וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם קיבוצי ב-i24news; "עובדים יהיו מוגנים מפיטורים לחודשיים"

13.3.2018 / 15:19

בתום משא ומתן ממושך, נחתם הסכם קיבוצי בין ועד העיתונאים ב-i24news לארגון העיתונאים של ההסתדרות. ההסכם חל על כל עובדי המערכת העיתונאית והוא כולל שורת הגנות בפני ניוד עובדים ופיטורים על רקע אי התאמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת i24news/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום משא ומתן ממושך, נחתם הסכם קיבוצי ב-i24news. מארגון העיתונאים של ההסתדרות נמסר היום (שלישי) כי ההסכם חל על כל עובדי המערכת העיתונאית וכי בחודשים הקרובים ימשיכו הצדדים לדון בהסכם נוסף בו יעוגנו הטבות כלכליות נוספות.

עיקרי ההסכמות: תקופת השתפרות לפני פיטורים; במקרה שההנהלה רוצה לפטר עובד על רקע אי התאמה, יקבל העובד ההתראה על כך, עם מדדים שבהם הוא צריך להשתפר. העובד יהיה מוגן מפיטורים למשך חודשיים שבהם יוכל לשפר את ביצועיו. במקרה של עובד עם ותק של פחות מארבע שנים בחברה, תקופת הניסיון והשיפור תהיה בת חודש.

תוספת קבועה לימי החופשה: ההסכם מקבע מדיניות שבמסגרתה כל ערב חג - של כל דת - יוענק לעובדים חצי יום חופש. שכר מינימום מוגדל: הושג שכר מינימלי לכל תפקיד בחברה, גבוה משכר המינימום הקבוע בחוק. כך נוכל להבטיח שעובדים חדשים ייקלטו לפחות בשכר הקיים, ולהנהלה לא יהיה תמריץ להחליף עובדים קיימים בעובדים זולים יותר. לדוגמה: עוזר מפיק - 7,000 ¤, מפיק - 8,000 ¤, במאי - 54 ¤ לשעה, עורך - 10,000 ¤ ועוד.

עוד בהסכם: פרק אתיקה וחופש עיתונות המכיל התחייבות הדדית של החברה והעיתונאים לפעול על פי כללי האתיקה ומבטיח הגנה מפני פיטורים לעובד שעומד על חובתו לבצע עבודתו נאמנה והגנה לעובד המסרב לבצע משימה שמנוגדת לכללי האתיקה העיתונאית. בנוסף, לא ניתן יהיה לפרסם התנצלות על ידיעה של עובד או להגיע לפשרה משפטית ללא תיאום עם העיתונאי. בנוסף, חתמו הוועד וההסתדרות על איסור על ניוד פוגע כך שהחברה לא תוכל להעביר עובד לתפקיד שייפגע במעמדו, בשכרו או בתנאי עבודתו ללא הסכמת העובד.

חברת הוועד, מיכל נבו: "ועד העובדים שמח מאד שאחרי מו"מ ממושך נחתם סוף סוף הסכם קיבוצי בין הנהלת i24news וועד העובדים, שמביא בשורה של ממש לעיתונאים בחברה. זה יום מרגש ומשמעותי לעיתונאים ולחברה כולה, ואנחנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה בעתיד".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי: "הצלחנו להגיע להסכם טוב שמקדם ביטחון תעסוקתי ומשפר את תנאי ההעסקה של העובדים. מבחינתנו אחד ההישגים המשמעותיים הוא עיגון סעיפי האתיקה כהתחייבות הדדית בתוך ההסכם הקיבוצי. מדובר במהפכה שארגון העיתונאים התחיל, והיא מחזקת באופן דרמטי את חופש העיתונאי ואת יכולתו לשרת את הציבור נאמנה. אנחנו מאמינים שבקרוב היא תתפשט לכל כלי התקשורת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully