וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העידן הזה שלא חלה שום רגולציה על המשדרים באינטרנט חייב להסתיים לאלתר"

27.2.2018 / 14:32

יו"ר ועדת הכלכלה דורש מהממשלה להסדיר את שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט. כבל: "צריך להסדיר גם את חבילות הבסיס בכבלים ובלוויין ולהפוך אותן למחולל תחרות אמיתי"

איתן כבל. איציק הררי, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ כבל/מערכת וואלה! NEWS, איציק הררי

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, דורש מהממשלה להסדיר את שידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט: "העידן הזה שלא חלה שום רגולציה על המשדרים באינטרנט חייב להסתיים לאלתר". כבל אמר את הדברים בפתח הישיבה השנייה של הוועדה, שהחלה אתמול (שני) להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים), העוסק בתיקונים לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ותיקונים לחוק התקשורת.

כבל גם אמר כי "צריך להסדיר גם את חבילות הבסיס בכבלים ובלוויין (הוט ויס) ולהפוך אותן למחולל תחרות אמיתי". סמנכ"ל התוכן של הוט אמר: "התחרות העתידית שלנו היא מול נטפליקס וגוגל ואמזון - לכן צריך לטובת הצרכן להוריד חסמים".

בדיון שנערך אתמול אמרה סגנית הממונה על התקציבים באוצר, שירה גרינברג, כי ב-2016 עמדו הכנסות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית על 3.7 מיליארד שקל והכנסות מפרסומות בשוק הטלוויזיה באותה שנה עמדו על 1.4 מיליארד שקל. לדבריה, הוט מחזיקה ב-51% מהשוק, יס ב-38%, סלקום ב-10% ופרטנר ב-2%.

רכזת תקשורת באגף התקציבים באוצר, רעיה עדני, אמרה כי ההצעה תתאים את הרגולציה לעולם תחרותי, שבו הלקוח קובע ויש לו אלטרנטיבות. לדבריה, "כיום יש רגולציה על כל מבצע לצרכן ועל כל ערוץ שעולה, שאינה מתאימה לעולם תחרותי ודינמי ולכן צריך לצמצם את מעורבות הרגולטור בתוכן המשודר ובתוכן הפרסומות ואנחנו מאמינים שהתוצאה תהיה הוזלת חבילות השידורים לציבור ועידוד התחרות".

חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011. עומר מירון
יוליה שמאלוב ברקוביץ/עומר מירון

"הופכים את הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות"

"הפרק הזה הוא פרק איום ונורא ואני לא מבינה את הבהילות של הממשלה להביא אותו בחוק ההסדרים. צועקים כותרות על פתיחת השוק ומצד שני מטילים רגולציה כלכלית קשה, פוגעים ביוצרים ובערכים שעליהם אמורה להיות מושתת רגולציה. האוצר רואה כסף ולא ערכים"

כבל אמר בתגובה כי "הרפורמה הזו היא חצי כוח מנקודת המבט של הצרכן, ואסור שנמצא את עצמנו במצב שאנחנו מחליפים את השם של 'חבילת היסוד' בשם אחר. החבילה הזו היא אחד הבלופים הכי גדולים שפגעה בצרכנים, וצריך להעביר אותה מהעולם ואסור שנקבל עוולה גדולה יותר". נציג מועצת הכבלים והלוויין, יונתן בייסקי, אמר כי חלק מהדברים שהוצגו על ידי האוצר לא נכונים וכי ב-3 השנים האחרונות המועצה התערבה בתוכן פעם אחת בלבד. הוא הוסיף כי מה שחסר בהצעה הוא הסדרת המשדרים על גבי האינטרנט. היו"ר כבל אמר בתגובה כי יתבע ממשרד התקשורת להניח בפני הוועדה הסדרה בעניין.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ, תהתה מה יקרה כשבשעה חמש בערב תשודר פרסומת סקסיסטית שילדם בני 10 יצפו בה והרשות לא תוכל לפקח עליה. "הפרק הזה הוא פרק איום ונורא ואני לא מבינה את הבהילות של הממשלה להביא אותו בחוק ההסדרים. צועקים כותרות על פתיחת השוק ומצד שני מטילים רגולציה כלכלית קשה, פוגעים ביוצרים ובערכים שעליהם אמורה להיות מושתת רגולציה. האוצר רואה כסף ולא ערכים. ראינו את מה שקרה לעדן בן זקן ובמקום לחשוב על הרגולציה הנדרשת באינטרנט הופכים את הטלוויזיה לאינטרנט ולבית זונות", אמרה. גרינברג הגיבה על הדברים ואמרה: "בושה וחרפה שכך מדברת יו"ר הרשות ומטעה את הוועדה".

כבל אמר כי "הלוואי והייתה פה מהפכה אמתית. אם השר רצה להיטיב באמת ולהקל על הערוצים הוא יכול היה לוותר על החובות של הגופים השונים למדינה. שם נמצא הכסף האמתי ולא בעור יצירה כזו או אחרת. המדינה פיצלה את הערוצים אבל לא התמודדה עם זה כמו שצריך, וזה עלול להביא לכאוס שירסק את השוק. באשר למרכז השידור אני דורש לדעת מה המשמעות של סגירתו ולא אאפשר שעובד אחד יפוטר. בשורה התחתונה נדרשת טלטלה בשוק ואם זה לא יקרה נמצא עצמנו בפני שוקת שבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully