וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפרסום ב"החדשות" - בגל"צ טרם הוחלט האם להדיח את מידן

2.4.2018 / 11:49

לאחר הפרסום של עופר חדד ב"החדשות" לפיו אלקבץ החליט לפטר את מידן, ב"הארץ" בדקו את הדיווח ונמצא כי הפרסום שגוי, ואין כרגע כוונה להדיחו מהתחנה. לעיתון מצטרף היום ארגון העיתונאים, שפנה למפקד גל"צ במטרה למנוע נקיטת צעדים נגד השדרן

קובי מידן. ורד פרקש,
טרם התקבלה החלטה. מידן/ורד פרקש

האם האייטם שפתח אמש (ראשון) את מהדורת "החדשות" היה למעשה פייק ניוז? אתמול פרסם כתב החברה עופר חדד כי המגיש קובי מידן צפוי להיות מפוטר מגל"צ.

כזכור, אתמול בבוקר פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה כי מפקד גל"צ שמעון אלקבץ זימן את השדרן לשיחת הבהרה, בעקבות פוסט שהעלה ביום שבת לעמוד הפייסבוק שלו ובו טען כי הוא מתבייש להיות ישראלי, בצל האירועים בעזה. בשיחה, מידן הדגיש בפני אלקבץ כי כתב את הדברים בדף הפייסבוק הפרטי שלו ולא אמר מילה רעה נגד החיילים. עוד אמר כי כתב את הדברים שהתייחסו להתנהלות ברצועה כפי שהייתה ביום שישי - וכי הוא ער לכך שהדברים נראים שונים הבוקר. בכל מקרה נטען כי בכוונת אלקבץ להמשיך ולבחון את הנושא - דבר אשר עדיין תקף כאמור.

יש לציין כי מידן אינו מוגדר כאיש גל"צ או כאזרח עובד צה"ל, בניגוד למשל לרזי ברקאי. מידן עורך ומגיש פינה אחת בתחנה הצבאית בשם "כה אמרו חכמינו" ומעניק שירותים לתחנה כפרינלסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייטם מוכחש מכל כיוון. חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, לאחר הפרסום של חדד ב"החדשות" שהוביל לסערה נוספת בנושא, ב"הארץ" בדקו את הדיווח ונמצא כי הפרסום בחדשות 2 שגוי, ואין כרגע כוונה להדיח את מידן מהתחנה. גם לוואלה ברנז'ה גורמים בכירים בתחנה אמרו כי לא חל שום שינוי בעמדתו של אלקבץ. ל"הארץ" מצטרף היום ארגון העיתונאים, שפנה הבוקר למפקד גל"צ במטרה למנוע נקיטת צעדים נגד מידן. מהארגון נמסר כי "בניגוד לפרסומים טרם התקבלה החלטה בנוגע לקובי מידן ולהמשך שידוריו בגלי צה"ל". בארגון מזכירים כי פגיעה בעובד בשל דעות שהביע ובפרט מחוץ למקום עבודתו היא פסולה ואינה חוקית.

הארגון סבור כי בכל הנוגע לגלי צה"ל ומעמדה המיוחד הרי שעצם הדיון באפשרות של השעיה במקרה כזה מהווה פגיעה קשה בחופש העיתונאי, במעמדו וביכולתו להביע דעותיו באופן עצמאי מבלי לחשוש מציד מכשפות. בנוסף, בארגון מציינים בפני שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שקרא להשעייתו של מידן, כי היועץ המשפטי לממשלה הבהיר במקרים קודמים באופן נחרץ כי אין לו סמכות להתערב בתוכן השידורים בגלי צה"ל או בזהות שדריה. "ראוי כי שר הביטחון ימנע מהתערבות פסולה כזו וראוי כי מפקדי גלי צה"ל יחסמו התערבות כזאת שנוגדת את הוראות היועמ"ש ועקרונות חופש העיתונות", נמסר.
חדד סירב להגיב. גם בחברת החדשות בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully