וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסומים: עובדי ערוץ עשר נערכים לקרב מול ההנהלה

22.3.2018 / 15:30

בצל המאבק בתכנית הקיצוצים והפיטורים בערוץ עשר, עליו פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, נבחרו עובדים שייצגו את הוועד במאבק מול ההנהלה: עמיחי ליבנה, עומרי מניב, אמיר נוי, שני בר דוד, שקד אורבך, דן בלאושטיין, ענבר גליס ובר פלג

בית הורד, ערוץ 10. דרור עינב
בית הורד, ערוץ 10/דרור עינב
"שוק הטלוויזיה עובר בשנים האחרונות טלטלות מרחיקות לכת, ובכולן עמדנו יחד - כחברה וכעובדים מגובשים, שיודעים כיצד להתמקח כשאפשר ומתי להתפשר כשאין ברירה. זו הסיבה לכך שאנחנו על המסך, ונישאר על המסך"

בצל המאבק בתכנית הקיצוצים והפיטורים בערוץ עשר, עליו פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, נבחרו עובדים שייצגו את הוועד במאבק מול ההנהלה. מדובר בעמיחי ליבנה, עומרי מניב, אמיר נוי, שני בר דוד, שקד אורבך, דן בלאושטיין, ענבר גליס ובר פלג.

במייל ששלח יו"ר הוועד היוצא מתן חודורוב לעובדים הוא כתב: "אני שמח לעדכן כי בעקבות הודעתי הקודמת, פנו אלי במייל עובדים שהביעו עניין לייצג את כולנו במסגרת הוועד החדש. להלן רשימת הנציגים, שייחשבו מעתה לחברי הוועד, ורק בידם נתונה הסמכות להידבר בשמנו עם ההנהלה. אני סומך על חברי הוועד החדש שיראו לנגד עיניהם את טובת העובדים - כפרטים וככלל - ומאחל להם הצלחה רבה!".

עוד ציין, "לסיום תפקידי כיו"ר היוצא, אוסיף רק שתי הערות קצרות: ביממה האחרונה פורסמו ידיעות שגרמו למתח נוסף בחברה, כאילו יש להנהלה כוונה קונקרטית לפטר "עשרות עובדים" ממחלקות מסוימות, כביכול על רקע מעבר להרצליה. מובן שתכנית הקיצוצים קשה, אך למיטב ידיעתי הפרטים שצוטטו בתקשורת רחוקים מלהיות מדויקים - ולכן הבהלה הנוכחית מוגזמת. בתקופה הקרובה עוד ניחשף לחרושת שמועות על בסיס יומי, וחשוב להבין שקיים לעיתים פער בינה למצב בפועל".

לסיכום כתב, "שוק הטלוויזיה עובר בשנים האחרונות טלטלות מרחיקות לכת, ובכולן עמדנו יחד - כחברה וכעובדים מגובשים, שיודעים כיצד להתמקח כשאפשר ומתי להתפשר כשאין ברירה. זו הסיבה לכך שאנחנו על המסך, ונישאר על המסך. אני מאמין מאוד במודל ההידברות שיצרנו וגאה בהישגים שהוא הניב, כמו גם בגזירות שהוא מנע. אני משוכנע שהאחריות ההדדית, מצד ההנהלה והעובדים, תימשך גם בעידן שלאחר פרישתי מהוועד".

כנס חירום למען התאגיד: "לא להציל משרות הם רוצים, אלא למנוע עבודה עיתונאית". אבי כהן
מתן חודורוב/אבי כהן

"קוראים להנהלה לשבת עם הוועד והארגון בהקדם האפשרי"

"מקום העבודה שלנו הצליח לעבור בשנים האחרונות משברים כלכליים וגם ניסיונות לסגור ולהשתיק את קולו הייחודי. אנחנו, העובדים, עמדנו בחזית כל המאבקים האלה"

בתוך כך, חברי הוועד החדשים שיגרו לעובדי ערוץ עשר מכתב ובו הם קוראים להנהלת הערוץ לשבת עימם ועם הארגון בהקדם האפשרי כדי לקבל נתונים על תכנית ההתייעלות ולהתייעץ עימם בנושא. במכתב נטען: "לנוכח צעדי ההתייעלות עליהם קראנו בכלי התקשורת ולנוכח מכתבו של מנכ"ל הערוץ מיום 20.3.18, החלטנו לרכז מאמצים ולפעול ביחד כדי לשמור על תנאי העובדים גם בעת הזו. אם יש חברים נוספים שרוצים להצטרף לוועד, במיוחד ממחלקות שאינן מיוצגות כעת, אנא פנו אלינו".

עוד נכתב, "מקום העבודה שלנו הצליח לעבור בשנים האחרונות משברים כלכליים וגם ניסיונות לסגור ולהשתיק את קולו הייחודי. אנחנו, העובדים, עמדנו בחזית כל המאבקים האלה. ביחד עם ארגון העיתונאים, שהוא הארגון היציג בחדשות עשר, נפעל גם עכשיו כדי לשמור על תנאי ההעסקה של העובדים".

לסיכום נכתב: "לאורך השנים הצליח הוועד להסדיר סוגיות שונות ובין היתר: הגבלת שעות עבודה ותשלום שעות נוספות, קרנות השתלמות לעובדים, הגבלת קיצוצי שכר, ימי בחירה, חסינות מפני פיטורים ועוד. טרם הוסדרו סוגיות רבות הנוגעות לתנאי העבודה ובכוונתנו לפתוח במו"מ על מנת לשפר את מצבם של העובדים. אנא פנו לאחד מחברי הוועד בכל בעיה שעולה בנוגע לתנאי העבודה. אנחנו קוראים להנהלת הערוץ לשבת עם הוועד והארגון בהקדם האפשרי כדי לקבל נתונים על תכנית ההתייעלות ולקיים עמנו היוועצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully