וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקורי באז: האירוויזיון ילווה בתחרות בין כאן לגלי צה"ל

6.5.2018 / 9:46

אחרי שנים, גל"צ חוזרת לשדר משדר אלטרנטיבי בליל האירוויזיון, אותו יגישו רון לוינטל וטלי ליברמן. הם יתחרו במשדר הפרשנויות בליל הגמר שיגיש ארז טל בכאן 11 ובכאן 88. לוינטל: "קרקורי התרנגולת של נטע ברזילי - העירו והשכימו את כולנו"

ארז טל ורון לוינטל.
תחרות הפרשנות והדאחקות סביב האירוויזיון: ארז טל נגד רון לוינטל

תחרות האירוויזיון 2018 שתתקיים בליסבון תלווה השנה גם בתחרות בתקשורת הישראלית בין פרשני האירוויזיון - רון לוינטל וטלי ליברמן יגישו משדר של פרשנות והתלוצצות בגלי צה"ל, וארז טל יפרשן בתחנת כאן 88 ובמשדר עצמו בערוץ כאן 11. זה יקרה בגמר האירוויזיון שישודר במוצאי שבת (12 במאי), בתקווה שנטע ברזילי תעפיל אליו.

אחרי כמה שנים של הפסקה, חוזרת גלי צה"ל לשדר משדר היתולי אלטרנטיבי בליל האירוויזיון - כך נודע לוואלה ברנז'ה. את המשדר יגישו שניים ששירתו בתחנה, כוכב התחנה לשעבר רון לוינטל וכתבת התרבות לשעבר, טלי ליברמן. בתכנית צפויים להיכלל בין השאר פרשנויות, תרגומי שירים, התייחסויות לביגוד וניתוח פוליטי של התפלגויות ההצבעה, והכל בנימה משעשעת. בגלי צה"ל מקווים שהמאזינים ינמיכו את הסאונד בטלוויזיה, ובמקביל יפתחו את התחנה.

טלי ליברמן. באדיבות המצולמים
טלי ליברמן/באדיבות המצולמים

ליברמן חזרה לארץ באחרונה לאחר שהות של 12 שנים בניו יורק, שם שימשה ככתבת חדשות 2 בעיר. לוינטל הגיש משדרים דומים שליוו את האירוויזיון בגל"צ בשנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. שידור אחד של האירוויזיון אפילו הוגש על ידו בערוץ 2 הישן, בטרם הפך מסחרי, כשכל השידור של ערוץ 1 מועבר בערוץ 2 הנסיוני עם פרשנים באולפן. הוא עצמו גם הנחה קדם אירוויזיון אחד בשנת 1996. בשנים האחרונות הוא משמש כעורך דין המתמחה בלשון הרע ובזכויות יוצרים. "משמח לחזור לתחנה, שהיא כמו בית, בשביל השידור המסורתי, ששידרתי שם בעבר הרחוק", אמר לוינטל לוואלה! ברנז'ה, "טלי היא פרטנרית מצוינת. הכרנו כשעבדנו על "ציפורי לילה משדכות" לפני עשור וחצי ומאז לא שידרנו יחד. האירוויזיון זה כיף, והשנה יהיה אפילו מרגש במיוחד, אחרי שנים ארוכות של יובש. אין ספק שקרקורי התרנגולת של נטע ברזילי - העירו והשכימו את כולנו. אנחנו מתכננים הפתעות רבות, ומי שירצה לקבל ערך מוסף לשידור הטלוויזיוני, ימצא אצלנו אורחים מכל המינים והסוגים".

מנגד, הגמר בליסבון ילווה בפעם הראשונה בפרשנות שידור שיבצע ארז טל, ותשמע בכאן 11, בכאן 88 ובדיגיטל של התאגיד. טל קיים משדרים דומים בעבר בגלי צה"ל. לוואלה ברנז'ה נודע כי תאגיד השידור הציבורי כאן פנה לטל, וקשת אישרה לו לשדר רק בגמר ולא בחצאי הגמר. מתאגיד כאן נמסר כי טל וויתר על שכר על הפרשנות בגמר, וכן כי את חצאי גמר האירוויזיון ילוו אסף ליברמן ושיר ראובן.

עוד באותו נושא

למרות האיסור מהתאגיד - בקשת ממשיכים לזמן מתמודדים ל"הכוכב הבא לאירוויזיון"

לכתבה המלאה
נטע ברזילי בחזרה הראשונה לקראת אירוויזיון 2018. Andres Putting,
נטע ברזילי בחזרות לאירוויזיון/Andres Putting

ארז טל שימש כמפקד מחלקת הקריינים כשרון לוינטל התגייס לגל"צ, ושימש כחייל-קריין בשירות סדיר. בהמשך, ערכו מחוות הדדיות בתוכניות ששודרו בערוץ 2 הישן: לוינטל התארח ב"העולם הערב" שהגישו טל ואברי גלעד, ואילו טל הופיע בתוכניתו של לוינטל, "חכם בלילה".

תפקיד פרשן האירוויזיון נהוג לאורך השנים במדינות אירופה, ומשלב טריוויה, סטטיסטיקות, מידע על השירים ועוד. כך, למשל, גראהם נורטון ליווה את האירוויזיון כפרשן ה-BBC במשך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully