וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ ב"גלובס": הסכסוך בעיתון ירד לפסים אישיים בין סיקולר לעיתונאיות בוועד

11.4.2018 / 12:15

הסכסוך בין ההנהלה לוועד הגיע לאחרונה לנקודת רתיחה, בעקבות עימות חריג שהתגלגל לוויכוח בטונים גבוהים וצורמים, אשר נשמעו היטב במערכת בראשון לציון, בין העורכת הראשית נעמה סיקולר לשתי עיתונאיות החברות בוועד

בניין מערכת גלובס. ראובן קסטרו
בניין מערכת גלובס/ראובן קסטרו
הישיבה שקיים ועד העובדים אמנם התקיימה על פי חוק וניתנה התראה להנהלה על קיומה, אך היא נמשכה כשעה וקטעה את העבודה על העיתון היומי ומוספי החגים - בשיא הלחץ לקראת הסגירות של פסח. על פי גורמים, הדבר העלה את חמתה של סיקולר

ריבים וצעקות, לפני כולם: הסכסוך בין הנהלת "גלובס" לבין ועד עובדי העיתון הכלכלי הגיע לאחרונה לנקודת רתיחה, בעקבות עימות חריג בין העורכת הראשית נעמה סיקולר לשתי עיתונאיות החברות בוועד. העימות התגלגל לוויכוח בטונים גבוהים וצורמים, אשר נשמעו היטב במערכת בראשון לציון.

תחילתה של הפרשה בחודש מרץ האחרון, אז השבית הוועד את העבודה במערכת לטובת ישיבת חירום, שעסקה בסכסוך העבודה ובמעבר הצפוי לתל אביב (שבינתיים בוטל). בין היתר הוועד ניסה לגשש מול העובדים עד כמה רחוק הם יהיו מוכנים ללכת עם סכסוך העבודה. בתום ההצבעה הוחלט להתקדם ולהתחיל בצעדים ארגוניים מול ההנהלה, מכיוון שלטענת הוועד - ההנהלה ניתקה עימו מגע. יש לציין כי אחד הנושאים המרכזיים שעמד במרכז הסכסוך המדובר, מלבד ההסכם הקיבוצי ותנאי העבודה, היה תשלום החנייה היקרה בתל אביב בעקבות המעבר.

הישיבה אמנם התקיימה על פי חוק וניתנה התראה להנהלה על קיומה, אך היא נמשכה כשעה וקטעה את העבודה על העיתון היומי ומוספי החגים - בשיא הלחץ לקראת הסגירות של פסח. על פי גורמים, הדבר העלה את חמתה של סיקולר. כתוצאה מכך, החל להתלהט ויכוח שכלל צרחות רמות בינה לבין כתבת המגזין, הדס מגן, ב"אופן ספייס" שבמערכת. זאת כאשר כל העובדים שומעים את הצרחות בין השתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעמה סיקולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האמירה שעוררה את הכעס של סיקולר

בעימות בין השתיים, מגן אמרה לסיקולר כי ההנהלה אינה יכולה להתערב בענייני הוועד, או לומר לעובדים את מי לבחור לוועד - אלא שהיא יכולה רק לבחור האם לנהל עם הוועד מו"מ או לא

ברקע לישיבה המדוברת ולסכסוך בין ההנהלה לוועד ב"גלובס", גורם בעיתון טוען כי באותה התקופה הנהלת "גלובס" רמזה כי היא מעוניינת להחליף את הוועד או את מי שמייצג את העובדים מול ההנהלה. בהקשר הזה יש לציין כי בעימות בין השתיים, מגן אמרה לסיקולר כי ההנהלה אינה יכולה להתערב בענייני הוועד, או לומר לעובדים את מי לבחור לוועד - אלא שהיא יכולה רק לבחור האם לנהל עם הוועד מו"מ או לא. הגורם סבור כי האמירה הזו עוררה במיוחד את הכעס של סיקולר כלפי מגן.

על פי הגורם, מאוחר יותר אף שלחה סיקולר מכתב אישי למגן, בו ציינה כי "תקפה אותה באופן מילולי". הגורם הוסיף כי לאחר מכן הושמע בפני מגן איום בפיטורים בעקבות המקרה. לא מדובר באיום שהגיע בינתיים לרמה של שימוע, אך הוא צוין בתחלופת מכתבים שנשלחה מטעם עורכי הדין המייצגים את מגן (עו"ד מארגון העיתונאים) ואת סיקולר (עו"ד דפנה שמולביץ).

אך פה לא הסתיימה הפרשה, מכיוון שמספר ימים לאחר מכן סיקולר שלחה מכתב נוסף ובו התלוננה על תקרית ברוח דומה שהתקיימה בינה לבין כתבת ועורכת באחד המוספים בעיתון.

מ"גלובס" נמסר בתגובה: "'גלובס' לא יתבטא בענייניו הפנימיים מול עובדיו, באמצעות גוף תקשורת אחר".

טרם התקבלה תגובה מארגון העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully