וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" - כלי התקשורת היחיד ששידר את הסרטון של תמימי

9.4.2018 / 21:15

למרות שהסרטון מחקירת הנערה פורסם ברחבי העולם, ברוב כלי התקשורת הישראלים בחרו שלא לשדר את החומרים שהודלפו על ידי משפחת תמימי - מלבד ב"הארץ" שלכאורה עבר על חוק חקירת חשודים, הקובע כי לא ניתן לשדר חומרי חקירה ללא אישור ביהמ"ש

עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018/רויטרס

האם עיתון "הארץ" בחר במודע לעבור על החוק על מנת לפרסם את הסרטון המתעד את חקירתה של הנערה עהד תמימי? היום בצהריים עלה לאתר "הארץ" סרטון המתעד את חקירת הנערה. הסרטון הודלף על ידי המשפחה, שכינסה מסיבת עיתונאים על מנת לשחרר חלקים המתעדים את החקירה. יש להדגיש שמדובר בסרטון ערוך, המציג את הדברים בצורה מגמתית, ולא מראה את החקירה במלואה.

בעוד שברוב אתרי האינטרנט ובמהדורות המרכזיות של חברות החדשות בחרו שלא לשדר את החומרים שהודלפו על ידי משפחת תמימי, ב"הארץ" לכאורה עברו על סעיף 13 בחוק חקירת חשודים - אשר קובע כי לא ניתן לשדר חומרי חקירה ללא אישור בית משפט. ככל הידוע כעת, אף בקשה כזו לא הוגשה על ידי אף כלי תקשורת ישראלי לבית המשפט בבקשה לשדר. בכל מקרה, גם אם כלי תקשורת הגיש בקשה לשדר את החומרים, יכולים לעבור שבועות ואף חודשים עד שתתקבל החלטה של בית המשפט בנושא. לכן, כנראה ב"הארץ" לא ביקשו אישור לשדר.

כאמור, למרות שהסרטון פורסם בכלי תקשורת ברחבי העולם, כדי לפרסם אותו בכלי תקשורת ישראלי יש לקבל אישור מיוחד מבית המשפט, אחרת מדובר בעבירה על סעיף 13 בחוק חקירת חשודים. אמנם יש מחלוקת בנוגע לשאלה האם חוקי לפרסם חקירה, כמו למשל שידור עדות מוקלטת בבית המשפט שתואם לפרוטוקול העדות שתומלל על סמך ההקלטה - ואולם כאמור זה לא המקרה שפורסם ב"הארץ" היום. בתוך כך, סוגיה נוספת העולה מהפרסום ב"הארץ" נוגעת לרמה העיתונאית, כאשר החומרים שפורסמו באתר הם חומרים שנערכו בצורה מגמתית.

ב"הארץ" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully