וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי ynet רון בן ישי הוא חתן פרס ישראל לתקשורת

וואלה ברנז'ה

1.3.2018 / 18:35

שר החינוך בנט הודיע כי רון בן ישי, שכיום משמש כפרשן הצבאי של האתר מקבוצת ידיעות, יקבל השנה את פרס ישראל לתקשורת. במלחמת יום הכיפורים זכה בן ישי בצל"ש הרמטכ"ל. בעבר עבד ברשות השידור, שימש כמפקד גלי צה"ל, והיה עורך "דבר"

רון בן ישי. ברני ארדוב
רון בן ישי/ברני ארדוב

רון בן ישי הוא חתן פרס ישראל לתקשורת לשנת תשע"ח, כך הודיע הערב (חמישי) שר החינוך נפתלי בנט. בן ישי (75) ידוע כעיתונאי שמרבה לסקר מאזורי מלחמה ובמלחמת יום הכיפורים זכה בצל"ש הרמטכ"ל מרדכי גור על שהשתתף בסיוע לפצועים. יש לו ניסיון רב בכלי התקשורת השונים, ביניהם: קול ישראל וערוץ 1 של רשות השידור, גלי צה"ל, עיתון "דבר", קבוצת ידיעות ועוד.

בן ישי החל לעבוד בשנות ה-60 ככתב כלכלי ב"קול ישראל", לאחר מכן סיקר את התחום הצבאי ושימש כעורך תכניות האקטואליה של קול ישראל. בסוף 1969 עבר לעבוד ככתב צבאי של ערוץ 1, אך בעקבות פציעה מונה ב-1970 למזכיר מערכת החדשות. לאחר מכן עבד ככתב הטלוויזיה הישראלית באירופה, וחזר לסקר את תחום הצבא במלחמת יום הכיפורים. בסוף שנות ה-70 מונה לשליח "ידיעות אחרונות" בוושינגטון.

בין 1983-1985 בן ישי שימש כמפקד גל"צ ולאחר מכן פרשן לענייני ביטחון וכתב למשימות מיוחדות של "ידיעות אחרונות". במקביל כתב למגזין "טיים". לאחר מכן הוא אף שימש כעורך האחרון של "דבר". בשנת 2003 התמודד על תפקיד מנהל ערוץ 11 מול יוני בן מנחם, אך לא זכה בתפקיד. ב-2004 מונה ליועץ תקשורת לנשיא המדינה לשעבר משה קצב, תפקיד אותו עזב כשנה לאחר מכן כדי לסקר את ההתנתקות. כיום הוא פרשן צבאי בכיר באתר ynet.

בין האירועים הבולטים שסיקר במהלך הקריירה: פלישת טורקיה לקפריסין בשנות ה-70, ביקורו של נשיא מצרים אנואר סאדאת בישראל ותהליך השלום שהחל בעקבות הביקור; מלחמת אפגניסטן בשנות ה-80; בשנות ה-90 מלחמת המפרץ והמלחמה ביוגוסלביה; בשנת 1999 סיקר את המלחמה בקוסובו ובשנת 2000 סיקר את המלחמה בצ'צ'ניה; בשנת 2003 סיקר את המלחמה בעיראק עבור חדשות ערוץ 2 ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully