וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון בנושא כוננויות סופ"ש בתאגיד: תוספת שכר לכתבים

25.3.2018 / 12:01

פרסום ראשון: לאחר שלפני מספר שבועות הודיע הוועד לכתבים שלא לשתף פעולה עם המשמרות של הכוננות בסופ"ש, לידי וואלה ברנז'ה הגיע מכתב המורה גם לצלמים להתנגד לכוננות. הבוקר הושג פיתרון זמני בין העובדים להנהלה

גאולה אבן בטור גדעון סער. טוויטר,
גאולה אבן בטור גדעון סער/טוויטר

הושג פתרון זמני בנושא הכוננויות בתאגיד: במייל שנשלח היום לעובדי התאגיד הודיעה ההנהלה על סיום הסכסוך. "בשל המורכבות הקשורה באישור של משרד האוצר, הסכמנו ללכת לקראת ההנהלה למתווה זמני שכפוף לאישור האוצר. ההבנות יאפשרו לוועד הפעולה להפנות משאבים לטיפול בסוגיות נוספות מול ההנהלה", נכתב בהודעת ההנהלה לעובדים שבישרה על ההבנות שהושגו מול הוועד.

במסגרת ההבנות שהושגו עם ההנהלה, העובדים יקבלו 11.7 שקל לכל שעת כוננות (ולא 5.8 שקל כפי שהוצג בהתחלה); העובדים לא יחתמו על הטפסים של ההנהלה, אלא על טפסים שוועד הפעולה ינסח יחד עם עורכי הדין של ארגון העיתונאים וההסתדרות; התשלום על ההקפצה יתווסף לתשלום על הכוננות; עוד הוחלט כי הוועד וההנהלה יציגו בפני משרד האוצר חזית אחידה בנוגע לנוהלי כוננויות ראויים יותר. לאור ההבנות, ועד הפעולה לא ימנע את שיבוצי העובדים לכוננויות - וזאת עד 30 בנובמבר 2018.

עוד הוסכם עם ההנהלה כי הכתבים שעד עכשיו עבדו בשבת אבל לא קיבלו על כך כסף (בטענה שהם מקבלים שכר גלובלי) - יקבלו תשלום נוסף על העבודה בשבת לפי תעריף של 150% על כל שעת עבודה.

עובדי התאגיד המשיכו במאבקם בכוננות גם בסוף השבוע האחרון - והפעם גם הצלמים שבתו. לאחר שלפני מספר שבועות הודיע הוועד לכתבים שלא לשתף פעולה עם המשמרות של הכוננות בסופ"ש, לידי וואלה ברנז'ה הגיע הודעה המורה לצלמים להתנגד לכוננות. במייל שנשלח לעובדים ביום שישי נכתב: "לפני כחודשיים הכרזנו על סכסוך עבודה בשל העובדה שההנהלה נוקטת צעדים חד צדדיים המשפעים על תנאי העבודה של כולנו, וזאת בלי להתייעץ עם ועד הפעולה. מדובר בגל פיטורים והפחתת היקף משרה לעובדים רבים, מדובר על ניסיון לשבץ עובדים לכוננויות בלי לתגמל אותם כראוי, ועוד".

עוד נכתב, "זה זמן רב שאנחנו מנסים להגיע להבנות עם ההנהלה אבל עד כה בסירוב עיקש להבין את צרכי העובדים. העניינים הבוערים על הפרק הם תגמול על כוננויות לעובדים ותגמול לכתבים על עבודה בפועל בשבת. ולכן הצעדים הארגוניים שלנו בסופי השבוע האחרונים נגעו ישירות לנושא הזה ובתגובה לסירובה של ההנהלה להיענות לדרישותינו בעניינים אלה".

בנוסף מטען כי "סירוב להשתבץ בכוננות הוא צעד ארגוני חוקי. עובדים הפועלים לפי הוראת ועד הפעולה ומסרבים להשתבץ לכוננויות מוגנים חוקית מפני כל ניסיון לפגוע בהם בשל כך. אם מישהו סופג איומים או לחצים, אנו מבקשים שיפנה מיד אל נציגי הוועד. יתר על כן, החוק אוסר על שבירה של צעדים ארגוניים באמצעות הפעלת עובדי פרילנס במקום עובדים הפועלים לפי הנחיית הוועד. אם נודע לכם על הפעלת עובד חוץ במקומכם - עדכנו אותנו ונפנה מיד לבית הדין לעבודה".

לסיכום נכתב, "כבר נתקלנו בניסיונות ליצור אווירה של פחד בקרב העובדים. ניסיונות אלה יתקלו בתגובה משפטית וארגונית נחושה מצדנו. איננו עומדים לבד. כל פעולות הוועד מלוות על ידי ארגון העיתונאים וההסתדרות, שלא יחסכו באמצעים כדי להגן על זכותנו להיאבק על תנאי עבודה ראויים. גם בסוף השבוע הזה על כל עובדי התאגיד לסרב להשתבץ לכוננויות. בנוסף, הפעם גם תושבת עבודת הצלמים".

לאחר מכן ניסו בתאגיד להפעיל צלמי פרילנס. בעדכון נוסף שנשלח לאחר מכן לעובדים על ידי הוועד, והגיע לוואלה ברנז'ה, נכתב: "לאחר שהודענו לפני כשעה על השבתת הצלמים בסוף השבוע הזה, נודע לנו על שני צעדים בלתי חוקיים של ההנהלה בתגובה: ניסיון להפעיל צלמי פרילנס במקום צלמי התאגיד וניסיון לחייב כתבים לצלם בטלפון הסלולרי שלהם במקום הצלמים".

עוד נטען כי "מדובר בדרישות לא מקובלות ולא חוקיות! בדקות האחרונות פנינו להנהלה והתרענו שנפעל בכל האמצעים כדי למנוע את הניסיונות הנואלים לפגוע בצעדים הארגוניים שלנו. אנחנו קוראים לכל כתב שנדרש לצלם לסרב לכך ולדווח לנו על כל לחץ שמופעל עליו. נזכיר שוב: כבר נתקלנו בניסיונות ליצור אווירה של פחד בקרב העובדים. ניסיונות אלה יתקלו בתגובה משפטית וארגונית נחושה מצדנו. איננו עומדים לבד. כל פעולות הוועד מלוות על ידי ארגון העיתונאים וההסתדרות, שלא יחסכו באמצעים כדי להגן על זכותנו להיאבק על תנאי עבודה ראויים. שלכם, ועד הפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully