וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אורפז והדס שטייף - בין העיתונאיות שהיו במעקב תחת רמי ברכה

וואלה ברנז'ה

14.3.2018 / 21:20

איש העסקים עקב אחר עיתונאיות שניסו לחקור תלונות של יזמיות היי טק, שטענו כי ברכה הטריד אותן. בין העיתונאיות: כתבת ההיי טק לשעבר של TheMarker ענבל אורפז, כתבת האתר "המקום הכי חם בגיהינום" שרון שפורר וכתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף

ענבל אורפז. אייל טואג, מערכת וואלה! NEWS
ענבל אורפז/מערכת וואלה! NEWS, אייל טואג

איש העסקים רמי ברכה עקב אחר עיתונאיות. כך עולה מתחקיר "עובדה" ששודר הערב (רביעי) בקשת. בין העיתונאיות: כתבת ההיי טק לשעבר של TheMarker ענבל אורפז, כתבת האתר "המקום הכי חם בגיהינום" שרון שפורר וכתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף.

במסגרת התחקיר פורסם כי איש העסקים נהג להטריד יזמיות היי טק שביקשו שישקיע בחברות שלהן. כאשר עיתונאיות ניסו לחקור על ברכה בנושא זה, והמידע הגיע אליו, הוא עקב אחריהן.

ברכה "הכריז מלחמה מודיעינית על הנשים היזמיות", כך נאמר בתחקיר ששודר הערב. כאשר במקביל נטען כי לאחר שאורפז פירסמה בקיץ האחרון בדה מרקר כתבה על הטרדות מיניות בתעשיית ההיי טק הישראלית, ללא שמות ספציפיים - ברכה שוכר חוקרים פרטיים כדי לאסוף מידע על היזמיות והעיתונאיות שניסו לחקור את הנושא.

"קיבלתי מודיעין שענבל אורפז מחפשת עלי חומר", נכתב בסמס ששלח ברכה לחוקר פרטי. החוקר נשכר על ידיו כדי למצוא מידע על אורפז, שפורר ושטייף. בנוסף, החוקרים נפגשו עם היזמיות כדי לאסוף מידע עליהן.

בחודשים האחרונים ברכה הפעיל חברת חקירות במטרה לאתר מבעוד מועד פרסומים שעלולים להתפרסם נגדו ולסכל אותם. החוקרים אמורים היו להפעיל פרופיל פיקטיבי כדי להיכנס באמצעותו לפורומים סגורים של נשים בקהילת ההיי-טק - ולהתחבר בזהות הבדויה עם הנשים שטענו כי הוטרדו כדי לראות מה הן כותבות בעניינו בחלקים הסגורים של הרשתות החברתיות.

ברכה מסר בתגובה: "מעולם לא נגעתי בצורה מינית ובוטה במישהי שלא ברשותה ולא כפיתי על אף אחת מגע אינטימי כלשהו, לא בפגישות עבודה ולא בפגישות חברתיות. אם מישהי אי פעם פירשה את התנהגותי כלפיה בצורה לא הולמת, הדבר לא נעשה מכוונה רעה ואני מצר על כך.

עוד אמר: "פניתי לחברת החקירות BICI שהציעה לי שירות בסיסי שיתריע בפני אם יתפרסמו דברים בענייני בעיתונות הדיגיטלית וברשתות החברתיות הגלויות. הבהרתי לחוקרים מפורשות שאין לבצע כל פעולה אקטיבית ובוודאי לא לפגוע בפרטיות של אף אחד". בנוסף, ברכה טען כי לא ידע על שימוש בפרופיל מתחזה כדי לבצע את המעקב אחר הנשים, והוא מעולם לא הזמין זאת מהחוקרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully