וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה מודרכת בטור ב"הארץ" עשתה לנו דיכאון

22.3.2018 / 14:12

לפני כשבוע פורסם באתר "המקום הכי חם בגיהינום" טור שעסק בדיכאון אצל גברים ספורטאים - אותו כתבה שירה עבו. אתמול פורסם על ידי גבריאל בוקובזה ב"הארץ" טור באותו נושא בדיוק. קריאה מודרכת בשניהם גרמה לנו לנוע באי נוחות על כיסא המטפל

נער כועס. ShutterStock
נער כועס/ShutterStock

לפני כשבוע פורסם באתר "המקום הכי חם בגיהינום" טור שעסק בדיכאון אצל גברים ספורטאים אותו כתבה שירה עבו. עבו תיארה בין היתר את הקושי של ספורטאים מפורסמים לדון בדיכאון, והביאה מספר דוגמאות ספיציפיות שכללו את קווין לאב, שחקנה של הקליבלנד קאבלירס, ואת דמאר דרוזן, שחקן קבוצת האן.בי.איי טורונטו ראפטורס. בנוסף, היא אף מציינת בטורה את הוידוי של לאב, שפורסם במגזין "The Players Tribune", ובו חשף את הדיכאון שחווה. יש לציין כי פרסום הוידוי היכה גלים ברחבי העולם.

הטור ככל הנראה השאיר חותם רב על גבריאל בוקבוזה - ד"ר לפסיכולוגיה שחוקר את תחום הדיכאון הגברי, וכותב במוסף "גלריה" של "הארץ" מדור שבועי בשם "קריאת הגבר". אתמול (רביעי) פירסם בוקבוזה טור ב"הארץ" ובו דן באותו נושא בדיוק - דיכאון אצל גברים ספורטאים - כאשר גם הוא הביא כדוגמאות את המקרים של לאב ודרוזן, ואף ציין את הוידוי של לאב שפורסם במגזין "The Players Tribune", בדומה לעבו. בוקבוזה תוייג בפוסט שפרסמה עבו בעמוד הפייסבוק שלה, כדי לקדם את הטור שכתבה, ואף העניק לפוסט לייק מכבד.

המקום הכי חם. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הדיכאון בטור ב"המקום"/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בוקובזה: "הנושא הוא נושא חם ופופולרי"

בין היתר, עבו כותבת על דרוזן: "שחקן האן.בי.איי הפיל פצצה בטוויטר עם הציוץ הבא: הדיכאון הזה ניצח אותי. ככה, בלי שום התראה מקדימה, בלי להכביר במילים, בלי הסברים מיותרים - הכוכב של אחת מהקבוצות הבולטות והחזקות בליגת הכדורסל הטובה בעולם, החליט לבשר לציבור הרחב שהוא סובל מדיכאון. אחרי הציוץ, הגיע ראיון בעיתון טורונטו סטאר...".

בוקבוזה כאמור התייחס גם הוא לדרוזן וציין: "לאחר ההבנה הזו חשף לאב בפני כל את התקף החרדה שחווה. הוא קיבל השראה מכוכב על אחר - השחקן דמאר דרוזן מהטורונטו ראפטורס, שסיפר השנה, שנת שיא בקריירה שלו, על הדיכאון שמלווה את חייו. בהמשך הגדיל לעשות ופירסם מאמר יוצא דופן בפתיחותו במגזין "The Players Tribune". לאב מתאר בעצם הארה גברית שעבר..."

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הארץ בוקבוזה. מערכת וואלה! NEWS
הדיכאון ב"הארץ"/מערכת וואלה! NEWS

בנוגע לתיאור המקרה של לאב, עבו כותבת: "המילים של דרוזן פתחו צוהר לעוד שחקנים באן.בי.איי, הבולט שבהם היה קווין לאב שפרסם מאמר במגזין פלייר'ס טריביון שכותרתו Everyone Is Going Through Something, או בעברית: "כולם עוברים משהו"...".

ואילו בוקובוזה ב"הארץ" התייחס ללאב וכתב: "על רקע זה בלט במיוחד הווידוי שיצא לאחרונה מפיו של קווין לאב, שחקנה של הקליבלנד קאבלירס...הוא פשוט עבר התקף חרדה. בתחילה החליט לאב להסתיר את העניין מעין הציבור. מבחינתו היה עליו ליישר קו עם הציפיות ממנו כגיבור על. הוא היה רגיל לעשות זאת כל חייו, ומלבד זאת חשש שמעמדו ייפגע אם יודה בפגיעותו...".

בוקבוזה מסר בתגובה: "אני בהחלט מודע לכל מה שמתפרסם והנושא הוא נושא חם ופופולרי בשבועיים האחרונים בעיתונות העולמית, וגם הטור שלי על הגבריות ראוי שיעסוק בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully