וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת תוקפים את צביקה יחזקאלי: "בוראט הישראלי, שכח מה זה להיות עיתונאי"

30.4.2018 / 12:04

כתבת פרופיל שפורסמה בסופ"ש בשבועון צרפתי מהנחשבים במדינה יוצאת נגד הפרשן לענייני ערבים של חדשות עשר בעקבות הסדרה "בזהות בדויה" ששודרה לאחרונה; "התנער מהערך העליון של כל עיתונאי - להיצמד לעובדות". ויש גם קולגה מהערוץ שתורמת את חלקה

צבי יחזקאלי בצרפת. צילום מסך
מתקפה חריפה/צילום מסך
הם מביאים ציטוט של מי שמוגדר כ"עיתונאי המופיע לצדו כל ערב בטלוויזיה" אך לא מזדהה בשמו: "הפרדוקס הוא שיחזקאלי הפך למקבילה של המוסלמיים הדתיים שהפכו למושא הסיקור המרכזי שלו"

אחד מכלי התקשורת המרכזיים בצרפת במתקפה חריפה נגד צבי יחזקאלי: כתבה שפורסמה בסוף השבוע בשבועון צרפתי מהנחשבים במדינה יוצאת נגד הפרשן לענייני ערבים של חדשות. הכתבה, שהתפרסמה ב"ל'אובז", אחד השבועונים הנפוצים והמזוהה עם השמאל, מוצגת כפרופיל אבל כוללת גם ראיון עם יחזקאלי שנפגש עם אנשי העיתון.

בין היתר נכתב בכתבה כי "הסדרה 'בזהות בדויה' (אשר חלקה צולם בצרפת ד. ו.) נהייתה להיט וזה לא מפתיע כי הוא משכנע את המשוכנעים - ברור שסדרה הטוענת כי אירופה נאיבית מול האיום המוסלמי תזכה להצלחה בישראל". לדברי כותב הכתבה, העיתונאי הדריאן גוסה-ברנהיים, "התזה של יחזקאלי ברורה, אבל שום דבר בטיעונים שלו לא מאשש אותה. הדבר בולט בעיקר בפרק המוקדש לצרפת, בו הקלישאות, אי הדיוקים והטון המלחיץ גורמים לצבי יחזקאלי להיראות כמו בוראט. שום דבר לא גורם לו לסטות מן התזה, אפילו כשהתמונות מראות אחרת. פעם אחר פעם המרואיינים שלו מצהירים דברים שמפריכים את מה שהוא מנסה להוכיח, וכדי להתמודד עם זה, הוא פשוט טוען שהם דו-פרצופיים. הם מוסיפים גם שבניסיון להמחיש את האיסלמיזיציה של הפרברים בצרפת הוא נכנס עם מצלמתו לפאב, אלא ששם מגישים אלכוהול, מה ששוב, מפריך את טענותיו".

הכתבה גם מותחת ביקורת על כך שיחזקאלי בוחר בצורה מאוד סלקטיבית את המומחים עמם הוא מתייעץ בצרפת: פעילי ימין קיצוני או העיתונאי הצרפתי מפוקפק, ז'אן-פול נאי, עם עבר של הרשעות משפטיות והוצאות דיבה וכמובן גם זיהוי עם ימין קיצוני ושנאת זרים. לדבריהם, זה מבטל את כל האמינות של התחקיר שלו. הם מצטטים ביקורת של נשיא ארגון נגד איסלמופוביה בצרפת שטען כי התחקיר של יחזקאלי רשלני וחובבני.

הכתבה מציינת כי בשל הפיצול, ערוץ עשר פעל מעמדה מוחלשת ועשה ככל יכולתו לקדם את הסדרה של יחזקאלי. הם מביאים ציטוט של מי שמוגדר כ"עיתונאי המופיע לצדו כל ערב בטלוויזיה" אך לא מזדהה בשמו: "הפרדוקס הוא שיחזקאלי הפך למקבילה של המוסלמיים הדתיים שהפכו למושא הסיקור המרכזי שלו". לסיום, הם מלינים על כך שיחזקאלי התנער מהערך העליון של כל עיתונאי: להיצמד לעובדות.

"בזהות בדויה" שודרה לאחרונה בערוץ 10 וזכתה להצלחה לא מבוטלת בהיקפי הצפייה - במושגי הערוץ. מדובר בסדרה תיעודית ראשונה מסוגה שצולמה בהובלת יחזקאלי ובליווי צמוד של אנשי מודיעין, במצלמות נסתרות, בסיפור כיסוי מודיעיני מלא ותוך כניסה פנימה לארגון "האחים המוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully