וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוכפז העיד במשטרה בפרשת חפץ-גרסטל

25.2.2018 / 15:45

עדותו של גולן יוכפז נמסרה לאחר שבשבוע שעבר הצהירו בחדשות עשר כי "לידיו הגיעה בזמן אמת הידיעה אודות ההצעה שקיבלה השופטת". מי שדיווח לראשונה על עדותו הוא כתב המשטרה של חדשות 2 משה נוסבאום, שלא נקב בשמו של יוכפז וכינה אותו "עיתונאי בכיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא התבקש לחשוף מקור. יוכפז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל חדשות עשר, גולן יוכפז, העיד לאחרונה במשטרה בתיק 1270, לפיו יועץ התקשורת ניר חפץ הציע לשופטת (בדימוס) הילה גרסטל לכהן כיועמ"ש לממשלה תמורת סגירת תיקי שרה נתניהו. מי שדיווח לראשונה על כך הוא הפרשן וכתב המשטרה של חדשות 2, משה נוסבאום, שלא נקב בשמו של יוכפז. נוסבאום אמר ב"אולפן שישי": "השופטת סיפרה בזמן אמת על הצעת השוחד לכאורה לכמה גורמים, ביניהם גם לעיתונאי בכיר. כמה מהגורמים התבקשו כבר להעיד, כולם מאשרים את הגרסה".

לאחר שהגיע לידיהם הסיפור בזמן אמת, בחדשות עשר תיכננו לדווח על המקרה אך בדקה ה-90 גרסטל ביקשה שלא לדווח על האירועים. בחברת החדשות של ערוץ עשר החליטו להיענות לבקשה ולא חשפו את הפרשה. יש לציין כי יוכפז לא התבקש בשום שלב בעדותו לחשוף מקור.

יוכפז זומן לתת עדות לאחר שבמהדורה המרכזית של חדשות עשר ביום שלישי האחרון הקריאה המגישה תמר איש שלום הודעה מיוחדת שבה צוין כי: "לידי מנכ"ל חדשות עשר והעורך הראשי של החברה, גולן יוכפז, הגיעה בזמן אמת, באמצע דצמבר 2015 ממקור יודע דבר בעניין, הידיעה על אודות ההצעה שקיבלה השופטת גרסטל מסביבת נתניהו. על פי המקור שמסר את הידיעה, גרסטל הייתה נסערת מאוד מן ההצעה, ראתה בה הצעה מגונה ואף שקלה לחשוף את העניין. דבריה של גרסטל היו מהימנים עלינו וביקשנו לשדרם בכל ניסוח שיהיה מקובל על המקור. המקור, בסדרה של פגישות, ביקש להביא את הדברים לפרסום בחדשות עשר ואולם ברגע האחרון חזר בו וביקש שלא לחשוף את הדברים. בשל הגנת מקורות שעומדת בבסיס עבודתנו העיתונאית כאן בחדשות עשר, נענינו לבקשת המקור. לא שידרנו את הידיעה. היום - הפרשה הזאת מתפוצצת ברעש גדול".

בתוך כך, המשטרה החליטה היום (ראשון) שלא לבקש להאריך את מעצרם של חפץ, וכן של יועץ התקשורת אלי קמיר בנוגע לחשדות בפרשה. בכוונת המשטרה לשחרר את קמיר לביתו, בעוד שחפץ יובא מחר לבית המשפט לדיון נוסף בהארכת מעצרו בתיק 4000. חפץ, אותו עדיין מנסה המשטרה לגייס כעד מדינה, עדיין מוחזק בתא המעצר במגרש הרוסים בירושלים. "החוקרים לוחצים עליו שישתף פעולה וימסור מידע, אך הוא מפנה אותם לעדות הראשונית שמסר וטוען כי הוא לא יכול למסור מידע על דברים שלא עשה", אמר היום סנגורו ירון קוסטליץ.

יוכפז מסר כי אינו יכול להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully