וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאגיד פירסמו את תיעוד רה"מ נואם בטקס המשואות; ובערוץ עשר טוענים: "ביקשנו החומרים כבר בבוקר"

4.4.2018 / 14:10

ב"כאן" פרסמו אמש הישג נאה - תיעוד של נתניהו נואם בטקס היובל למדינה, ואולם בערוץ עשר טוענים כי עמיתיהם עשו זאת דווקא בעקבות אייטם ראשוני ב"אורלי וגיא", שלאחריו ביקשו מהתאגיד את החומרים - ולא קיבלו. וואלה ברנז'ה דלקה בעקבות האמת

צלמים זמניים מורשים

אתמול נחשף פרט משמעותי הנוגע לויכוח סביב השתתפותו ונאומו של רה"מ נתניהו בטקס המשואות לשנת ה-70 למדינה. מתברר שנתניהו כבר נאם כרה"מ בטקס המשואות של יום העצמאות ה-50 - בניגוד לטענה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי ראשי ממשלות בעבר לא נאמו בטקס זה. יש לציין כי בקטע שנחשף לא מדובר בנאום של נתניהו אלא רק בהקראת קטע ממגילת העצמאות.

כעת, לאחר שהמידע המשמעותי נחשף, מגיע המאבק סביב הקרדיטים: אתמול בערב פרסם תאגיד השידור כאן את חומרי הארכיון שברשותו והתגאה, בצדק, בחשיפתם. ואולם, בערוץ עשר חשפו את המידע הנ"ל - ללא חומרי ארכיון - כבר אתמול בבוקר בתכניתם של "אורלי וגיא".

לא ברור האם בערוץ עשר פיספסו את תהילת הפרסום הראשון מכיוון שלא היו להם את החומרים - או, האם בתאגיד טרחו לחפש את חומרי הארכיון מהטקס של שנת 1998 רק לאחר פנייה מערוץ עשר לתאגיד. זאת מכיוון שבערוץ עשר היו מעוניינים לטפל במידע שחשף בתכנית הבוקר ולהוסיף לכך חומרי ארכיון - דבר הכרוך בעבודה מול התאגיד המחזיק בארכיון רשות השידור ז"ל.

גורם בתאגיד טוען כי כבר ביום שני בערב, לאחר שיו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון התארח ב"ערב ערב" וטען כי נתניהו לא נאם בטקס היובל - אנשי הארכיון "אותגרו", חיפשו את הקטע המדובר ומצאו כי נתניהו דווקא כן נאם באותו הטקס. לכן, למחרת בכאן שידרו ב"ערב ערב" את הקטע המדובר - ומכאן החשיפה של התאגיד.

מנגד, גורם בחדשות עשר טוען כי לאחר שמפיק הטקס דאז התארח באולפן "אורלי וגיא" וחשף את המידע בשידור, הם פנו לארכיון התאגיד כדי לפרסם את הקטע המדובר - אך ב"כאן" התמהמהו מלהעניק להם תשובה ולבסוף לא העבירו להם את החומרים. יש לציין כי לערוץ עשר יש הסכם עם התאגיד, במסגרתו הם יכולים לקבל חומרי ארכיון מתקופת רשות השידור - כאשר במקביל התאגיד מקבל מערוץ עשר חומרים חדשותיים.

מהתאגיד נמסר בתגובה: "שמחנו לחשוף אתמול ולהפיץ ראשונים את התיעוד שמראה כי נתניהו היה בטקס ב-98 וגם נאם".

טרם התקבלה תגובה מערוץ עשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully