וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לתאגיד - 5 סרטי דוקו של "כאן" יתמודדו בתחרות דוקאביב

וואלה ברנז'ה

24.4.2018 / 15:22

בתחרות שתתקיים בחודש מאי במסגרת פסטיבל דוקאביב, שחוגג 20 שנה לקיומו, יתמודדו 5 סרטי תעודה של תאגיד השידור "כאן". סיני אבט: "השלמתה של יצירה דוקומנטרית אורכת בדרך כלל זמן רב, ואנו שמחים שלמרות זאת הצלחנו תוך זמן קצר להציג יבול משובח"

סיני אבט. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
סיני אבט/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

כמעט שנה עברה מאז שתאגיד השידור "כאן" עלה לאוויר, ולראשונה הוא יתמודד בתחרות השנתית לסרטי דוקו. מחלקת "כאן דוקו" הצליחה להכניס 5 סרטים לתחרות דוקאביב שתתקיים בסוף חודש מאי הקרוב. פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה לקיומו, ומתוך 78 סרטים שניגשו לתחרות - 15 סרטים מתחרים על הפרס הראשון בתחרות, בשווי 70 אלף שקל. הפסטיבל מתקיים בסינמטק תל אביב וכן במתחמים שונים ברחבי העיר.

בין הסרטים של התאגיד שמתמודדים בתחרות: "מתנחלת" בבימויה של איריס זכי, שגם הפיקה ביחד עם אסנת סרגה, וחברת ההפקה היא נאטס פרודקשן. הבימאית נסעה להתנחלות תקוע כדי לשוחח עם התושבים, והסרט מציג את השיחות ביניהם "המביאות מבט רענן על המציאות הישראלית משני צדי הקו-הירוק" נכתב בתיאור הסרט. סרט נוסף הוא "ישורון: 6 פרקי אבות" בבימוי של עמיחי חסון, המפיק הוא יאיר קדר. בתיאור הסרט נכתב: "כדי להפוך לאבות ישורון, יחיאל פרלמוטר שבר לעצמו את הבית ונולד מחדש בתל אביב כמשורר".

סרט נוסף של כאן שיתמודד בדוקאביב הוא "אישה של בית", בבימוי ג'יין ביבי, מפיק אריק ברנשטיין וחברת ההפקה היא עלמה הפקות. הסרט מעניק מבט מבפנים על החברה הגרוזינית בישראל. הסרט נוסף ברשימת המתמודדים מטעם התאגיד בתחרות הוא "אחיות" של דנאי אילון, מפיקים אילון ופול קאדיו. חברת ההפקה היא אתריא הפקות. הסרט מספר על צעירה יהודייה מחיפה שיוצאת להתעמת עם אחותה שהפכה לנזירה.

עוד מתמודד ברשימה של "כאן" הוא הסרט "במדבר דיפטיך תיעודי", בבימוי של אבנר פיינגלרנט, מפיקים: הגר סעד שלום, שלומי אלקבץ, פול קאדיו, דנאי אילון וגלית כחלון. חברת ההפקה שאחראית על הפרוייקט היא סקינה - בורדר, מגה פאן, דו בו גרסו. הסרט צולם בדרום הר חברון, ומתעד רועי צאן יהודים וערבים החיים בשכנות ולעולם לא נפגשים.

סיני אבט, מנהל מחלקת תעודה ב"כאן" שבעבר שימש כמנהל פסטיבל דוקאביב, מסר לוואלה ברנז'ה: "השלמתה של יצירה דוקומנטרית אורכת בדרך כלל זמן רב, אנחנו שמחים מאוד שלמרות זאת הצלחנו תוך זמן קצר להציג יבול משובח. אנו גאים שסרטים שבחרנו להשקיע ולקדם, וישודרו בכאן במהלך השנה, יחשפו כבר בפסטיבל הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully