להקטין את אחוזי ההאזנה בה"

בנוגע לנתוני ההאזנה ברדיו כתב גינוסר: "בכל הקשור לרדיו, אתה ממהר לקחת קרדיט על עלייה זניחה בהאזנה לרשת FM88, אבל שוכח לציין, כי קיבלת פנינה בדמות רשת ב', רשת האקטואליה המואזנת ביותר בישראל, ו"הצלחת" להקטין את אחוזי ההאזנה בה".

לסיכום הוא אף קורא לקובלנץ להתפטר מתפקידו: "מן הראיון מצטייר שיש לפנינו כאן איש קטן עם אגו גדול, אשר ספק אם יכול להצעיד את התאגיד למקום טוב יותר. אדם הלוקח קרדיט על הצלחותיו (המעטות) - ומטיל אשם על כישלונותיו שלו בציבור שלם של עובדים ועיתונאים מסורים ואיכותיים אינו ראוי לעמוד בראש מערכת השידור הציבורי. לך לך איש קטן ופנה מקום לאדם ראוי לתפקיד כה חשוב".

בנוסף לגינוסר, גם חיים זיסוביץ, לשעבר בכיר בקול ישראל של הרשות וכיום דובר אוניברסיטת בר אילן, הגיב לראיון. בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו כתב: "קובלנץ יוצק מובן חדש במונח "עובד כפייה". עובדים שנכפו על המנהל...הדברים האלה של קובלנץ אסור שיישארו בלי תגובה. האיש שמעיד על עצמו "אני אנליטי", שלא טעה בבחירת העובדים ושפקפוקים ביכולתו רק מדרבנים אותו, האיש הזה מוצא את האשמים - העובדים האלה מרשות השידור שנכפו עליו, האומלל. אגב, בדיוק באותה רוח הוא גם שב והסביר במקום עבודתו הקודם, בחינוכית, שגם שם העובדים כושלים. ההצלחות הן שלו - הכישלונות של העובדים. קובלנץ, בעיניי, איננו ראוי לתפקידו. מנכל המדבר סרה בעובדים, איננו ראוי לנהל אותם".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "הדברים מעידים בעיקר על הכותב ומונעים מטינה של אנשים שהפכו לא רלוונטים. כאן ממשיכים בעשייה למען שידור ציבורי איכותי ועצמאי, נקי מפוליטיקה והתחשבנות. יחד עם עובדים מצויינים שנקלטו בתאגיד מרשות השידור וממקומות אחרים נעניק לעם ישראל תוכן משובח בדיגיטל, ברדיו ובטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully