וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמן מוביל בפולו-אפים, פלג במקום השני

וואלה ברנז'ה

28.2.2018 / 11:45

מבדיקת יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה על החשיפות הבולטות בתקשורת עולה כי פרסום ההתכתבות בין השופטת לחוקר הניב נתון שיא של 318 פולו-אפים, וחדשות 2 עם תמלילי נתניהו-מוזס במקום השני עם 269 כתבות אצל המתחרים. ומה בנוגע לקרדיט?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיאן הפולו-אפים, מקום לפני אחרון בקרדיט. דורון הרמן (צילום: יח"צ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשיפת ההתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין חוקר רשות ניירות ערך ערן שחם-שביט בפרשת בזק זכתה למספר הפולו-אפים הגבוה ביותר. מבדיקת יפעת מחקרי מדיה, שבחנה עבור וואלה ברנז'ה את היקפי הסיקור של החשיפות הבולטות באמצעות מדד פולו-אפים, עולה כי הפרסום של דורון הרמן בחדשות עשר קיבל 318 כתבות בכלי תקשורת אחרים, כאשר במקום השני ניצב גיא פלג מחדשות 2 - שחשף את תמלילי נתניהו-מוזס - עם 269 כתבות אצל המתחרים.

במקום השלישי החשיפה של בן כספית ב"מעריב" על פרשת חפץ-גרסטל שזכתה ל-255 פולו-אפים, ובמקום הרביעי שוב ניצב פלג עם חשיפת הקלטת הלוהטת של יאיר נתניהו בחדשות 2 שקיבלה 240 כתבות אצל כלי התקשורת השונים. במקום החמישי לא מדובר בחשיפה, אך הראיון המדובר של המפכ"ל אלשיך ב"עובדה" של קשת זכה ל-160 כתבות. במקום השישי חשיפת הקלטת של שרה נתניהו בוואלה! NEWSעם 135 פולו-אפים.

מדד הפולו-אפים בוחן את היקף הפרסומים בתקשורת הארצית של כל חשיפה, בנטרול הפרסומים בכלי התקשורת החושף עצמו. בסך הכל נבחנו מספר הפולו-אפים ביום הפרסום וביממה שלאחר מכן. בנוסף, נבדק כמה מהם כללו קרדיט למערכת או לעיתונאי שחשף את הפרשה, אך יש לסייג את הנתון מכיוון שככל הנראה בתחילה כלי תקשורת העניקו קרדיט ולאחר מספר כתבות שעסקו בנושא הפסיקו לתת קרדיט אך המשיכו לדון בפרשה.

פולו אפים יפעת. יפעת מחקרי מדיה, מערכת וואלה! NEWS
פולו אפים יפעת/מערכת וואלה! NEWS, יפעת מחקרי מדיה

כך למשל, שיעור הקרדיט הנמוך ביותר הוא של כספית - 14%, למרות שהוא ניצב במקום הראשון מבחינת הפולו-אפים, הרמן עם 18% בלבד בשיעור הקרדיט. לאחר מכן ברשימה נמצא פלג עם הקלטת של יאיר נתניהו (23%) ותמלילי נתניהו-מוזס (34%). אבי אשכנזי מוואלה! NEWS במקום השני עם שיעור קרדיט של 39% לחשיפת הקלטת של שרה נתניהו. במקום הראשון - הראיון של המפכ"ל אלשיך עם אילנה דיין עם שיעור קרדיט מרשים של 80%.

שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה, אומר כי "ריבוי החשיפות בתקופה האחרונה מעיד מצד אחד על הפוליטיזציה של הסיקור התקשורתי ביחס לראש הממשלה נתניהו, כאשר כל חשיפה משמשת כלי לשכנוע מצד תומכיו או מתנגדיו. מצד שני, ניתן בהחלט להצביע על עלייה במספר התחקירים העיתונאיים ועל השפעה רבה יותר של התקשורת על סדר היום הציבורי בכלל והליכים משפטיים בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully