וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש מתנגד לגילוי מסמכים שיחשפו מקורות בתביעה נגד "ישראל היום"

25.2.2018 / 12:00

בתביעה שמנהל היועמ"ש לשעבר של עיריית חיפה נגד העיתון, בעקבות סדרת כתבות שהכפישו את שמו לטענתו, קבעה השופטת כי מסמכים שביקש עלולים לחשוף מקורות - וקבעה כי הם חוסים תחת חיסיון עיתונאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכה ליועץ המשפטי לשעבר של עיריית חיפה, ח"כ לשעבר עו"ד רשף חן, במשפט הדיבה שהוא מנהל כנגד העיתון "ישראל היום". בדיון ראשון שהתקיים בסופ"ש האחרון בבית משפט השלום בחיפה קיבלה השופטת, סיגלית מצא, את טענת עורכי הדין של העיתונאים הנתבעים כי מסמכים שביקש היועמ"ש עלולים לחשוף מקורות - וקבעה כי הם חוסים תחת חיסיון עיתונאי.

השופטת מצא גם הציעה לסיים את הפרשה בפרסום הבהרה ביחס לפרסומים בגינם תובע חן, כאשר במסגרת הבהרה זו יובחן בין "הביקורת הלגיטימית" על החלטותיו לבין מניעיו, ערכיו, אפלייתה לכאורה של עובדת, וכן סיבות עזיבתו של חן את תפקידו.

חן הגיש תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד העיתון שבבעלות שלדון אדלסון, עורכו לשעבר עמוס רגב והעיתונאים מוטי גילת (שפוטר מהעיתון לאחר כניסתו של העורך החדש בועז ביסמוט) עוזי דיין ומיכל שבת. זאת, בעקבות סדרת כתבות שפורסמו ב-2016 שלטענתו הכפישו אותו. בסוף 2016 הוא הודיע על פרישתו מהתפקיד אותו מילא 9 שנים תוך שהדגיש כי הדבר אינו קשור לפרסומים.

מדובר ב-7 כתבות ב"ישראל היום" שבהן "נעשה שימוש נפסד וזדוני בהחלטתו לסיים את כהונתו על מנת להכפישו ולהוציא את דיבתו, תוך שנרמז ונטען כי הפסקת עבודתו קשורה לנושא הפרסומים או ל'סיבות אפשריות' אחרות שעליהן ידווח 'בהזדמנות אחרת', רמיזות מסוג 'והמבין יבין'", נכתב בתביעה. הכתבות קשרו בין פרישתו לבין האופן שבו טיפל בעבירות בנייה שלכאורה ביצעה מנהלת אגף הנכסים בעירייה לפני עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully