וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ללרר: ימשיך לנהל את עמוד הפייסבוק של "הצינור"

23.4.2018 / 9:00

לאחר מאבק ממושך מול ערוץ עשר, ביהמ"ש קבע כי גיא לרר - שעבר לרשת בקיץ האחרון - ימשיך לנהל את עמוד הפייסבוק הפופולרי של "הצינור". ערוץ עשר יוכל לדרוש מלרר לשנות את שם העמוד "הצינור" - והוא מחוייב לעשות כך בתום 14 יום

גיא לרר. רפי דלויה
גיא לרר/רפי דלויה

ניצחון לגיא לרר בתביעה על ניהול עמוד הפייסבוק של "הצינור": לאחר מאבק שנמשך חודשים, אתמול (ראשון) הכריע בית המשפט וקבע כי לרר הוא זה שימשיך לנהל את העמוד. השופטים כתבו בהחלטתם כי "התובעות לא הוכיחו תביעתן לחייב את הנתבע להעביר אליהן את זכות הניהול והשימוש בדף הפייסבוק הצינור. השתכנענו כי הנתבע שהיה מנהל החשבון מיום הקמתו הוא בעל הזכות להמשיך ולעשות כן". ערוץ עשר ייאלץ לשלם את הוצאות המשפט של לרר, בסך 25 אלף שקל.

עוד מציין בית המשפט כי ערוץ עשר יכול לדרוש מלרר לשנות את שם העמוד "הצינור" - והוא מחוייב לעשות כך בתום 14 יום. בנוסף, לאחר שינוי השם - לרר יצטרך לפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שבו הוא מבהיר כי לא קיים קשר בין התכנית "הצינור" לעמוד שלו, וכי צופי "הצינור" שמעוניינים לעקוב בפייסבוק אחר התכנית יוכלו לעשות כן באתר ערוץ עשר. עוד מציינים השופטים כי פסק הדין אינו דן בזכויות קנייניות של התובעות בתכנים שהועלו לדף הפייסבוק ואין לראות בקביעתם כחלות עליהם.

לאחר עזיבתו לרשת בקיץ האחרון, לרר וערוץ עשר ניהלו בחודשים האחרונים מאבק משפטי מלוכלך סביב עמוד הפייסבוק הפופולרי של "הצינור", בעל מעל למיליון עוקבים. הטיעון המרכזי של לרר בתביעה הוא שעמוד הפייסבוק של "הצינור" שייך לו מכיוון שהופעל כיוזמה פרטית על ידו ועל ידי אנשים ששילם להם מכיסו. בערוץ מצידם טענו כי מכיוון שהעמוד נושא את שם התכנית "הצינור", וקיים איתה קשר ישיר - הוא שייך אוטומטית לערוץ עשר.

לרר טען בתגובה לתביעה כי הקים בעצמו את הדף והמציא את השם "הצינור" בהיותו כתב חדשות זוטר, ללא קשר לעבודתו ולתפקידו בחדשות 10, עוד לפני עלייתה של התכנית. לרר ציין כי מאז הוא משמש כאדמין באופן רצוף של הדף. עוד טען כי את פינת הצינור ואת דף הפייסבוק הפעיל על חשבון זמנו הפנוי, וכי מנהליו באותה העת דרשו שעבודתו הרגילה ככתב לא תפגע, ולרר לא ישקיע בפינה ובדף משאבים על חשבון זמן העבודה.

עד להכרעת בית המשפט, עמוד הפייסבוק של "הצינור" נוהל על ידי ארגונים חברתיים, במתכונת שבוע שבוע. ניהול התוכן נעשה דרך מערכת התכנית, ובין מי שניהלו אותו ניתן למנות את "צדק חברתי - חדר המצב", "המקום הכי חם בגיהנום" ו"לובי 99".

ערוץ עשר מסר בתגובה: "אנו לומדים את פסק הדין. מאחלים הצלחה רבה לגיא לרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully