וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה ברנז'ה: כתב דה מרקר פרש מהוועדה לאיתור דובר ברשות לני"ע

20.3.2018 / 15:18

(עדכון) בדיקת וואלה ברנז'ה העלתה כי עידו באום, המשמש ככותב טורים קבוע בעיתון הכלכלי מקבוצת "הארץ", משמש במקביל כחבר בוועדה לאיתור דובר לרשות ני"ע. דה מרקר: "לאחר שהועלו טענות בעניין, הודיע ד"ר באום לרשות כי לא יכהן בוועדה"

מערכת דה מרקר. ראובן קסטרו
מערכת דה מרקר/ראובן קסטרו

האם ב-TheMarker הידוע כעיתון המרבה להצביע על ניגודי עניינים בשלל תחומים, מרשים לעצמם לחטוא באותם חטאים בדיוק? בדיקת וואלה ברנז'ה מעלה כי עידו באום, המשמש ככותב טורים קבוע בעיתון הכלכלי מקבוצת "הארץ", משמש במקביל כנציג הציבור וכחבר בוועדה לאיתור דובר לרשות ני"ע. ציוץ ברוח זו פורסם אמש (שני) בוואלה ברנז'ה.

מדובר בניגוד עניינים מובהק שכן באום מתייחס בטוריו הן להיבטים המשפטיים והן לאלו הפיננסיים של חברות ציבוריות, ואלו כידוע, נמצאות תחת פיקוחה של הרשות.

דוגמא לניגוד כזה ניתן למצוא כבר בפרשה האחרונה שנקשרה תחת שמה של הרשות, זו שעסקה בחלופת המסרונים שבין השופטת פוזננסקי-כץ לבין היועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט. כך למשל, באחד הטורים שפרסמו לאחר חשיפת הפרשה כתב באום טור תחת הכותרת: "פרשת הוואטסאפ של השופטת: לא מדיחים על שבירת דיסטאנס", כאשר בכותרת המשנה הוא מפנה את האשמה לשופטת בלבד, ולא לחוקר ני"ע: "בסופה של הפרשה, אם יש אדם שיפנים את הלקח ויקפיד על ריחוק שיפוטי מלא - זו פוזננסקי-כץ".

"באום לא יכהן בוועדת המכרז"

דה מרקר: "לאחר שהועלו טענות בעניין, הודיע ד"ר באום לרשות כי לא יכהן בוועדת המכרז - שכלל לא כונסה"

כתב המשטרה של חדשות עשר, דורון הרמן, שחשף לפני מספר שבועות את פרשת המסרונים בה היה מעורב היועץ המשפטי של רשות ני"ע, שחם שביט, הגיב היום לציוץ של וואלה ברנז'ה בנושא, וכתב כי באום נקט בטורים שפרסם בעיתון בנושא בפרשנות מקלה. "לפני כחודש ד"ר עידו באום נקט בפרשנויותיו בגישה 'מקלה' בכל הקשור לפרשת המסרונים שבה היה מעורב יועמ"ש ני"ע שחם שביט. זכותו כמובן. אבל תסכימו איתי שקצת תמוהה למצוא את שמו היום ברשימת החברים בוועדת האיתור לתפקיד דובר רשות ני"ע. תחליט מה אתה, פרשן משפטי או ממנה דוברים לגוף שאתה מפרשן אותו".

מ-TheMarker נמסר בתגובה: "הפרשן ד"ר עידו באום הוא איש אקדמיה מוכר בתחום הרגולציה של שוק ההון ובעל ניסיון בעולם התקשורת. מסיבה זו פנתה אליו רשות ני"ע בבקשה שישמש נציג ציבור בוועדה הממליצה על מינוי דובר לרשות - כפי שנהוג גם בוועדות אחרות לאיתור דוברים בשירות הציבורי. עם זאת, לאחר שהועלו טענות בעניין, הודיע ד"ר באום לרשות כי לא יכהן בוועדת המכרז - שכלל לא כונסה. יש להעיר כי פניית רשות ני"ע התקבלה לאחר 'פרשת המסרונים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully