וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריקות, קללות ובעיטות: צלם וואלה! NEWS נפצע כשסיקר את הטקס המשותף בת"א

וואלה ברנז'ה

18.4.2018 / 11:48

הצלם ניב אהרונסון ספג יריקות, קללות ובעיטות מהמפגינים כשסיקר את טקס הזיכרון האלטרנטיבי המשותף לישראלים ופלסטינים. אהרונסון: "לאורך כל הזמן איימו עלי המפגינים שאעוף משם, ואמרו לי 'למה אתה מצלם?'"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

צלם וואלה! NEWS ניב אהרונסון נפצע אתמול (שלישי) כשסיקר את הטקס המשותף של משפחות חללי ישראלים ופלסטינים שנערך בתל אביב. נזק כבד נגרם גם לציוד שלו.

אהרונסון מסביר כי האורחים שהגיעו להשתתף בטקס היו צריכים לעבור בשביל דרך פארק הירקון להגיע למתחם הטקס. במקביל הגיעו גם המפגינים שבאו למחות נגד קיום הטקס. לטענתו, בתפר הזה איפה שהאנשים הלכו לטקס, המשתתפים ספגו יריקות מהמפגינים וקללות וזריקות של חפצים. "היו כוחות יס"מ אבל הם לא באמת עמדו כחוצץ ביניהם", אמר. "הדרך הייתה יחסית ארוכה, אז נוצרו מספר נקודות חיכוך בדרך לטקס", הוסיף.

אהרונסון עמד בפינה עם צלמים נוספים, כשלפתע אחד המפגינים התקרב לעברו וקפץ עליו עם הרגליים שלו. אהרונסון חטף בעיטה רצינית בברך שלו, שעדיין נפוחה מהמכה, ונזק גם נגרם לציוד - המצלמה והחצובה נפלו ונשברו. הוא מוסיף כי "לאורך כל הזמן איימו עלי המפגינים שאעוף משם, ואמרו לי 'למה אתה מצלם?', ואיימו שאחטוף מכות - מה שבסוף קרה". הוא מוסיף כי גם צלמים אחרים חטפו יריקות מהמפגינים.

עוד אמר כי המפגינים הגיעו כאשר פניהם מכוסות - כדי שלא יוכלו להתלונן עליהם. לא ברור לו מדוע כאשר מפגין עומד עם פנים מכוסות ליד שוטר הוא לא נעצר באותו הרגע. עוד אמר כי לאורך כל הטקס המשתתפים בו שאלו את השוטרים במקום מדוע אינם עוצרים את המפגינים, שיורקים עליהם ומשתמשים באלימות מילולית ופיזית. הוא אמר שהמשטרה טענה כי אינה מעוניינת להחריף את המצב בשטח.

כ-6,000 בני אדם השתתפו בטקס הזיכרון האלטרנטיבי המשותף לישראלים ולפלסטינים, בפארק הירקון בתל אביב. עימותים פרצו בין כ-150 מפגינים שמחו נגדם לשוטרים. בין המפגינים שהגיעו למחות נגד קיום הטקס - פעילי ימין מוכרים - בהם ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר, ובנצי גופשטיין, העומד בראש ארגון להב"ה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אמש נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ ובפרט במוקדי טקסי הזיכרון, ע"מ לאפשר את קיומם התקין של כלל טקסי הזיכרון ולמנוע הפרת הסדר הציבורי. במהלך ההפגנה עוכבו על ידי השוטרים שני חשודים בהפרת הסדר הציבורי בסמוך לטקס הזיכרון האלטרנטיבי".

"ככל שיתקבלו במשטרה תלונות נוספות על אלימות או נזק שנגרם לרכוש כתוצאה מאלימות מפגינים, הנושא ייבדק ויטופל בהתאם. משטרת ישראל תמשיך לפעול ולאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם באשר הוא, תוך שמירה על מרקם חיים תקין ועל הסדר הציבורי כחוק, אולם לא תאפשר כל התפרעות אלימה, פגיעה ברכוש או בחירותו של אדם אחר בניגוד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully