וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור של שנה: התאגיד לקראת מגורי קבע

11.4.2018 / 14:11

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ומנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ סיירו היום במבנה הקבע של תאגיד השידור בירושלים, אליו צפויות לעבור חטיבות כאן החל מיולי הקרוב. מבנה הקבע נרכש בסכום של כ-120 מיליון שקל ונמצא בשלבים אחרונים של התאמות

תאגיד ירושלים. יחצ,
מבנה הקבע של התאגיד/יחצ

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ומנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ סיירו היום במבנה הקבע של תאגיד השידור בירושלים, אליו צפויות לעבור חטיבות כאן החל מיולי הקרוב ובמהלך השנה הקרובה. מבנה הקבע של כאן, ברחוב כנפי נשרים בירושלים, נרכש בסכום של כ-120 מיליון שקל ונמצא בשלבים אחרונים של התאמות לקראת מעבר של מאות עובדי כאן לירושלים. התאגיד רכש 4 קומות במבנה לשימוש המועצה, ההנהלה חטיבות הרדיו, הטלוויזיה והדיגיטל והמערכת האחודה של כאן חדשות, כולל אולפנים מתקדמים.

לתאגיד יש מתחם נוסף בירושלים, בשכונת תלפיות הכולל 2 קומות בשטח של 3,500 מ"ר המיועד לטובת טיפול בחומרי הארכיון והליך הדיגיטציה. הסכם השכירות למתחם זה הוא ל 5 שנים בעלות של כ-20 מיליון שקל לשכירות ולביצוע התאמות ייחודיות שיאפשרו שמירה נאותה על החומרים הרגישים. בנוסף מיום העלייה לאוויר משודרים מבזקי החדשות מהאולפן בגט"י בירושלים.

ברקת מסר: "לא רק השגרירויות עוברות לירושלים, גם תאגיד השידור הציבורי עולה לבירה. שמחתי לראות מקרוב את התקדמות העבודות ואני מברך את הנהלת התאגיד שנענו לדרישותנו. מקומו של השידור הציבורי הוא בירושלים וזו בשורה חשובה לבירת ישראל גם בהיבט השידורים שייצאו ממנה וגם בקידום מאות מקומות העבודה בירושלים".

קובלנץ אמר: "קול ישראל משודר מירושלים ,הפעילות המשמעותית של כאן עוברת לירושלים עם תחילתה של מהפכת הדיגיטציה ובקרוב יחלו מעיר הבירה שידורי כאן בכל הפלטפורמות, רדיו, טלוויזיה ודיגיטל".

תאגיד ירושלים.
קובלנץ וברקת, היום

"המעבר עומד במקום מאוד נמוך בסדרי העדיפויות של התאגיד"

על פי החוק, התאגיד היה אמור להתחיל את שידוריו מעיר הבירה כבר ביולי 2017, אך אושר לו לשדר ממודיעין למשך זמן קצר - שהתארך מעבר לצפוי. זאת כאשר במהלך הדיונים ב"ועדת ביטן", בה הוחלט לפצל את חטיבת החדשות (נושא שעדיין נידון בבג"ץ), סוכם כי המעבר לירושלים יידחה.

בתגובה לעיכוב במעבר אמר עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר ירושלים, שנלחם רבות בנושא המעבר של התאגיד לעיר, במסגרת כהונתו כסגן ראש עיריית ירושלים: "אני מקווה שהאמירות של קובלנץ הפעם סופיות והתאגיד יתייצב בירושלים בחודשים הקרובים. במידה ולא יעמוד ביעד, יש לקנוס את התאגיד ולהפסיק עם היד הרכה בה הנושא מטופל. מרגע שהתאגיד יתייצב ויפעל מירושלים, אעשה כל שביכולתי לסייע להצלחתו ולהביא מענה לצרכים השונים של התאגיד כאן בירושלים ולמקום השפעתו על הנעשה בעיר".

לאחרונה נמתחה ביקורת על התנהלות התאגיד בעניין העיכוב במעבר לירושלים. עורך הדין אמנון לורך פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, וטען כי המעבר עומד במקום מאוד נמוך בסדרי העדיפויות של התאגיד. עוד אמר, כי מנהליו "עושים צחוק מהחוק". התשלום על שכירות במבנה בתל אביב ובמודיעין, בזמן שבמקביל הנכס בירושלים עומד ריק, מהווה זילות של ממש בכספי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully