וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירות לציבור": פוליצר לניו יורק טיימס ולניו יורקר על התחלת קמפיין me too

16.4.2018 / 22:45

העיתון והמגזין זכו בפרס היוקרתי על מקרי האונס וההטרדות המיניות של מפיק העל לשעבר הארווי ויינשטיין - שהובילו לייסודה של תנועת #metoo

מערכת וואלה!

ה"ניו יורק טיימס" ו"הניו יורקר" זכו היום בפרס פוליצר בזכות החשיפות של העיתון והמגזין על מקרי האונס וההטרדות המיניות של מפיק העל לשעבר הארווי ויינשטיין - שהובילו לייסודה של תנועת #metoo.

ההודעה על הזוכים התקיימה בטקס שנערך באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק. ה"ניו יורק טיימס" ו"הניו יורקר" זכו בפרס בקטגוריית "שירות לציבור", בזכות חשיפות התחקירים שהובילה לייסוד תנועת #metoo, כאשר התחקיר הראשון בנושא היה על המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין שמואשם באונס והטרדות מיניות על ידי עשרות שחקניות.

התחקיר הראשון נחשף ב"ניו יורק טיימס" באוקטובר האחרון והוביל לתחקיר נוסף שפורסם מספר ימים לאחר מכן ב"ניו יורקר" וחשף שורת מתלוננות נוספות. בעקבות כך תנועת me too# צברה תהודה ברחבי העולם. בזכות התנועה נחשפו אינספור תלונות של נשים, כאשר גם גברים הצטרפו לאחר מכן לתנועה, וחשפו בעיקר ברשתות החברתיות את מקרי אונס וההטרדות המיניות שעברו על ידי מפורסמים, מעסיקים, אנשים מן השורה וכו'.

הארווי ויינשטיין. GettyImages
ויינשטיין/GettyImages

וינשטיין - שפרש בעקבות התחקירים עליו מעולם הקולנוע, סולק מהאקדמיה לקולנוע, וחברת ההפקה שלו פשטה את הרגל - ניסה טרם הפרסומים עליו להגיע לעשרות אנשים שככל הנראה חלקם שימשו כמקורות לתחקירים. זאת בניסיון לגלות מה הם יודעים על הטענות נגדו, וכן לגלות האם הם מתכוונים לעשות משהו בנידון. ברשימה כלולים פובליציסטים, מפיקים, אנשי כספים ואחרים שעובדים בתעשיית הקולנוע. המסמך הוכן בתחילת 2017, חודשים ארוכים לפני התפוצצות הפרשה.

בין השאר מופיעים ברשימה שמה של השחקנית רוז מק'גוון שהאשימה את ויינשטיין באונס, וכן לורה מאדן שחשפה כיצד המפיק הציע לה מסאג' במלון באנגליה בשנת 1991. שתי השחקניות היו בין הראשונות שחשפו את הטענות נגד ויינשטיין והובילו להתפוצצות הפרשה. שחקניות נוספות שיצאו נגד מעשיו של המפיק הן אנג'לינה ג'ולי, גווינת פאלטרו, מירה סורבינו, קייט בקינסייל, אשלי ג'אד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully