וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הקמפיין של זנדברג: "לא הכרתי את הקשר עם קלוגהפט. כמובן שנפגעתי"

25.3.2018 / 16:50

בתום פריימריז שהביאו לניצחון סוחף ללקוחה שלו ואחרי פיגוע תדמיתי עמו נאלץ להתמודד מיד אחריו, מתפנה מנהל הקמפיין של תמר זנדברג לשיחה עם וואלה ברנז'ה, בה הוא מבהיר מה דעתו על האיש. ומה עם בוסקילה? "יותר קל לדבר על הפריפריה מאשר להביא אותה"

תמר זנדברג וניסים דואק. ראובן קסטרו, יח"צ, עיבוד תמונה
נפגע, וסולח. דואק עם הלקוחה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יח"צ
"לגבי סיפור קלוגהפט, לא הייתי בסוד העניין, ומי שמכיר אותי יודע, שאין כל היתכנות לקמפיין בניהולי, כאשר הוא מעורב בו, ולו לרגע"

פחות מ-48 שעות חלפו מרגע הזכייה הסוחפת (אם כי צפויה) של ח"כ תמר זנדברג בפריימריז על ראשות מרצ, ונסים דואק, בעלי ומנכ"ל משרד יחסי הציבור "יוניק" אשר שימש כמנהל הקמפיין של הראשה הנכנסת וכיועצה האסטרטגי - נאלץ להתמודד עם מתקפה תקשורתית בקנה מידה עצום.

בראיון ראשון מאז הקמפיין הטרי עליו הוא חתום, הוא משתף את וואלה ברנז'ה גם בקשיים - בעיקר אלו שצצו ביממה האחרונה, סביב חשיפתו של עמית סגל ("החדשות") אמש (שבת) כי היועץ הנחשב לאדריכל הקמפיינים השליליים נגד השמאל משה קלוגהפט, סייע לה, אם כי ללא תשלום, במהלך הקמפיין. תאונת השרשרת התקשורתית שלה, הייתה קשורה במידה לא מבוטלת גם ובעיקר משום שבמהלך הקמפיין הכחישה באזני הכתבים הפוליטיים את דבר הקשר ביניהם - מה שככל הנראה תרם לא מעט לאמבוש העיתונאי שספגה כשהאמת נחשפה.

ברכות על ההישג. וגם על העובדה שאתה הולך להמשיך ולייצג את תמר. אבל קשה להתעלם מהעובדה שלא היו לה אפילו יומיים של נחת. יממה אחרי הניצחון הסוחף היא נתפסה למה שאנחנו נוהגים להגדיר כ"פיגוע תקשורתי". הכרת את השיחות עם קלוגהפט? היית בסוד העניינים?

"תודה. כרגע הסתיים הקמפיין. עוד מוקדם לדבר על המשך הדרך. לגבי סיפור קלוגהפט, לא הייתי בסוד העניין, ומי שמכיר אותי יודע, שאין כל היתכנות לקמפיין בניהולי, כאשר הוא מעורב בו, ולו לרגע".

נפגעת?

"כמובן שנפגעתי מהסיפור הזה, אבל אני לא יודע להפנות גב לאדם בשעת צרה".

מוקדם יותר היום היא התנצלה - זה בעצה אחת איתך?

"כן".

לגופו של עניין, מה אתה חושב על התנהלות שלה במשבר. לפחות ארבעה עיתונאים, ביניהם רביב דרוקר, טענו ששיקרה להם. לא בדיוק התנהלות תקשורתית טובה.

"אני מוטרד פחות מאי אמירת האמת. בוא נשים דברים על השולחן, כולם לא אומרים אמת אחד לשני, פוליטיקאים לעיתונאים, עיתונאים לפוליטיקאים, אנשי עסקים, כולם, כולם, כולם. אני מוטרד יותר מהקשר המסוים והמוגבל שהיה איתו, ולא היה צריך להתקיים".

ציוץ רביב דרוקר. צילום מסך
בישר את תחילת המתקפה. דרוקר/צילום מסך

למה היא מתכוונת ב"מתקפה חסרת תקדים"? ממה לדעתך המתקפה הזו נובעת?

"השמאל מאוד ביקורתי ביחס לעצמו, ואולי זה אחד הגורמים שתוקעים אותו. הוא גם ביקורתי מאוד ביחס לאנשים שמייצגים אותו. תראה את הימין - ראש ממשלה מושחת מציפורני אצבעות הרגליים שלו ועד שיערו הסגול - אבל ממשיך ליהנות מתמיכה גורפת של הבייס שלו. זה לא אומר שאני לא מקבל את הביקורת עליה, היא נכונה. זה אומר שהעוצמה שלה נובעת במידה רבה מהסטנדרט הגבוה שהשמאל לוקח על עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משה קלוגהפט  03/02/2013. ראובן קסטרו
מוטרד יותר מהקשר המסוים והמוגבל שהיה איתו. קלוגהפט/ראובן קסטרו
"יותר קל לדבר על הפריפריה מאשר להביא את הפריפריה. מצחיק שאזור תל-אביב היה החלש ביותר של תמר (גם בו היא ניצחה), ובפריפריה הפער לטובתה היה הגדול ביותר"

בוא נחזור לתחילת הקמפיין. או נכון יותר לרגע בו התחרות הפכה לישירה וחזיתית מול בוסקילה. איך התמודדת עם פוליטיקת הזהויות שהוא הציג?

"מחד, הוא הציג פוליטיקת זהויות מרשימה. מנגד, תמר הציגה ניסיון, בשלות, עומק. מנעד רחב של יכולות לתפקיד הזה, וכל זה בהינתן הרעננות והחדשנות שהיא מביאה איתה".

נחזור לקמפיין. מה היה לדעתך יותר חזק - היתרון של זנדברג כאישה או החיסרון כאשכנזייה?

"לא זה ולא זה. תמר מייצגת את ההתחדשות שמרצ צריכה לעבור. היא עוסקת במגוון רחב של נושאים, עם לא מעט הישגים. היא יודעת לקשור בריתות פוליטיות, כדי להגיע להישגים. והיא בעיקר נושאת את מסר הירידה מהיציע למגרש. וכן, ואני אומר את זה גם היום, היא גם מאוד מרשימה ברמה האישית. חשוב לא לבטל את זה - אין קמפיין בלי מועמד".

אוקי, עם יד על הלב: האם באמת השיר האהוב עליה הוא "עוד יהיה לי" של מרגול?

"מצחיק. הטעם המוסיקלי שלי שונה, אבל אני מזרחי מהפריפריה אז מותר לי".

בוסקילה. חייבים להודות ש-29% בשלושה חודשים זה לא רע בכלל.

"אני מסכים. זה הישג לא רע. אני חושב שהפרישה של גלאון, גילאון ודאבוש, שהותירה אותו מועמד יחיד אמיתי מול תמר, שיפרה באופן משמעותי את שיעור התמיכה בו".

מה הטעות הכי גדולה בקמפיין שלו, ומה ההישג?

"לא הייתי חלק מהקמפיין שלו, ורק הבטתי עליו מהצד. אני חושב, שמניפת הזהויות שלו הילכה קסם על מרצ, שהתאבנה בשנים האחרונות. ובו-בזמן, אני חושב שקמפיין בחירות להובלת מפלגה הוא משימה מאוד גדולה, שדורשת היערכות ברמות אחרות - החל מהמועמד עצמו, ועד כל אחד מההיבטים השונים של הקמפיין".

מה אתה אומר על האירוניה עם הנתונים בבחירה בו של המרכז מול הפריפריה? מתברר שהוא היה בסוף הרבה יותר חזק באופן יחסי בעיקר בתל אביב.

"יותר קל לדבר על הפריפריה מאשר להביא את הפריפריה. מצחיק שאזור תל-אביב היה החלש ביותר של תמר (גם בו היא ניצחה), ובפריפריה הפער לטובתה היה הגדול ביותר, עם התל-אביביות, האשכנזיות וכו'".

עצה לאבי גבאי: תתחיל מחדש

עבדת גם עם הרצוג, מה ההבדל בין השניים, נניח מבחינת היכולת לקבל עצות וללכת איתן?

"עבדתי עם עוד הרבה, ואין אדם אחד דומה לשני. ובהזדמנות זו אני רוצה להזכיר את רן אהרן, שנמצא לצדי כבר 13 שנה, הוא הכניס אותי לקמפיין הזה, והתרומה שלו לקמפיין הייתה מכרעת".

למרצ יש באמת סיכוי לגבור על העבודה?

"היא לא צריכה לגבור עליה, היא צריכה להיות חזקה וגם העבודה".

אתה מיתמם. הקו שהיא מציגה מאז הבחירות הוא שמרצ היא השמאל האמיתי. דווח גם על מגעים עם ח"כים מהעבודה.

"העבודה היא מפלגת מרכז. מרצ היא שמאל".

שמח שאתה ממשיך כאן את הקמפיין. אוקי, אז נוכח ההתרסקות בסקרים - תן עצה חינם לאבי גבאי.

"להתחיל מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully