וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידויים לשעת ת"ש מאוחרת: מדוע העמוד ה"סודי" של דו"צ חסם את וואלה ברנז'ה?

21.3.2018 / 15:21

עמוד פייסבוק חדש הכולל וידויים אנונימיים על שירותם הצבאי ביחידה, מסעיר את בוגרי דובר צה"ל. בעקבות ניסיון לברר כיצד הם מפקחים על אמינות הווידויים - נחסם הפרופיל של וואלה ברנז'ה בעמוד. ומה חושבים בדו"צ הרשמי על המהלך?

דוצ. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מסעיר את בוגרי היחידה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
בזמן שאחד הגורמים שלי התראיין לתקשורת זרה, התמזמזתי עם אחד החיילים במשרד שלו"; "הייתי בעציון חצי שנה ברציפות מה שעשיתי רוב הזמן זה לנצח את החפ"ק מח"ט בפיפא"

בימים האחרונים עלה לאוויר עמוד פייסבוק חדש שמסעיר את בוגרי יחידת דו"צ, וכולל לכאורה וידויים - אנונימיים - על שירותם הצבאי ביחידה. עד כה העמוד צבר 716 לייקים ויש לו 772 עוקבים. לאחר פנייה של וואלה ברנז'ה למתפעל העמוד, שסירב להזדהות, והניסיון לברר כיצד הם מפקחים על אמינות הוידויים שמתפרסמים - נחסם הפרופיל של וואלה ברנז'ה בעמוד. בדו"צ מודעים לקיומו של העמוד, ולא ברור האם הם מתכוונים לפנות להנהלת פייסבוק בנושא.

בין הוידויים שפורסמו: "בזמן שאחד הגורמים שלי התראיין לתקשורת זרה, התמזמזתי עם אחד החיילים במשרד שלו"; "הייתי בעציון חצי שנה ברציפות מה שעשיתי רוב הזמן זה לנצח את החפ"ק מח"ט בפיפא"; "זה ידוע שמשקי דוברות מתנשאים על חיילי ענף אומן"; "בליווי עם גורם מהמם שהתראיין 500 פעם, הקצינה באינטרדיו חששה שהוא יענה על נושא רגיש לכתב. היא הראתה זאת על ידי איומים טלפוניים כל שתי דקות לוודא שאני זוכרת שהיא מבטיחה לזרוק אותי לכלא אם הגורם יענה על השאלות הלא נכונות. אני והקצין שלי סמכנו על הגורם בעיניים עצומות, ידענו שהוא יתמודד עם הכל ויענה בלי באמת לענות, ועדיין, רק מהפחד ממנה, לא הפסקתי להפריע לראיון בכל פעם שהכתב ניסה לשאול על העניין הרגיש. הכתב שנא אותי, הגורם כבר לא כיבד אותי כמו בעבר, לא נראה לי שהראיון התפרסם בכלל, אבל וואלה, קצינת אינטרדיו הייתה מבסוטית".

דוצ. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
חדר הוידויים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

"כשקראתי את זה, הייתי בהלם"

"שובצתי לחמ"ל הפיקודי, שעה לתוך המשמרת, קצין זורק איזו הערה שוביניסטית על גבול ההטרדה לאחת החיילות. הערתי לו ומיד נעניתי בתגובות מרגיזות"

היום (רביעי) פרסמה לינדה ששון, לשעבר יועצת התקשורת של יו"ר העבודה אבי גבאי, כי בכל הנוגע לאחד הווידויים שפורסמו בעמוד - אכן מדובר במקרה שהתרחש במציאות. יש לציין כי ששון זועמת על פרסום הווידוי הנ"ל, כאשר היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "ב-2012 - היה מבצע עמוד ענן. זומנתי למילואים ביחידה האהובה עלי - דובר צה"ל והגעתי. אני מהאנשים שאוהבים לתרום ומשתדלת להגיע כשמזמינים. שובצתי לחמ"ל הפיקודי, שעה לתוך המשמרת, קצין זורק איזו הערה שוביניסטית על גבול ההטרדה לאחת החיילות. הערתי לו (גם כתבתי פוסט עצבני בפייס כדי לפרוק את התסכול) ומיד נעניתי בתגובות מרגיזות של דוצה מה את עושה עניין, דוצה את גם צמחונית - תל אביבית ומצביעת מרצ ועוד תגובות. השיא היה שביקשו ממני לעזוב את החמ"ל. מאז גם לא זימנו אותי למילואים ליחידת דובר צה"ל למרות ששאלתי וביקשתי ויש לי ניסיון לא מבוטל ואפילו עם כמה הישגים מקצועיים משמעותיים".

עוד כתבה, "האמת שלא הייתי טורחת ומעלה את זה, אלמלא באתר חדש של וידויים של חיילי דוצ, היו כותבים את זה בתור הסתלבטות".

דוצ. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
חסימה פתאומית/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

"אין לנו דבר חזק יותר מהאמת"

לא ברור האם כל הפוסטים שמתפרסמים בעמוד אכן התרחשו במציאות, ואולם, מוקדם יותר היום פורסמה הודעה מטעם מי שמתפעל את העמוד המעדכנת את אלו המבקשים לפרסם פוסטים - בכך שיצטרכו לבקש חברות מקבוצת פייס בעלת שם זהה לעמוד, ולהוכיח על ידי מענה לשאלות בסיסיות כי אכן שירתו ביחידה. יש לציין כי גם מנוס ההודעה שפורסם לא ברור האם מדובר במשהו הומוריסטי חסר משמעות בלבד, ובעצם האם אכן אלו המתוודים בעמוד מפרסמים אירועים שהתרחשו ביחידה הצבאית.

בהודעה נכתב: "מתוודים יקרים שלום רב, ברצוננו להודות לכם על העשייה הברוכה. האמירה הדוברותית המפורסמת "אין לנו דבר חזק יותר מהאמת" מתבטאת פה היטב, ושמחנו לראות שיתוף פעולה מקסימלי. בכדי לייעל את המאמץ הדוברותי, נערוך מספר שינויים קלים: מעתה, עליכם לבקש חברות מקבוצת פייסבוק בעלת שם זהה לעמוד נפלא זה, תוך מענה על שאלות בסיסיות המוכיח על היכרות מסוימת עם החטיבה. לדוגמא: "מי הקצין הכי מטיל אימה בקומה של ענף תקשורת?" (מי שלא ת.יענה לא ת.יאושר!) יסייעו לנו עד מאוד. סתם. בהבעת הערכה רבה והמשך עשייה משותפת, מערכת דו"ץ קונפשנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully