וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה: נציג לעיתונאים הערבים בכנס לע"מ

27.2.2018 / 14:10

לשכת העיתונות הממשלתית עדכנה את תכנית הכנס שיעסוק ביחסי משטרה-תקשורת והוסיפה למשתתפים את העיתונאי עומר דלאשה, שייצג בכנס את ארגון העיתונאים הערבים. דלאשה: "היה צריך להיות נציג מלכתחילה. אנחנו הנפגעים העיקריים מהתנהלות המשטרה"

ניצן חן. ברני ארדוב
ניצן חן/ברני ארדוב

בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה: נציג לעיתונאים הערבים בכנס לשכת העיתונות הממשלתית שיעסוק ביחסי משטרה-תקשורת. כפי שהבטיח יו"ר לע"מ ניצן חן, הלשכה עדכנה את תכנית הכנס, כאשר העיתונאי עומר דלאשה צפוי להשתתף בפאנל "בין מזרח למערב: אירועי הר הבית כמקרה בוחן". דלאשה, כותב ומצלם לאתר ערב48, ייצג בכנס את ארגון העיתונאים הערבים שהוקם בשנה שעברה.

דלאשה אמר כי "היה צריך להיות נציג מלכתחילה. אנחנו הנפגעים העיקריים מהתנהלות המשטרה". את הפאנל בהשתתפותו תנחה ראש תא כתבי ירושלים, יעל פרידסון מ"ידיעות אחרונות" ו-ynet, בהשתתפות דוברת המשטרה מירב לפידות.

בשבוע שעבר פורסם כי נציגים מהמגזר הערבי הודרו מיום עיון של לשכת העיתונות הממשלתית בנושא "משטרה ותקשורת - עימות חזיתי?" - שאמור להתקיים בחודש הבא. הפאנלים השונים בכנס עוסקים בנושאים הקשורים באופן ישיר למגזר הערבי. כך למשל, בפתח הכנס צפוי להיערך ראיון של דוברת המשטרה מירב לפידות - אותו ינהל ניצן חן, יו"ר לע"מ - כשהנושא הוא "האם המשטרה מגבילה את חופש העיתונות והתנועה בירושלים באירועים חדשותיים", נושא שהטריד במיוחד את התקשורת בערבית.

בעקבות הדרתם של אנשי תקשורת מהמגזר הערבי מהפאנלים בכנס, פנה ביום רביעי האחרון חה"כ ג'מעה אזברגה לחן ודרש את התערבותו הדחופה בנושא. לטענתו, "לנוכח העובדה שעיתונאים ערבים, יותר מכל קבוצה אחרת, חשופים להצקות והתנכלויות ואיסורים ואף אלימות ומעצרים, לרבות סגירת כלי תקשורת, בעת מילוי תפקידם, מצד המשטרה, וזאת בשל הנושאים הרגישים אותם הם מסקרים באומץ לב ובתחושת שליחות בלתי מסויגת, ובייחוד באזורי עימות ובעת אירועים ביטחוניים".

חן אמר כי "לא הייתה כוונה להדיר עיתונאים או צלמים ערבים מיום העיון המקצועי הזה שתכליתו לייצר שיח ודיון פורה בין צמרת המשטרה לבין כלי התקשורת הזרים והישראלים מכל הסוגים, לרבות עיתונאים וצלמים ערבים. משהסבו את תשומת לבנו כי הייתה תקלה בשיבוץ המקורי - היא תוקנה, ויהיה ייצוג הולם גם לעיתונאים מהמגזר הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully