וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 וחצי דקות, 32 עמדות שידור, 13 מדינות: מתכוננים ל"אירוויזיון של טקס העצמאות"

17.4.2018 / 13:42

מדובר אמנם בחלק מזערי מהטקס שצפוי להימשך מספר שעות, אך הביצוע החי לגרסה החדשה של "הללויה" שישודר סימולטנית מ-13מדינות ברחבי העולם, הוא אחד המשדרים המורכבים שנעשו בישראל. תפסנו את הבמאי לשיחה

גלי עטרי, ועדן בן זקן בצילום הקליפ לגרסת הכיסוי לשיר "הללויה".
גלי עטרי, ועדן בן זקן בצילום הקליפ לגרסת הכיסוי לשיר "הללויה"

טקס הדלקת המשואות החגיגי שייערך מחר (רביעי) וישיק רשמית את אירועי העצמאות לרגל 70 שנה למדינה ישראל יכלול לקראת סופו משדר מורכב במיוחד. הסיבה: הרצון לשדר סימולטנית מעשרות עמדות שידור את הביצוע החי לגרסה החדשה של "הללויה", השיר שנבחר ללוות באופן רשמי את אירועי ה-70 למדינה.

מדובר אמנם בחלק מזערי מהטקס שצפוי להימשך מספר שעות, כאשר ביצוע השיר ייערך בסה"כ פחות מ-5 דקות - אך אין הדבר מעיד על מורכבות האירוע. זאת מכיוון ששידור ביצוע השיר יתרחש מכ-32 עמדות שידור ברחבי העולם. מלבד 20 נקודות שידור שיתפרסו במדינת ישראל (רשימה מלאה בהמשך), ביצוע השיר סימולטנית יתקיים גם מעבר לים, בלא פחות מ-12 מדינות, ביניהן: מספר עמדות בארה"ב (פילדלפיה, סן דייגו), הודו (ניו דלהי), רומניה, ניגריה (לאגוס) ועוד. המשדר יועבר גם למעל ל-100 מדינות ברחבי העולם.

הפקת משדר הללויה. יחצ,
הפקת המשדר. אולפני הרצליה/יחצ
"זו פעם ראשונה שעושים משהו כזה, בטח בהיקף כזה של 32 נקודות מסונכרנות מהארץ ומהעולם – ודבר כזה עוד לא נעשה פה"

לשאלה, כיצד בכזה שיר קצר יצליחו להעביר צילומים בו זמנית מ-32 עמדות, טוען המפיק והבמאי של הטקס, רובי פודגור, כי "השיר יהיה עם חיתוכים מאוד קצביים, ועל מנת לפתור את הבעיה יצרנו הרבה סוגים של 'גרידים' (חלונות) על המסך כדי שאפשר יהיה לראות הרבה נקודות בבת אחת". הוא הוסיף כי הם יצרו מסך מפוצל של 32 נקודות שידור ביחד, 16 נקודות, 8 נקודות, 4 נקודות ו-2 נקודות שידור.

יש לציין כי בניגוד לטקס האירוויזיון למשל המשודר ממספר רב של עמדות שידור ברחבי אירופה, המורכבות בטקס מחר, בשידור השיר סימלוטנית, היא שמדובר בקטע קצר של כמה דקות בלבד שצריך לצלם ממעל 30 עמדות שידור. לדבריו, "זו פעם ראשונה שעושים משהו כזה, בטח בהיקף כזה של 32 נקודות מסונכרנות מהארץ ומהעולם - ודבר כזה עוד לא נעשה פה".

רשימת הערים הישראליות מהן ישודר ביצוע השיר לייב: קריית שמונה, קריית אתא, קצרין, מעלה אדומים, מגדל העמק, עכו, חיפה, נצרת עלית, ירושלים, מודיעין, תל אביב, רמת גן, לוד, רחובות, קרית גת, נתיבות, שדרות, באר שבע ואופקים, אריאל. ביצוע השיר סימלוטנית ייערך לקראת סוף הטקס החגיגי, לפני החלק של זיקוקי הדינור. מי שאחראי על הטקס היא חברת טרגט מרקט, חברת ניהול אירועי ה-70 לישראל המפרידה את כל אירועי ה-70 למדינה, ומשרד התרבות והספורט. מפיקת שידור ביצוע השיר "הללויה" בטקס היא יונת דרור, על ההפקה הטכנית אחראי אריק בן שמואל והמפיקה הראשית לביצוע השיר בטקס היא גלית חזז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully