וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות עשר נגד גל"צ: "שידור חדשות 2 באופן בלעדי מפר את חובותיה כרשות ציבורית"

7.3.2018 / 12:00

בית המשפט הורה לגל"צ ולחדשות 2 להשיב לעתירה למתן צו ביניים שהגישה חדשות עשר - בעקבות אי-שידור המהדורה בתחנה. לידי וואלה ברנז'ה הגיעה העתירה המלאה שהגישה החברה, ובה נטען: "שידור חדשות 2 באופן בלעדי בתחנה פוגע קשות בערוץ עשר"

יונית לוי. חדשות 2,
סיבוב חדש-ישן, "החדשות"/חדשות 2
"במשך שנים ארוכות העניקה גלי צה"ל בלעדיות למהדורת החדשות של המשיבה 2 במסגרת שידורי התחנה. בלעדיות זו סותרת חזיתית את מעמדה של גלי צה"ל ואת החובות המוטלות עליה על-פי דין"

חדשות עשר עתרה אתמול (שלישי) לבג"ץ בבקשה לצו ביניים וצו על תנאי נגד גל"צ, זאת בעקבות אי שידור המהדורה המרכזית בתחנה הצבאית - בניגוד לסיכום עימה. כזכור בגל"צ כבר חתמו עימם על הסכם לתחילת שידור המהדורה בינואר - אך לא קיימו אותו. "שידורה של מהדורת חדשות 2 באופן בלעדי בשידורי גלי צה"ל מפר את חובותיה של גלי צה"ל כרשות ציבורית; והוא גם פוגע קשות בערוץ עשר", נכתב בעתירה שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה על עורכי הדין ידי יורם בונן מפישר בכר. בית המשפט הורה לגל"צ ולחדשות 2 להשיב לבקשה עד ה-10 באפריל.

עוד אומרים בחדשות עשר כי "הימנעותה של גל"צ מליישם לאלתר את הנוהל שנקבע על ידיה ומלקיים את ההתחייבות שנתנה לערוץ עשר מאיינת הנחיה מנהלית, מהווה הפרה בוטה של הבטחה מנהלית ומנציחה את המצב הבלתי חוקי ששרר עד הנה".

בחברה דורשים מבית המשפט לקיים דיון דחוף בנושא ולהורות לתחנה להסביר מדוע לא יושם לאלתר "נוהל מהדורת החדשות - גל"צ" שפרסמה התחנה באוקטובר, שבו נקבע כי יתקיים סבב של מהדוקות חדשות חיצוניות בשידורי גל"צ, ומדוע לא תקיים את התחייבות שנתנה לחדשות עשר - על כך שמהדורתה תשולב בסבב הזה.

עוד נכתב כי "אין עוררין כי הענקת בלעדיות למהדורת החדשות בגל"צ סותרת את מעמדה של התחנה ואת החובות המוטלות עליה על פי דין. גם גל"צ הכירה בכך (באיחור רב) ופרסמה נוהל המשקף את החובות המהותיות המוטלות עליה, בראש ובראשונה את החובה לנהוג בשוויון ובהגינות". בעתירה מצוין כי "במשך שנים ארוכות העניקה גלי צה"ל בלעדיות למהדורת החדשות של המשיבה 2 במסגרת שידורי התחנה. בלעדיות זו סותרת חזיתית את מעמדה של גלי צה"ל ואת החובות המוטלות עליה על-פי דין".

לפני כשבועיים הבהירו בחדשות עשר כי יפנו לבג"ץ, זאת לאחר החלטתו של מפקד גל"צ שמעון אלקבץ שלא לשדר את מהדורת חדשות עשר - ולהמשיך לשדר את חדשות 2 במקום - בניגוד לסיכום בין החברות. במכתב שנשלח לאלקבץ נטען כי "בפניותיו הקודמות הבהיר ערוץ עשר, ושב והבהיר, כי שילובה של מהדורת החדשות של חברת החדשות באופן בלעדי, במשך שנים ארוכות, במסגרת שידורי גלי צה"ל - הוא בלתי חוקי בעליל; מפר את חובותיה של גלי צה"ל, רשות ציבורית, על פי דין, ובפרט את חובות ההגינות, תום הלב, הסבירות והנאמנות, והחובה לנהוג בשוויון; וסותר את התחייבותו של מפקד גלי צה"ל הקודם, ירון דקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully