וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה על ארגון העיתונאים: כתבי חדשות עשר שוקלים להפסיק לשלם דמי חבר

11.4.2018 / 17:30

לפרשן חדשות 2 עמית סגל, שטען כי לארגון אין תכלית קיום, מצטרפים גם עיתונאים מחדשות עשר שאומרים לוואלה ברנז'ה כי הם שוקלים לבטל את דמי החבר שלהם בארגון העיתונאים. הארגון: "פועלים בשקיפות"

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
ערוץ 10 – בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

עיתונאים בכירים בחדשות עשר שוקלים להפסיק את ייצוגם בארגון העיתונאים של ההסתדרות: לוואלה ברנז'ה נודע כי בקרב חלק מעיתונאי הערוץ נשקלת האפשרות להפסיק ולשלם לארגון דמי חבר. זאת בעקבות מחאה שהתעוררה לאחרונה - שחלקה קיבל ביטוי בוויכוח שפרץ בטוויטר בין נציגי הארגון לעיתונאים. הכתבים, המייצגים בוודאי רבים אחרים שאינם פעילים ברשתות, אינם מרוצים בלשון המעטה מפעילות הארגון, כשברקע המצב הקשה ששורר במערכת חדשות עשר, הניצבת לקראת תכנית קיצוצים נוספת, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

את המהלך יוזמים כתבי הפלילים של חדשות עשר דורון הרמן ומאור צור. בינתיים, נראה שההחלטה תלויה בקבלת רוב למהלך מעיתונאי חדשות עשר. עד כה הצטרפו ליוזמה ונתנו אישור: אלי לוי, כתב חדשות עשר בצפון, אלמוג בוקר כתב החברה בדרום ואביעד גליקמן כתב המשפט.

המחאה עלתה על פני השטח בעקבות מכתב שנשלח בתחילת השבוע על ידי הארגון לרמטכ"ל גדי איזנקוט, בעקבות הפגיעה במתחזה לעיתונאי בגבול רצועת עזה, כאשר מאוחר יותר התברר כי מדובר בפעיל חמאס. בתגובה למכתב, צייץ הפרשן הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, כי אין ממש טעם לשלם לארגון - שלטענתו לא ממלא את ייעודו המקורי: "כמה טוב שיש את "ארגון העיתונאים" כדי לקבל תזכורת יומית על נזקי הסוציאליזם המאורגן. חסכו את כספכם היקר, אלא אם דחוף לכם לממן מכתבים נגד המסתערבים וצה"ל ולסבסד גרירת רגליים כשסותמים פיות לעיתונאים עם הדעה הלא נכונה".

כמה ימים מאוחר יותר השיב לו יו"ר הארגון יאיר טרצ'יצקי: "טוב להיות טאלנט שבחודש מרוויח כמו עשרה עיתונאים ויש לו את הפריבילגיה לזלזל בהתאגדות של אחרים ולהשליך עליה אבנים מבחוץ כדי לקושש לייקים - במקום להשתמש בכוחו ומעמדו כדי להנהיג, להשפיע ולקחת אחריות על מה שקורה בענף העיתונות".

גורמים בערוץ 20: בארגון לא מייצגים עיתונאים המשתייכים למחנה הימין

עוד קודם לכן, סביב סיקור המסתננים, טענו גם גורמים בערוץ 20 כי בארגון לא מייצגים את עמדותיהם רק משום שהם שייכים לצד ימין של המפה. גם שדר גלי צה"ל לשעבר אראל סגל, כמו גם נציגים אחרים של עיתונאים מכלי תקשורת נוספים המזוהים עם הימין השמיעו לאחרונה טענות דומות - בדבר המוסר הכפול של הארגון.

ביקורת נוספת על הארגון הושמעה לאחרונה גם סביב ההחלטה שלא לצאת בקריאה פומבית למו"ל ידיעות נוני מוזס להשעות את עצמו, בעקבות המלצות המשטרה בפרשת 2000. בדה מרקר פורסם כי ועד העיתונאים בידיעות ביקש מארגון העיתונאים שלא לצאת בקריאה למוזס להשעות את עצמו, זאת מחשש שהמהלך יפגע בהם. לאחר הצבעה שיוויונית, החליט הארגון שלא לצאת בקריאה כזו. יש לציין כי טרצ'יצקי הצביע נגד הקריאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יאיר טרצ'יצקי. באדיבות המצולמים
יאיר טרצ'יצקי/באדיבות המצולמים

"כ"כ הרבה כסף - ובסוף אתם עולים לכותרות בגלל מכתב נגד צה"ל"

הרמן: "יאיר היקר כל כך הרבה כסף אתם מקבלים מאיתנו ובסוף אתם עולים לכותרות בגלל מכתב שמיהרתם להוציא נגד צה"ל. אם אתה רוצה לקדם אג'נדה פוליטית רוץ לכנסת"

בוויכוח בין כתבי חדשות עשר לארגון הפנו כתבי הערוץ אצבע מאשימה כלפי יו"ר הארגון יאיר טרצ'יצקי, תוך שתהו על מה בדיוק הארגון מוציא את הכסף שהם משלמים לו. הרמן צייץ: "יאיר היקר כל כך הרבה כסף אתם מקבלים מאיתנו (324 אלף בשנה) ובסוף אתם עולים לכותרות בגלל מכתב שמיהרתם להוציא נגד צה"ל ושדרן שהתבייש להיות ישראלי, ואפילו אסמס חג שמח לא קיבלנו בפסח. מה עשיתם עם 324 אלף ש"ח? אם אתה רוצה לקדם אג'נדה פוליטית רוץ לכנסת". לאחר מכן צייץ צור: "בלי קשר למכתב, 324 אלף שקל אתם מקבלים מחדשות עשר כל שנה. תסביר לי על מה בבקשה ומה נעשה עם הכסף עד עכשיו?".

טרצ'יצקי השיב: "הרמן היקר, אם רק מעניין אותך היקף המשאבים חסר התקדים שארגון העיתונאים השקיע למען עיתונאי חדשות 10 - במלחמות הישרדות ונגד פיטורים וקיצוצים, אפילו כעת - היית מרים טלפון, או עונה כשהתקשרתי. חיפשת התכתשות טוויטר עסיסית, ואני פחות בקטע כעת (חולה, תינוק וכו'). מוזמן לפנות. תמיד לשירותך".

"זכותו של כל אחד לשאול מה נעשה עם הכסף. זה לא ארגון של אבא שלך"

בשלב הזה הצטרף לדיון חיים הר-זהב, שהתמודד מול טרצ'יצקי והפסיד לו במירוץ לתפקיד יו"ר ארגון העיתונאים. הוא גיבה את היו"ר הנוכחי ואמר: "הארגון, ויאיר בראשו (מזכיר שהתמודדתי מולו, כן?), הצילו את מקום העבודה שלך לפחות 4 פעמים מאז שנת 2012. זה אומר שגם אם תיקח את כל הכסף ששולם עד כה בדמי חבר, ותכפיל ותשלש אותו, לא תגיע לתמורה הכספית שחדשות עשר והעובדים בחברה זו הרוויחו מהעסקה הזאת. עוד שאלות?".

בתגובה הרמן טען כי: "מי שהציל את מקום העבודה שלי זה יוסי ורשבסקי, דבורה קמחי ועוד רבים וטובים. אל תבלבל את המוח". גם כתב המשפט אביעד גליקמן צייץ: "חיים היקר, זכותו של דורון, של מאור ושל כל אחד לשאול מה נעשה עם הכסף. זה לא ארגון של אבא שלך ואנחנו משלמים כסף. אז אנא ממך פחות זלזול ויותר חובת דיווח. בדיוק כמו שאתה רוצה ומצפה ממקומות שאתה מדווח עליהם".

לבסוף, הרמן מנה את פעילות הארגון בשנה החולפת, ומתח עליה ביקורת רבה כאשר בין היתר ציין את ערב העיון על עיתונאים פלסטינים במעצר, סיור באום אל פאחם, ביקור בחדשות ערוץ 2 ואתר וואלה, ביקור ברכבת הקלה. "מה אנחנו אמורים לעשות עם כל הטוב הזה", תהה.

ארגון העיתונאים: "מזמינים לפנות אלינו ישירות ולא באמצעות וואלה ברנז'ה"

בארגון העיתונאים מסרו בתגובה לטענות: "הארגון מלווה את עיתונאי חדשות 10 מזה שש שנים בכל מאבקי ההישרדות של הערוץ שבהם הארגון השקיע משאבים רבים במחאות והפגנות והיווה גורם מרכזי בהצלת הערוץ. לצד זה, הארגון ייצג את העיתונאים לאורך כל מהלכי הקיצוצים והפיטורים לרבות מתן ייעוץ משפטי וארגוני ואף הצליח להביא הישגים משמעותיים לעובדים: החזרת הקיצוץ, קרנות השתלמות (ותק של שנתיים - 7.5%), הגדלת ימי החופשה, מניעת פיטורי צמצום במשך שנתיים ועוד. מרבית עובדי הערוץ הצטרפו להסדר הפנסיה שהשיג ארגון העיתונאים וחסכו עשרות אלפי שקלים על דמי ניהול".

"גם כיום הארגון מלווה את הוועד, שמתמודד מול כוונות לפטר עובדים ולקצץ שכר, וזאת בליווי אינטנסיבי של עורכי דין ושלושה אנשי צוות. בבקשה לקבל פירוט של המשאבים שמושקעים בעיתונאי ערוץ 10 נתקלנו לראשונה בטוויטר, דווקא כעת בעיצומו של עימות מול ההנהלה".

"ארגון העיתונאים פועל בשקיפות, פתוח לביקורת ותמיד שמח לספק הסברים לכל חבר וחברה. אנחנו מזמינים את מי שרוצה לדעת יותר, לפנות אלינו ישירות ולא באמצעות טוויטר או וואלה ברנז'ה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully