וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל למשרד התקשורת: "בטלוויזיה הרב ערוצית נדרשת מהפכה בסדר גודל של רפורמת הסלולר"

6.3.2018 / 16:30

לאחר שכל הרפורמות המרכזיות שהיו אמורות להביא להפחתת הרגולציה בשידורים ולהורדת מחירים נדחו מחוק ההסדרים - ועדת הכלכלה של הכנסת סיימה לאשר לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת בחוק שעוסק בהקלת הרגולציה בשוק

ח"כ איתן כבל, ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
ח"כ כבל/נועם מושקוביץ

לאחר שכל הרפורמות המרכזיות שהיו אמורות להביא להפחתת הרגולציה בשידורים ולהורדת מחירים נדחו מחוק ההסדרים - ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, סיימה היום (שלישי) לאשר לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת בחוק שעוסק בהקלת הרגולציה בשוק התקשורת, בעקבות המעבר מזיכיונות לרישיונות.

אתמול החליטה הוועדה להוציא מההצעה את הרפורמה בחבילות שמציעות הוט ויס, ולבטל את הכוונה לקצץ בסמכויות הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו באשר לפיקוח על פרסומות ועל אורך מהדורת החדשות. זאת לאחר שכבל טען כי העניין לא בשל. לטענתו, בטלוויזיה הרב ערוצית נדרשת מהפכה בסדר גודל של רפורמת הסלולר, באופן שיעשה סדר בכל הפלטפורמות - כולל סלקום ופרטנר - על מנת להביא לתחרות אמתית שתוריד את המחיר לצרכן. "אני תובע ממשרד התקשורת להביא לוועדה כבר בחודשים הקרובים הסדרה שתייצר תחרות אמתית בין כל הפלטפורמות, שלא קיימת היום. אני לא מאלה שרוצים פלטפורמות חלשות, אלא רוצה ליצור איזון. אני תובע לעשות מהפכה ולהביא אותה לאישור הוועדה לאלתר", אמר.

הוועדה דחתה גם את ההצעה לפגוע בסמכויות הרשות השנייה להתערב באורך ומועד שידורי החדשות. היועצת המשפטית של ערוץ 10, עו"ד דבורה קמחי, אמרה כי אין הצדקה שהרשות תתערב באורכן ומועדן של שידורי החדשות ואין הצדקה לקבל אישור מנכ"ל הרשות על כל הארכה של דקות בודדות. היועצות המשפטיות של קשת ורשת, עו"ד שרית הכט ואילאיל לבנת, אמרו מנגד כי אין הצדקה לתת הטבה לאחד משלושת הערוצים. נציגת חברת החדשות, עו"ד דיקלה בירן, אמרה כי לפיקוח יש יתרונות. כבל אמר כי הוא מתנגד להצעת האוצר בעניין הזה, אך דרש מיו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ, לקבוע כללים ברורים בעניין האפשרות להאריך את המהדורה, כדי שלערוצים יהיה ברור כיצד לנהוג.

בנוסף, הוועדה דנה בהצעה לביטול מרכז השידור והבקרה שמפעילה הרשות השנייה ומפיץ את הערוצים לפלטפורמות. בישיבות הקודמות הבהיר כבל כי גם אם הוועדה תאשר זאת הוא לא יאפשר שהדבר יביא לפגיעה במי מעובדי הרשות. ח"כ איילת נחמיאס ורבין הוסיפה כי ניתן יהיה לשקול זאת כשעידן פלוס יופרט. שמאלוב ברקוביץ אמרה: "כשמנכ"ל משרד התקשורת אומר שהמערכת מיושנת אני מצפה שיגיע ויבדוק". המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת, מימון שמילה, השיב: "כשהמנכ"ל, שמבין בטכנולוגיה, אומר שאפשר לסגור אז אפשר לסגור". שמילה הוסיף כי להערכתו המהלך יחסוך כמיליון שקל לכל אחד מהערוצים המסחריים.

כבל הוסיף כי עד שעידן פלוס לא יופרט הוא לא יאפשר את סגירת מרכז השידור והבקרה. עוד נקבע היום כי התיקונים יכנסו לתוקף כחודש לאחר אישור החוק במליאה. שמאלוב ברקוביץ אמרה בהקשר זה: "רוצים לקחת מהר מהר את הסמכויות, שחלילה לא יישארו עד ה-1 בינואר 2019" - מועד כניסתו לתוקף של חוק התקציב וחוק ההסדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully