וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ עדיין מתרגשים, אבל בבריטניה - סוף עידן "האח הגדול"

וואלה ברנז'ה

30.4.2018 / 14:28

"האח הגדול" משודרת בערוץ 5 מאז שנת 2011, ונותרו לערוץ עוד שתי עונות לשדר השנה במסגרת החוזה שלו עם חברת אנדמול שיין. הרייטינג של התכנית בצלילה ועל פי הדיווחים בתקשורת הבריטית הצדדים טרם החליטו על כל עסקה עתידית

בית האח הגדול 2018. מערכת וואלה! NEWS
בית האח הגדול 2018/מערכת וואלה! NEWS
"האח הגדול" סובל מירידה מתמדת בנתונים מאז שעבר לשידור בערוץ 5 בשנת 2011. עונת ה-VIP האחרונה הניבה נתונים של 2 מיליון צופים בממוצע (7.7%) לעומת 2.4 מיליון (9%) בשנה שקדמה לה

סוף עידן בבריטניה: "האח הגדול" לא תשוב לשידור בערוץ 5 הבריטי "במתכונתה הנוכחית" ועלות ההפקה שלה תנותב לאפיקים אחרים - כך הכריז מנהל התכניות של הערוץ בן פרו. בדברים שנשא בכנס "קריאייטיב סיטיס", אמר פרו כי מוטב שהצופים לא יצפו לראות עוד את התכנית כפי שהוא מוכרת היום לאחר עונת השידורים של 2018.

"האח הגדול" משודרת בערוץ 5 מאז שנת 2011, ונותרו לערוץ עוד שתי עונות לשדר השנה במסגרת החוזה שלו עם חברת אנדמול שיין, ועל פי הדיווחים בתקשורת הבריטית הצדדים טרם החליטו על כל עסקה עתידית. בימים אלה הם נמצאים במשא ומתן מתמשך באשר לעתיד הפורמט ברשת. "הכדור נמצא בימיים של אנדמול", אמר פרו, שהוסיף כי בכוונת הנהלת הערוץ "שלא לבזבז את אותו סכום כסף" על הפורמט, אשר עלותו מוערכת ב-40 מיליון פאונד בשנה.

כיום משדר ערוץ 5 שלוש עונות של "האח הגדול" בשנה. אחת למתמודדים רגילים ושתי עונות VIP לסלבריטאים, כאשר יחד הן תופסות 110 שעות מלוח השידורים של הערוץ בפריים טיים. אחת ההערכות היא כי התכנית של המתמודדים הרגילים תבוטל ורק עונת ה-VIP תופק לשידור, או שהיקף השידורים הכולל של הפורמט ייחתך באופן משמעותי מהפריים טיים.

פרו אמר כי את הכסף שיתפנה מההוצאות על "האח הגדול" מתכוון הערוץ, אשר נמצא בבעלות תאגיד התקשורת האמריקאי ויאקום, להשקיע באפיקים איזוטריים ואזוריים יותר - בתוכן עצמאי, וביותר שידורים שמגיעים מחוץ ללונדון ומהפריפריה. יוצרים עצמאיים כבר קיבלו הזמנות להגיע ולהציג בפני הערוץ רעיונות לתכניות ריאליטי חדשות. כל החלטה בנוגע לעתידו של "האח הגדול" תהיה חייבת להתקבל עד לתום עונת הקיץ הנוכחית, במידה והערוץ רוצה לשמור על המסורת של שידור עונת ה-VIP מדי חודש ינואר.

"האח הגדול" סובל מירידה מתמדת בנתונים מאז שעבר לשידור בערוץ 5 בשנת 2011. עונת ה-VIP האחרונה הניבה נתונים של 2 מיליון צופים בממוצע (7.7%) לעומת 2.4 מיליון (9%) בשנה שקדמה לה, הרבה מתחת לשיא 3.1 מיליון (11.3%) שנמדד בשנת 2015. יחד עם זאת הוא נותר עוגן חזק של הרשת, והיה אחראי ל-20 מתוך רשימת 25 התכניות הנצפות ביותר בלוח השידורים של 2017.

באנדמול, כך על פי הדיווחים, כבר מתחילים לתור אחר אכסניה חדשה לפורמט. בהקשר הזה עלה שמה של נטפליקס, ששוקלת גם היא לרכוש את הזכויות ולהפיק גרסא משלה לפורמט. בישראל, תעלה בשבת הקרובה העונה התשיעית של "האח הגדול" (לא כולל עונות סלבס) לראשונה בערוץ רשת, זאת אחרי שהושקה בישראל ושידרה בשנים האחרונות אצל המתחרה קשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully