וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח יפעת ליום האישה: המפרסמים עדיין מעדיפים פרזנטורים גברים

7.3.2018 / 16:30

מבדיקה שערכה יפעת בקרת פרסום עבור וואלה ברנז'ה עולה כי כ-60% מהפרזנטורים בפרסומות היו גברים ואילו 40% היו נשים פרזנטוריות - אך מדובר בעלייה באחוז הנשים המפורסמות בקמפיינים בהשוואה לשנים קודמות

אביב אלוש, רותם סלע. אביב חופי, שוקה כהן,
אביב אלוש ורותם סלע בקמפיין ל"קסטרו"/אביב חופי, שוקה כהן

מחקר שבדק את הייצוג של פרזנטוריות מפורסמות בקמפיינים לכבוד יום האישה מצא כי המפרסמים מעדיפים להשתמש בגברים פרזנטורים. ביפעת בקרת פרסום ערכו לאחרונה את המחקר שבו נמצא כי גברים מפורסמים ששימשו כפרזנטורים בשנת 2017 מהווים כ-60%, לעומת 40% נשים פרזנטוריות.

ואולם, יש לציין כי מדובר בעלייה בהשוואה לשנים קודמות: בשנת 2016 עמד אחוז הפרזנטורים על 61% ואחוז הפרזנטוריות על 39%; בשנת 2015 אחוז הפרזנטורים היה 62% ואחוז הפרזנטוריות היה 38%. עוד נמצא במחקר כי הקטגוריות המובילות בשנת 2017 מבחינת השימוש בפרזנטורים סלבים בפרסומות הם: ביגוד (46 סלבס), משרדי הממשלה (28 סלבס) ומרכזים מסחריים (21 פרזנטורים).

בקטגוריה של "שידורי טלוויזיה" השתמשו ב-20 פרזנטורים בשנת 2017, כאשר היחס הוא 17 גברים פרזנטורים לעומת 3 נשים פרזנטוריות בלבד. באינטרנט יש כמעט שיוויון, 11 פרזנטוריות לעומת 10 פרזנטורים. בקטגוריית ביגוד יש יותר פרזנטוריות נשים - 35 מול 11 פרזנטורים. במשרדי הממשלה השתמשו בשנת 2017 ב-20 פרזנטורים מול 8 פרזנטוריות.

נתי יעקובי. ספק 500
נתי יעקובי/ספק 500

בין הפרזנטורים המובילים נמנים רותם סלע ואסי עזר - המותג המרכזי שפרסמה סלע היה טורנדו ובנוסף היא הופיעה גם בפרסומות דן דיזיין סנטר, לצד עזר, ובקסטרו לצידו של אביב אלוש. מאיר אדוני פרסם 9 מותגים, ביניהם: ARCOSTEEL, יינות ביתן ואתר BUY ME. במקום השלישי נמצאת הדוגמנית שיר אלמליח שפרסמה 7 מותגים: סמסונג, אופנת לי קופר ותכשיטי JACKIE.O.

במקום הרביעי נמצאת הדוגמנית אסתי גינסבורג שפרסמה 6 מותגים: רהיטי גנים ושושנים, אופנת גולברי וקניון TLV. אחריה ברשימה נמצאים אסף גרניט עם דומינוס פיצה, נעמן פורצלן ומוצרי החשמל של סאוטר, ונועה קירל בולטת עם השתתפות בפרסומות של WOW Photos, בזק וקרב. גם דביר בנדק ברשימת הפרזנטורים עם הקמפיין של מזרחי טפחות ושני כהן המובילה את קמפיין 9 מיליון.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר כי "בשנים האחרונות השיח וההתדיינות אודות המתח בין המינים גבר וניתן היה להניח שיחדור גם לעולם הפרזנטורים אך כפי שניתן לראות - לא כך. מהמחקר עולה שסלבס גברים זוכים לנוכחות גבוהה משל נשים ב-20%, ימים יגידו האם תופעה זו עתידה להשתנות או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully