וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן מתקרנפים: בתאגיד "הסתייגו" מפרומו עם ביקורת על רה"מ - אז מדוע הוא לבסוף עלה?

16.4.2018 / 12:40

סכסוך בין התאגיד, ערוץ עשר וידיעות בעקבות אייטם המרמז על "התקרנפות" ב"כאן", בעקבותיו גורמים בתאגיד מאשימים את עשר וידיעות ב"פייק ניוז". גורם בעשר לוואלה ברנז'ה: "שמחים שבעקבות פניית ידיעות, התאגיד קיבל את ההחלטה הנכונה ולא נכנע ללחץ"

עשר פרומו. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הפרומו בטלוויזיה של ערוץ עשר לסדרה "הקברניטים"/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

סכסוך בין תאגיד השידור, ערוץ עשר ו"ידיעות אחרונות": אייטם בעיתון המרמז על "התקרנפות" ב"כאן" גרם להרחבת הסכסוך המתנהל מזה תקופה בין עשר לתאגיד, שזלג הבוקר גם ל"ידיעות אחרונות". לאחר הפרסום בעיתון, גורמים בתאגיד האשימו את עשר ואת ידיעות ב"פייק ניוז", וכראייה מציגים את העובדה שהפרומו עלה לשידור הבוקר. מנגד, בערוץ עשר טוענים כי הפרומו עלה היום לאוויר רק לאחר התערבות בנושא מצידו של כתב המדיה של "ידיעות אחרונות" רז שכניק.

מדובר בפרומו שבערוץ ביקשו לשדר כדי לקדם את הסדרה החדשה של רביב דרוקר "הקברניטים" שתעלה לאוויר הערב (יום שני). בידיעות טענו כי בקול ישראל לא אישרו לשדר את הפרומו בעקבות ביקורת מרומזת על נתניהו. בכתבה שפורסמה הבוקר בעיתון תחת הכותרת "בתאגיד פוסלים ביקורת על מנהיגים" נטען כי הפרומו המדובר לא אושר לשידור מכיוון ש"מהתסריט עשויה להשתמע ביקורת כלפי מנהיגים במדינה. מכיוון שאם מודגש שבן גוריון היה מוביל ולא מובל יש בכך השוואה למנהיגים אחרים שלכאורה מובלים. אנחנו סבורים שאין מקום לרמיזות מסוג זה בתשדיר פרסומת".

לוואלה ברנז'ה נודע כי בתאגיד מסרו אתמול לערוץ עשר כי התשדיר "עקרונית מאושר בהסתייגות". ואולם בכירים בערוץ לא הסכימו לבצע שינוי בפרומו המדובר. לכן, רק לאחר הפנייה מאתמול של שכניק בנושא לתאגיד - הפרומו עלה לאוויר לבסוף הבוקר. בהקשר הזה יש לתהות ראשית מדוע כלל הסתייגו בערוץ מביקורת אפשרית על ראש הממשלה, וכן מדוע הפרומו לא אושר אתמול אלא רק לאחר הפרסום בעיתון הבוקר.

מנגד, הגורם בתאגיד מסביר כי הסיבה בשידור הפרומו רק הבוקר נעוצה ב"זמינות בלוח השידורים". לטענתו, הפרומו אכן אושר אתמול מול ערוץ עשר, ללא שום שינוי. עוד אמר כי הכוונה במילה "הסתייגות" היא "הסתייגות לאישור תשדירים שעלולים להיות בעייתים מבחינת פניות הציבור, כפי שנהוג מול כל התשדירים". לטענתו, הפרומו עלה רק הבוקר "אחרי מאמצים גדולים שלנו למצוא לו מקום, מכיוון שהלוח כבר היה מלא".

גורם בערוץ עשר אמר לוואלה ברנז'ה כי "שמחים שבעקבות פניית 'ידיעות אחרונות' התאגיד קיבל את ההחלטה הנכונה ולא נכנע ללחץ פוליטי".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "ערוץ עשר פנה אלינו להעלאת פרומו ברדיו. לאחר בדיקת הנושא, ודיאלוג מקצועי ולגיטימי על סמנטיקה כזו או אחרת בתשדיר, אישרנו את התשדיר בשעות אחר הצהריים והוא עלה היום לאוויר. המילה בהסתייגות (באישור הפרסום) מתייחסת להסתייגות הציבור. במידה וזו מגיעה אלינו מחובתינו לבדוק את הנושא שוב, ועל כך אנו מציינים זאת. תמוהה בעינינו הניסיון של ערוץ עשר להציג אותנו כבעלי אג'נדה פוליטית כזו או אחרת ולהרוויח פרסומים וחשיפה על גבינו, כאשר פעלנו במקצועיות רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully