וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 למועצת הכבלים והלוויין: בטלו את מכרז ערוץ הכנסת - או הכריזו עלינו כזוכים

27.2.2018 / 12:40

לאחר שבג"ץ דחה את העתירות שהגישו חדשות 2 ועשר בנוגע למכרז ערוץ הכנסת, והחזיר את ההכרעה בנושא למועצה, בחברת החדשות דורשים לבטל את המכרז או להכריז על הצעתם כזוכה ולפסול את הצעת ערוץ עשר בשל "הפגמים המהותיים שנפלו בהליך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שבג"ץ דחה את העתירות שהגישו חדשות 2 ועשר בנוגע למכרז ערוץ הכנסת, והחזיר את ההכרעה בנושא למועצת הכבלים והלווין, בחברת החדשות דורשים מהמועצה לבטל את מכרז ערוץ הכנסת, או להכריז על הצעת חברת החדשות כזוכה ולפסול את הצעת ערוץ עשר.

במכתב שנשלח אתמול (שני) למועצה מסבירים בחברת החדשות כי הם דורשים לבטל את המכרז מאותן הסיבות שפורטו בעתירה שהגישו לבג"ץ - שנדחתה על ידי בית המשפט בסופ"ש האחרון - בשל "הפגמים המהותיים שנפלו בהליך". עוד אומרים בחדשות 2, שבמידה והמכרז לא יבוטל יש להכריז על הצעתם כהצעה, "לנוכח ניקוד שניתן על ידי אחד מחברי ועדת המכרזים בחוסר סמכות ולנוכח ההתעלמות של ועדת המכרזים מניסיון מקצועי מהותי שהוצג במסגרת הצעתנו".

במכתב הם מציינים כי הפרש הניקוד בין הצעת חדשות 2 במכרז לבין ההצעה שהוגשה על ידי ערוץ 10 עומד על 8.18 נקודות בלבד מתוך 1,000 (פחות מאחוז אחד). "פער קטן זה כ'חוט השערה' ממש נובע בין היתר מהעובדה שאחד מחברי ועדת המכרזים חרג מסמכותו בניקוד של חלק מהסעיפים, כמו גם מהעובדה שוועדת המכרזים התעלמה מניסיון מקצועי מהותי שהוצג במסגרת הצעתנו. תיקונם של פגמים אלה מתחייב עתה במסגרת השלמת ההליך המינהלי על פי פסק הדין של בית המשפט העליון", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעת בן חי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קיימת שורה של פגמים מהותיים בהצעת ערוץ 10"

בחברה סבורים כי יש לתקן את הניקוד, כאשר הם מפרטים כיצד בשניים מסעיפי הניקוד בפרק התוכן של המכרז - קידום הערוץ בקרב הציבור, ומיתוג ולוגו הערוץ - אחד מחברי ועדת המכרזים העניק לחלק מהמציעות ניקוד גבוה מהניקוד המירבי האפשרי באותו הסעיף.

עוד צוין כי בסעיף שעוסק בניסיון של פיתוח וניהול אתר האינטרנט, ועדת המכרזים בחנה אך ורק את ניסיונו של מי שהוצע לתפקיד המנכ"ל והעורך הראשי - והעניקה לחדשות 2 רק 20 נקודות מתוך 40 נקודות, זאת למרות שבחדשות 2 הביאו לבחינתה של ועדת המכרזים גם את ניסיונו של נושא משרה נוסף, המנהל הטכני רמי דניאל, "אשר מסיבה לא ברורה ניסיונו כלל לא נבחן על ידי ועדת המכרזים לצורך ניקוד סעיף זה, וכלל לא בא לידי ביטוי בניקוד, כפי שהיה מתחייב", נכתב.

בנוגע לפגמים בהצעת ערוץ 10, במכתב מציינים את חוות הדעת של חברת TASC מתחילת ינואר, שהעלתה "כי קיימת שורה של פגמים מהותיים בהצעת ערוץ 10. פגמים המובילים למסקנה כי לא זו בלבד שהצעת ערוץ 10 אינה עומדת בדרישה להצגת רווח תפעולי של 5%, אלא שהיא אף מציגה הפסד תפעולי של 610,000 שקל בשנה (שיעור הפסד תפעולי של 2.8% לאורך כל שנות הרישיון). עוד מצוין במכתב כי לערוץ עשר ישנו חוסר בתקצוב כוח אדם וכי במסגרת התכנית העסקית שלהם אין תקצוב לשידורים ישירים של המליאה וועדות הכנסת במהלך הפגרה.

מ-RGE נמסר בתגובה: "לפי החלטת בג"ץ מיום חמישי האחרון, על מועצת הכבלים והלוויין לעבור לבחינת הצעת RGE במכרז על ערוץ הכנסת. קבוצת RGE משוכנעת שהצעתה לא רק שעומדת בכל תנאי המכרז, אלא שהיא גם ההצעה הטובה ביותר מכל ארבע ההצעות שהוגשו. אנו סמוכים ובטוחים שהמועצה תעשה את עבודתה נאמנה ותכריז עלינו כעל הזוכים במכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully