וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות שמתמודדות על הפקת המונדיאל בתאגיד: צ'רלטון ומזמור

22.2.2018 / 12:50

(עדכון) לאחר שב-RGE החליטו שלא להתמודד במכרז להפקת משדרי המונדיאל בתאגיד, לוואלה ברנז'ה נודע כי שתי החברות המתמודדות הן צ'רלטון ומזמור; בתוך כך - חה"כ כבל דורש להשהות את הכרעת בג"ץ על פיצול חטיבת החדשות עד למתן עדותו המלאה של פילבר

הגביע העולמי, הגרלת המונדיאל. רויטרס
הגביע העולמי, הגרלת המונדיאל/רויטרס

(עדכון: 14:00)

בימים הקרובים צפוי להתפרסם הזוכה במכרז להפקת משדרי המונדיאל בתאגיד, ולוואלה ברנז'ה נודע כי שתי החברות המתמודדות הן צ'רלטון ומזמור. צ'רלטון, בבעלות אלי עזור, מפעילת הערוצים ספורט 1 וספורט 2, והפיקה בעבר את משחקי היורו. חברת מזמור, בהנהלת דניאל לנקרי, הפיקה בעבר את גביע הקונפדרציות ואת משחקי הנבחרת - ששודרו בתאגיד.

לאחרונה פורסם בוואלה ברנז'ה כי בקבוצת RGE הוחלט שערוץ הספורט לא ייגש למכרז של התאגיד על הפקת משדרי המונדיאל לתאגיד. הסיבה, על פי גורם המעורה בפרטים, היא שבחברה היו מעוניינים לגשת למכרז על הפקת משדרי המונדיאל בתמורה לקבלת זכויות השידור של חלק מהמשחקים כעסקה כוללת, ואולם בתאגיד סירבו לכך - לכן ב-RGE החליטו שלא לגשת למכרז על הפקת המשדרים.

בתאגיד מתכוונים למכור לפחות 18 מהמשחקים, לאחר הגרלת המשחקים שתיערך ב-1 בדצמבר. יש לציין כי גם לאחר מכירת 18 משחקי מונדיאל לגופי שידור אחרים, לתאגיד עדיין יהיו זכויות שידור על 46 משחקים. את משדרי המונדיאל הקודם, שנערך בקיץ 2014, הפיקה רשות השידור (שנסגרה במאי האחרון). חלק קטן מהמשחקים נמכרו בזמנו לרשת.

לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי בכירי "כאן" מתכננים לבצע מספר שינויים בלוח השידורים בתקופת המשחקים, כאשר המטרה היא לנצל את הרייטינג הגבוה שהמונדיאל יניב לערוץ, הסובל לרוב מרייטינג נמוך, בתקווה שהלוח החדש ישאיר את הצופים החדשים בערוץ גם בתום המונדיאל. השינוי בלוח יהיה ככל הנראה בתוכן שאינו חדשות או אקטואליה. בנוסף, גם תקופת ה"הרצה" של התאגיד צפויה להסתיים בסמוך למשחקי המונדיאל.

בתוך כך, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) פנה היום לבג"ץ בדרישה להשהות את פסק הדין בנוגע לפיצול חטיבת החדשות מהתאגיד, עד שהיועץ המשפטי לממשלה יציג בפני בית המשפט את עדותו המלאה של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, בתיק 4000. הלילה הוארך מעצרו של עד המדינה פילבר ב-15 ימים.

טרם התקבלה תגובה מהתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully