וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרקירי: מדוע ביטל ברק ראיון עם דרוקר בדקה ה-90?

9.4.2018 / 11:32

סרט אחר שעשה דרוקר ושודר לאחרונה ב"המקור" - על תקיפת הכור הסורי - עורר את זעמו של ברק שהחליט לבטל את השתתפותו באירוע להשקת "הקברניטים" שייערך השבוע. וואלה ברנז'ה עם פרטי המבצע

ראיון יעקב אילון עם אהוד ברק על הפצצת הכור בסוריה. מערכת וואלה!
לא לוקח שבויים. ברק/מערכת וואלה!

רה"מ לשעבר אהוד ברק היה אמור להשתתף באירוע יח"צ של ערוץ עשר, ואף להתראיין במהלך האירוע לפרשן הפוליטי של הערוץ רביב דרוקר, לרגל השקת סדרת הדוקו של העיתונאי "הקברניטים". ואולם, סרט אחר שעשה דרוקר ושודר לאחרונה ב"המקור" - על תקיפת הכור הסורי - עורר את זעמו של ברק שהחליט לבטל את השתתפותו באירוע שייערך השבוע - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הסדרה החדשה תעלה לאוויר ביום שני הבא, בערוץ עשר.

הסרט על תקיפת הכור הסורי שודר לאחרונה בערוץ עשר - ופרטי התקיפה פורסמו גם בכלי תקשורת נוספים - לאחר מספר ניסיונות לאורך השנים של המערכות לקבל אישור לפרסם את הסיפור מאחורי ההפצצה בשנת 2007. בנובמבר האחרון היה נראה כי הצנזורה תתיר את הפרסום, אך לבסוף ברגע האחרון הוחלט לדחות זאת, בשל מתיחות ביטחונית בצפון ובסוריה. דרוקר היה זה שהוביל את המאבק לפרסום הפרשה, לאחר שראיין מספר אישים בולטים שהיו במוקד קבלת ההחלטות, ביניהם ברק - שכיהן כשר הביטחון בזמן התקיפה - רה"מ לשעבר אהוד אולמרט וראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שהלך בינתיים לעולמו.

מיד לאחר השידור, ברק השיב לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות חשיפת המבצע, ופרסומים בכמה כלי תקשורת על אודות התנצחויות בין המעורבים בהכנתו. בתחקיר "המקור" בחדשות עשר הועלו טענות כי ברק הציע לתקוף את הכור "כשהוא חם", כלומר לאחר שכבר עבר להיות פעיל.

רביב דרוקר. ניר פקין
דרוקר/ניר פקין
מערכת היחסים בין העיתונאי ורה"מ לשעבר כבר ידעה עליות ומורדות: ברק החרים במשך תקופה ארוכה את דרוקר בעקבות הספר שפרסם על כהונתו הקצרה כרה"מ "חרקירי"

בסרטון שהעלה לחשבון הטוויטר שלו למחרת השידור, רה"מ לשעבר ביקש להבהיר את הדברים וטען: "לא אמרתי בקבינט או בשום מקום אחר שיש לתקוף את הכור כשהוא חם. זו עוד מניפולציה שקרית. טענתי שזה לא רלוונטי לדיון, כי המודיעין ידע לפני שהכור חם ונוכל לפעול. הוספתי שאילו גילינו את הכור כשהוא כבר חם לא היה צריך לסגור את הפרויקט הציוני אלא למצוא את הדרך לפגוע בכור אז. כל אחד מוזמן לחשוב אם זו לא עמדה הגיונית".

ברק הוסיף כי התעקש "על דבר אחד ורק עליו: כל עוד לפי המודיעין יש לנו עוד מספר שבועות, חיוני לוודא שיש לנו ביד תכניות שגם הורסות בוודאות את הכור וגם מונעות הידרדרות למלחמה - ומכשהגענו לכך זה הרגע לפעול. ובמבחן התוצאה זה בדיוק מה שקרה".

מערכת היחסים בין העיתונאי ורה"מ לשעבר כבר ידעה עליות ומורדות: ברק החרים במשך תקופה ארוכה את דרוקר בעקבות הספר שפרסם על כהונתו הקצרה כרה"מ "חרקירי". בראיון שהעניק דרוקר לפני כעשור, דרוקר השיב לשאלה האם ברק עדיין מחרים אותו - והשיב: "לא, אפילו נפגשנו כבר בארבע עיניים. אבל אני מניח שאני מהכתבים הפחות אהובים עליו, ואני לא יכול להאשים אותו. כתבתי עליו ספר קשה מאוד".

טרם התקבלה תגובה מערוץ עשר ומברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully