וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הישראלים: התקשורת עוינת את נתניהו ומשפיעה על החקירות נגדו

27.3.2018 / 15:09

מסקר שנערך על ידי "מאגר מוחות", לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית עולה כי 48% מכלל הציבור מסכים עם הטענה לפיה התקשורת הישראלית באופן כללי עוינת את ראש הממשלה. גם נושא ההטרדות המיניות, בדגש על קמפיין #metoo, נבדק בסקר

ראש הממשלה בברכת חג שמח לפסח 06.03.18. צילום: לעמ, לשכת העיתונות הממשלתית
ברכת החג של ראש הממשלה. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: לעמ

לא רק ביבי: הציבור הישראלי סבור כי העיתונות הישראלית עוינת את ראש הממשלה נתניהו. כך קובע סקר דעת קהל שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות", לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית, שיתקיים ב-9 באפריל במרכז הבינתחומי בהרצליה.

מהסקר עולה כי 48% מכלל הציבור מסכים עם הטענה לפיה התקשורת הישראלית באופן כללי עוינת את ראש הממשלה, ואילו 35% לא הסכימו עימה. בקרב המבוגרים קיימת אי-הסכמה רבה יותר מאשר בקרב הצעירים (44% לעומת 26%). בקרב בעלי השכלה על תיכונית קיימת אי-הסכמה רבה יותר מאשר בקרב בעלי השכלה תיכונית (38% לעומת 26%). עוד עולה מהסקר כי יהודים מסכימים לטענה לפיה התקשורת עוינת כלפי נתניהו, יותר מאשר ערבים (55% לעומת 21%).

לשאלה - באיזו מידה התקשורת הישראלית משפיעה על חקירות רה"מ - 28% השיבו כי היא משפיעה, 19% סבורים כי היא משפיעה מאוד ואילו 12% סבורים כי היא לא משפיעה. בעלי השכלה על תיכונית סבורים שהתקשורת לא משפיעה על חקירות נתניהו יותר מאשר בעלי השכלה תיכונית (23% לעומת 10%). עוד נמצא בסקר כי יהודים סבורים שהתקשורת משפיעה על חקירות נתניהו יותר מאשר ערבים (52% לעומת 31%).

גם נושא ההטרדות המיניות, בדגש על קמפיין #metoo, נבדק בסקר שבדק האם העיסוק הגובר בשנה החולפת של התקשורת בישראל בנושא מייצג תמונה אמיתית של המציאות, או שמדובר בסיקור מוגזם ומוטה של הנושא. באופן לא מפתיע, נשים סבורות יותר לעומת גברים שסיקור נושא ההטרדות המיניות על ידי התקשורת מייצג תמונה אמיתית של המציאות (56% לעומת 33%). עוד נמצא כי יהודים סבורים יותר לעומת ערבים שסיקור נושא ההטרדות המיניות על ידי התקשורת מייצג תמונה אמיתית של המציאות (46% לעומת 42%).

רועי כ"ץ, יו"ר כנס Digit, התייחס לנתוני הסקר ואמר כי "ברור כי העיתונות הישראלית אינה צריכה ואינה יכולה לסקר את חקירות ראש הממשלה רק על פי דעת הקהל. ובכל זאת, אמון הציבור במניעים של התקשורת ובתום הלב של העיתונאים הוא שיקבע את הרלוונטיות וההשפעה של התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully