וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערוץ 20 ממתינים ל"התייצבות המהדורה" - לפני גיוסי כתבים נוספים

29.3.2018 / 11:02

תחומים רבים וחשובים במהדורת הערוץ החדשה שעלתה השבוע נותרו ללא איוש. מתי יצטרפו כתב פוליטי וכנסת, כתבת חוץ, וכתבי כלכלה וצרכנות - והאם בערוץ מוותרים על תחום כיסוי הערבים?

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 20. צילום מסך
תקציב נמוך. מגישת המהדורה דנה סומברג/צילום מסך

לאחר שעברה כשנה וחצי מאז שניתן האישור הראשוני ממועצת הכבלים והלוויין, השבוע עלתה בקול תרועה מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 20. המהדורה הצליחה להפתיע בנתוני הרייטינג, כשהיא מספקת נתונים סבירים ואפילו לעקוף את חדשות כאן. בינתיים במהדורה מופיעים מספר מצומצם של כתבי תחום - אלירן טל משמש ככתב מדיני, נועם אמיר מסקר את תחומי הצבא והביטחון, לירן לוי מסקר את המשטרה וטל מאיר משמשת כתבת התיישבות, כאשר שמעון ריקלין ואראל סג"ל מופיעים במהדורה כפרשנים.

מיעוט כתבי התחום לא באמת מאפשר סיקור רציני בסטנדרט סביר לשאר התחומים החשובים, אשר ראויים לסיקור במהדורת החדשות של ערוץ 20. קשה להתעלם מהעובדה שתחומים רבים וחשובים נותרו ללא איוש בשלב הנוכחי - כמו לדוגמא: כתב פוליטי וכתב כנסת, כתב חוץ, כתב לענייני ערבים, כתב כלכלה וצרכנות, כתב היי טק, כתב תרבות, כתב ספורט ועוד. אחת הסיבות למחסור בכתבי תחום בנושאים בולטים קשורה ככל הנראה גם בתקציב, הנמוך יחסית, של חברת החדשות לעומת מתחרותיה.

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 20. צילום מסך
"נערכים להתייצבות של המהדורה". כתבי ערוץ 20/צילום מסך

"בערוץ יותר מתעסקים בתחום הביטחוני והפוליטי"

אחד התחומים שעלולים להתעכב משמעותית בגיוס כתב, אם בכלל, הוא תחום סיקור העולם הערבי. יש לזכור כי בעבר אף הופיע העיתונאי סלימאן א שאפעי כפרשן במהדורת "לפני כולם"

בערוץ 20 מסרבים לחשוף את תקציב חברת החדשות שלו, אך הערכה היא כי מדובר בסכום הנמוך משמעותית מתקציב חדשות כאן העומד על 160 מיליון שקל בשנה, כמו גם מתקציב חדשות 2 ועשר המוערך בכ-80 מיליון שקל. ואולם, סיבה נוספת לאי האיוש קשורה ברצון של בכירי הערוץ לייצב את המהדורה לפני שהם פונים לגיוס של כתבים נוספים. גורם בערוץ אמר לוואלה ברנז'ה כי "אנחנו נערכים להתייצבות של המהדורה לפני הגיוס הנוסף. יהיו כמה כתבים נוספים בשלב מסוים, אך לא ברור מתי יגויסו ולאיזה תחומים עדיין".

אחד התחומים שעלולים להתעכב משמעותית בגיוס כתב, אם בכלל, הוא תחום סיקור העולם הערבי. יש לזכור כי בעבר אף הופיע העיתונאי סלימאן א שאפעי כפרשן במהדורת "לפני כולם". ואולם, גורם בכיר בערוץ מעריך כי בשלב זה אין כוונה לגייס כתב לתחום סיקור זה, זאת מכיוון ש"בערוץ יותר מתעסקים בתחום הביטחוני והפוליטי פנים ישראלי", לטענתו.

אם אכן לא יגויס כתב לתחום כה משמעותי, הקשור אגב גם בקשר ישיר לנושאי ביטחון ישראל ולנושאים פוליטיים, זו תהיה הצהרה נוספת של קברניטי הערוץ, הידוע כבעל אג'נדה ימנית מובהקת.

מהערוץ נמסר בתגובה: "כפי שהודענו, מיד אחרי החגים נודיע על מינויים חדשים. חג שמח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully