וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך בין הוועד להנהלת התאגיד: "כתבים תורנים לא יהיו זמינים לעבודה"

11.3.2018 / 11:50

הוועד ממשיך לדרוש מהעובדים שלא להשתבץ לתורנויות כוננות בסופ"ש ואף החריף את המאבק עם ההוראה לכתבים תורנים שלא להתייצב לעבודה. במכתב שנשלח ע"י הוועד לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "גם במקום שנמצא בהרצה יש חוק ויש זכויות עובדים"

כאן 11. מערכת וואלה!
כאן 11/מערכת וואלה!

הסכסוך בין ועד עובדי התאגיד להנהלה בנוגע לנושא הכוננות בסופ"ש עולה שלב: ביום שישי האחרון דרש הוועד מהכתבים התורנים ש"לא להיות זמינים לעבודה". זאת בעקבות מה שהם מכנים "החרפת המצב", כאשר הסיבה לכך טמונה באי-קבלת תשובות חד משמעיות בכל הנוגע לתנאי הכוננות.

במכתב שנשלח לעובדים ביום שישי האחרון, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "עוד שבוע עבר ולא רק שלא נמצאו פתרונות לנושאים שהעלנו, אלא שהמצב אף מחריף. ההנהלה לא מצליחה לתת לוועד תשובות חד משמעיות, ובנושא הכוננויות אין כל התקדמות. ההנהלה גם לא מצליחה לשקף למנהלים המקצועיים את נהלי הכוננויות באופן שאמור לאפשר את יישומה (תוך כמה זמן על העובד להתייצב במערכת? האם יקבלו מונית? מה צריך להתקיים כדי להפעיל שידור? וכיו"ב), כך שגם מבחינת תשלום וגם מבחינה מערכתית - מהלך הכוננויות לא ישים".

לכן, בוועד ביקשו מהעובדים, "גם בסוף השבוע הקרוב העובדים לא משתבצים לכוננויות. על העובדים לסרב לדרישה להשתבץ ככוננים, ואם יש עובדים שכבר הודיעו להם על הכוננות - עליכם לא ליישם זאת. בנוסף, אנחנו מחריפים את הצעדים: החל מהערב בשעה 18:00 ועד מחר בשעה 6:00, כתבים תורנים לא יהיו זמינים לעבודה. לא נאפשר את המשך הפגיעה בעובדים, גם במקום שנמצא בהרצה יש חוק ויש זכויות עובדים".

לראשונה: המונדיאל ישודר גם בערוץ התאגיד בערבית

גורם המעורה בפרטים אומר כי בתאגיד טענו שמכיוון שגם ערבית נחשבת לשפה רשמית בישראל - יש להם זכויות על שידור בערבית

לסיכום נכתב, "אנחנו מזכירים כי מדובר בצעדים ארגוניים שמוגנים בחוק ואף אחד לא יוכל לפגוע בכם בשל הסירוב. אם מישהו סופג לחצים או איומים, אנו מבקשים שיפנה מיד אל נציגי הוועד. בשבועות האחרונים פנו אלינו עובדים בסוגיה והצלחנו לטפל במקרים הללו בהצלחה".

בתוך כך, לראשונה, המונדיאל ישודר גם בערוץ התאגיד בערבית: ערוץ "מכאן", שידורי התאגיד בערבית, ישדר השנה לראשונה את המשחקים בשפה הערבית, וכך הצופים הערבים-ישראלים יוכלו לצפות במשחקים בשפה הערבית בחינם, במקום לשלם סכום של אלפי שקלים עבור צפיית המשחקים באל-ג'זירה למשל.

על פי גורם המעורה בפרטים, הדבר התאפשר הפעם מכיוון שבתאגיד טענו כי מכיוון שגם ערבית נחשבת לשפה רשמית בישראל - יש להם זכויות על שידור בערבית, לפי החוזה שלהם מול פיפ"א. זאת בניגוד לאנשי רשות השידור שלא "שיחקו" על הסעיף הזה בעבר, כך שאז המשחקים לא שודרו בערוץ 33.

טרם התקבלה תגובה מהתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully