וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשן ותיק של רשת פוקס התפטר: "הפכה להיות מכונה תעמולה, אני מתבייש"

וואלה ברנז'ה

4.4.2018 / 10:40

ראלף פיטרס, הנמנה על צוות הפרשנים של פוקס זה יותר מעשור, הודיע על עזיבתו את הרשת תוך שהוא תוקף אותה בחריפות: "פוקס ניוז תוקפת את הסדר החוקתי שלנו ואת שלטון החוק, תוך טיפוח פרנויה לא מוצדקת בקרב הצופים"

ראלף פיטרס. GettyImages
"סביבה רעילה". ראלף פיטרס/GettyImages

אחד הפרשנים הוותיקים ביותר של רשת "פוקס", ראלף פיטרס, הודיע על עזיבתו את הרשת תוך שהוא תוקף אותה בחריפות וקובל על כך שהיא הפכה להיות "מכונת תעמולה" לטובת משטרו של דונלד טראמפ. פטרס הוא קצין בכיר לשעבר באגף המודיעין של צבא ארצות הברית, והוא נמנה על צוות הפרשנים של פוקס זה יותר מעשור. הוא מומחה ליחסי חוץ, צבא מודיעין, במיוחד בכל הנוגע לרוסיה.

"היום אני מרגיש שפוקס ניוז תוקפת את הסדר החוקתי שלנו ואת שלטון החוק, תוך טיפוח פרנויה לא מוצדקת בקרב הצופים", כתב פיטרס בן ה-65 במכתב ששלח לקולגות בערוץ, ואשר פורסם לראשונה באתר באזפיד. "לדעתי רשת פוקס עברה ממתן פלטפורמה לגיטימית ונחוצה לקול השמרני אל עבר מכונת תעמולה גרידא של ממשל הרסני - גם מבחינה אתית".

פיטרס ביקר במילים קשות גם את המנחים של שעות הפריים טיים בפוקס (מבלי לציין אותם בשמותיהם) אשר לדבריו השמיצו את עבודת הסוכנויות הפדרליות ואת קהילת המודיעין האמריקאית - בהם את היועץ המיוחד רוברט מילר אותו פיטרס כינה "משרת ציבור דגול וגיבור מלחמה אמיתי" - ועשו זאת רק לשם הגנה על הנשיא דונלד טראמפ. הנשיא, כידוע, הוא צופה מושבע של הרשת ותומך פומבי נלהב שלה. "לאורך העשור שלי עם פוקס, הייתי במשך זמן רב גאה ביחסים שלי עם הרשת", הוסיף פיטרס. "עכשיו אני מתבייש".

הלוטננט קולונל לשעבר שפרש מהצבא לאחר עשרים שנות שירות נהג להופיע באופן קבוע בערוץ פוקס ניוז ובערוץ פוקס ביזנס. הוא החל בהופעות טלוויזיוניות בשנות התשעים, כמו גם בכתיבת מותחני ריגול ורומנים היסטוריים שזיכו אותו בפרסים, ובשנת 2008 חתם על הסכם בלעדיות עם רשת פוקס. הוא תמך בכניסה של ארצות הברית לעירק בשנת 2003 ובהתעמתות עם נשיא רוסיה פוטין, והיה תומך של ישראל ומתנגד לביקורת עליה. פיטרס היה מבקר חריף של ברק אובאמה ובמיוחד של מדיניות החוץ שלו, והוא אף הושעה מעבודתו ברשת לפני שלוש שנים לזמן קצר לאחר שכינה את אובמה "כוסית" בשידור.

לצד הביקורת על מגישי ופרשני הרשת, ביקש פיטרס במכתב ההתפטרות שלו גם להביע "אהדה עמוקה" לכתבי השטח של רשת פוקס "שממשיכים לעשות את מיטב יכולתם כאנשי מקצוע בתוך סביבה רעילה. אלה כמה מהכתבים הטובים במקצוע", הוסיף. הוא סיכם שכאיש צבא לשעבר, הוא אינו יכול עוד להמשיך ולעבוד עם הרשת. את המכתב חתם במילים "תודה לכולכם על הכל, וכמו שהנשיא האהוב עלינו בעולם היה אומר: דאס וידאניה".

רשת פוקס היא רשת הטלוויזיה הפופולארית ביותר בארצות הברית, למרות שינויים בליין-אפ ובצוות ההגשה. כזכור, מייגן קלי פרשה לטובת NBC, וביל אוריילי פוטר לאחר שהטריד מינית. בחברה הגיבו לדבריו של פטרס ומסרו בתגובה: "ראלף פיטרס זכאי להחזיק בדעתו, למרות העובדה שהוא בוחר להשתמש בה כנשק על מנת לזכות בתשומת לב. אנו גאים מאוד בכל המנחים המצויינים שלנו, ובכל תכניות הדעות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully