וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות עשר תעתור לבג"ץ בעקבות אי שידור המהדורה בגל"צ

25.2.2018 / 13:30

בערוץ עשר מאיימים לעתור לביהמ"ש בעקבות אי-שידור המהדורה המרכזית בתחנה הצבאית, בניגוד למה שסוכם עם מפקד גל"צ הקודם ירון דקל - לשדר את המהדורה של חדשות עשר במקום חדשות 2

תמר איש שלום. רונן פדידה,
תמר איש שלום/רונן פדידה
"ערוץ עשר הבהיר כי פנייתה של חברת החדשות אינה אלא ניסיון שקוף ובוטה של חברת החדשות - מונופול בשידורי חדשות בישראל - להסיט את הדיון למחוזות מרוחקים על מנת להמשיך ולהנציח את השתלטותה הבלתי חוקית על מהדורת החדשות המשודרת בגל"צ"

ערוץ עשר מאיים בעתירה לבג"ץ, זאת לאחר החלטתו של מפקד גל"צ שמעון אלקבץ שלא לשדר את מהדורת חדשות עשר - ולהמשיך לשדר את חדשות 2 במקום - בניגוד לסיכום בין החברות. ערוץ עשר וחדשות עשר פנו במכתב דחוף לאלקבץ בבקשה שיקיים לאלתר את החלטתו, להתחיל לשדר את מהדורת החדשות המרכזית של חדשות עשר בתחנה, ומסרו כי אם יימנע מקיום החלטתו - יפנו לבג"ץ.

לפי המכתב נטען כי "בפניותיו הקודמות הבהיר ערוץ עשר, ושב והבהיר, כי שילובה של מהדורת החדשות של חברת החדשות באופן בלעדי, במשך שנים ארוכות, במסגרת שידורי גלי צה"ל - הוא בלתי חוקי בעליל; מפר את חובותיה של גלי צה"ל, רשות ציבורית, על פי דין, ובפרט את חובות ההגינות, תום הלב, הסבירות והנאמנות, והחובה לנהוג בשוויון; וסותר את התחייבותו של מפקד גלי צה"ל הקודם, ירון דקל". את חדשות עשר מייצג עו"ד יורם בונן, מטעם משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

בנוסף נכתב, "בעקבות פניותיו של ערוץ עשר, הודעתם לערוץ (באיחור ניכר) - בסוף אוקטובר - כי גיבשתם נוהל בנוגע לשילובן של מהדורות חדשות חיצוניות בגל"צ בתחילת 2018. בהודעתכם הובהר כי כבר החלטת לאשר את שילוב המהדורה של חדשות עשר בסבב הקבוע בנוהל. ערוץ עשר הסכים לתנאים הקבועים בנוהל, וביום וב-24 בדצמבר אף העביר לתחנה כתב התחייבות חתום על ידיו. לערוץ עשר נמסר מספר פעמים - לאחר עידנים של הדרתו שלא כדין מגל"צ - כי מהדורת החדשות שלו תשולב ראשונה בסבב. קרי, היא תשודר החל מתחילת ינואר 2018".

ואולם, על פי המכתב, ב-31 בדצמבר פנתה במפתיע היועמ"שית של גל"צ לערוץ עשר, ומסרה כי "בפנייתה של חברת החדשות מה-28 בדצמבר הובאה 'התנגדותה ליישום נוהל המהדורה המשודרת שהופץ אליכם', והתבקשה התייחסותו של ערוץ עשר לטענות שונות שהועלו בפנייתה של חברת החדשות".

לסיכום נכתב, "בתשובתו הבהיר ערוץ עשר כי פנייתה של חברת החדשות אינה אלא ניסיון שקוף ובוטה של חברת החדשות - מונופול בשידורי חדשות בישראל (המשדרת עתה בשני אפיקי טלוויזיה במקביל: 12, ו-13) - להסיט את הדיון למחוזות מרוחקים ובלתי רלוונטיים בעליל, וזאת על מנת להמשיך ולהנציח את השתלטותה הבלתי חוקית על מהדורת החדשות המשודרת בגל"צ. ערוץ עשר הבהיר גם כי נוכח הודעתכם לפיה מהדורת החדשות שלו תשולב ראשונה בסבב - על התחנה לשלב את מהדורת החדשות שלו בשידורי התחנה לאלתר".

חדשות 2: "חדשות עשר הינה מתחרה ישירה של גל"צ"

"חדשות 10 - שרייטינג הצפייה בהם הוא שליש מזה של חדשות 2 - מנסים לאיים על גל"צ באיומים משפטיים"

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "חדשות עשר הינה מתחרה ישירה של גל"צ כאשר היא מפיקה תמורת מיליוני שקלים את מהדורת החדשות לרדיו האזורי, בעוד חדשות 2 העניקה את הזכות לגלי צה"ל במשך שנים ללא תמורה. הנוהג הקיים כבר כ-30 שנים הוא שהמהדורה הנצפית ביותר היא זו שמועברת בגל"צ. בעבר הרחוק מבט שודרה בגל"צ וב20 שנה האחרונות חדשות 2".

"חדשות 10 - שרייטינג הצפייה בהם הוא שליש מזה של חדשות 2 - מנסים לאיים על גל"צ באיומים משפטיים. כך היה גם כשניסו לאיים על הרשות השנייה בעניין אורך המהדורות והפסידו בבג"ץ, וכך באיומים על דובר צה"ל לשעבר, האלוף מוטי אלמוז".

מגל"צ נמסר בתגובה: "בקשת ערוץ 10 לשלב את מהדורת החדשות שלו בשידורי תחנת גלי צה"ל נבחנת בחודשים האחרונים. במסגרת תהליך הבחינה, התקיים שיח עם נציגי הערוץ, והתקבלה עמדת חברת החדשות, שהמהדורה שלה משולבת בשידורי התחנה מזה שנים רבות. הבחינה עודנה מתנהלת, וטרם הסתיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully